Twijfel twijfel.. Wel of niet solliciteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ik werk momenteel 3 dagen en eigenlijk weet ik niet of ik nog wel op de juiste plek zit. Maar, omdat ik hier wel een vast contract + goede arbeidsvoorwaarden, en superlieve collega's (de sfeer op de werkvloer is zeer goed) heb, twijfel ik enorm of ik nou wel of niet zal solliciteren. Af en toe komt er een leuke vacature langs, maar vervolgens reageer ik toch maar niet........ :oops: Wie heeft de stap wel gezet, of juist niet?
     
  2. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik heb een overstap gemaakt ondanks dat ik een prima baan had. En ik had daar ook heel fijne collega's, een vast contract en goede arbeidsvoorwaarden. En dat heb ik nu weer plus een baan die inhoudelijk helemaal bij me past. Dus ik heb geen moment spijt gehad. Natuurlijk is het in het begin wennen enz, maar daar moet je dan even doorheen kijken.

    Mijn advies is solliciteren kan altijd! En voelt het goed durf dan een risico te nemen. Heb je twijfels kijk dan nog wat langer verder. Succes!
     
    rijo vindt dit leuk.
  3. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Je kan altijd solliciteren, ook vanuit jou bekeken is het een gesprek om te toetsen of jij daar wilt werken. Nee is ook een antwoord...
    Zelf ben ik 2,5 jaar overgestapt naar een andere organisatie. Geen moment spijt van gehad. Ik was gewoon klaar na 9 jaar bij mijn vorige werkgever. Bij mijn huidige werkgever ben ik een jaar Geleden veranderd van functie en team. Dat vond ik best lastig. Vorige functie zat ik op mijn plek maar de vooruitzichten waren niet gunstig. Waar ik nu zit wel. Meer een rationele keuze. In het begin best ‘spijt’ gehad, maar nu een jaar verder heb ik ook hier echt mijn plek wel gevonden.

    Hiervoor ook wel banen zelf afgewezen nadat ik aangenomen was omdat het toch niet goed genoeg voelde. Dus ook dat kan gewoon :)
     
    Paardenbloem, itakepictures en rijo vinden dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Sluit me aan bij Anan. Solliciteren kan altijd. Wie zegt dat je wordt uitgenodigd of wordt aangenomen? Klinkt natuurlijk even heel cru, maar pas bij het moment dat er een aanbod wordt gedaan dan zul je een keuze moeten maken.

    Ik ben naar 8 jaar bij mijn vorige werkgever vertrokken en had zelfs nog niets anders op het moment van mijn besluit. Het bedrijf was prima, collega's waren top, maar het was gewoon klaar.

    Uit eindelijk na het opzeggen van mijn contract binnen een week iets anders gevonden. Inmiddels bijna een jaar verder en heb nog steeds niet helemaal mijn draai gevonden, maar dat ligt echt aan mezelf. Verder is de baan echt prima, bedrijf ook.
     
    rijo vindt dit leuk.
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Misschien kun je voor jezelf op een rijtje zetten waarom je twijfelt of je nog wel op de juiste plek zit. Je bent positief over jouw contract, arbeidsvoorwaarden, collega's en de sfeer op de werkvloer. Ben je uitgekeken op jouw functie? Zo ja, zijn er misschien mogelijkheden om verder te groeien binnen jouw huidige functie? Als ik jou was, zou ik daar eens over gaan praten. Wie weet kun je intern solliciteren of andere taken erbij krijgen, waardoor je weer wel met een tevreden gevoel op jouw plek zit tussen al die superlieve collega's. Want eigenlijk lees ik in jouw berichtje alleen maar positieve punten waarom je zou willen blijven en niets over de reden waarom je twijfelt. Wie weet is er intern meer mogelijk dan je denkt. ;)
     
    rijo vindt dit leuk.
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    In de sector waar ik werk is intern heel weinig mogelijk. Ik ben niet uitgekeken op mijn functie, maar de wet- en regelgeving in deze sector gaat me steeds meer tegenstaan. En dat is iets waar ik geen invloed op heb helaas.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Ik heb 2 maanden geleden gesolliciteerd vanuit dezelfde positie. Ik mocht door naar de volgende ronde, maar zag vervolgens meer in wat ik nu wel heb en ik ben zelf uit de procedure gestapt. Het kan heel verhelderend zijn, ik zou gewoon een keer een brief schrijven, nee zeggen kan altijd nog.
     
    rijo vindt dit leuk.
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ben ik het mee eens.
    Zelf ben ik het tegenovergestelde overigens, totaal niet honkvast en na een jaar kriebelt het meestal weer om wat anders te zoeken, ookal is mijn baan en collega's nog zo leuk.
     
    rijo vindt dit leuk.
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb in november gesolliciteerd intern voor een andere afdeling. Ondanks meerdere keren aangegeven te hebben dat ik me verveelde in mijn functie werd er niks mee gedaan (Ik mocht niet doorgroeien).

    Dus de stap gezet. Best heftig, want ik zou per 1 januari een jaarcontract krijgen op mijn oude afdeling en koos nu voor een verlenging van 3 maanden. Daarnaast had ik een super gaaf team en ging ik naar een team waar best wat problemen waren.

    Zo blij met de keuze en geen seconde spijt. Ik ga weer met plezier naar mijn werk. En krijg in april wrs een jaarcontract bij deze afdeling (mijn manager was al aan het peilen of ik overgenomen wilde worden).
    De rotte peren gaan binnenkort allemaal weg en dan wordt ook dit een super leuk en gemotiveerd team.
     
    rijo vindt dit leuk.
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Bedankt voor alle reacties!! :thumup::)
     
  11. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.078
    473
    83
    Ik ben nadat ik met een burn-out thuis kwam te zitten opzoek gegaan naar een andere werkgever en die heb ik gevonden.
    Ik heb zelfs een vastcontract uit kunnen onderhandelen.

    Zoveel spijt dat ik niet eerder die stap heb durven zetten!
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik zit in dezelfde positie en wel aan het solliciteren.

    Ik ben intern een jaar geleden geswitched en zit op zich wel weer op m'n plek. Leuk, hecht team (had ik overigens op de vorige afdeling ook en daarom heel lang blijven hangen) en het werk vind ik ook leuker dan wat ik hiervoor deed maar bij mijn vorige manager is er het één en ander voorgevallen en dat blijft knagen. Daarnaast kan ik er waarschijnlijk zo'n 700 - 1000 euro op vooruit gaan. Die twee dingen zorgen ervoor dat mijn gevoel bij het huidige bedrijf gewoon niet goed meer is ook al is dat bij de afdeling wel.

    Je kan altijd nee zeggen als je uiteindelijk toch niet wilt gaan.
     

Deel Deze Pagina