Wij hebben nu nog een kleine maxi cosi. Die kunnen wij in allebei onze auto's kwijt. Ik vroeg me alleen af of dat ook kan bij de kinderzitjes vanaf 9 maanden. Kun je die makkelijk verplaatsen van de ene naar de andere auto? Of neem je voor allebei de auto's een zitje? Ben benieuwd hoe jullie dat doen...
het lijkt mij erg lastig om het telkens te moeten verplaatsen maar ja die stoeltjes kosten een boel geld en dan zijn 2 erg duur.. het is maar net wat je zelf wil en hoevaak het verwisseld word..
T is net hoeveel je er voor wilt uit geven toch? Wij hebben n goed uitziend en goed werkend (met keurmerk) autozitje bij de HEMA vandaan voor 60 euries. Ik weet niet of je 1 auto vaak gebruikt en de ander bijna niet? Dan kan je voor n goedkopere en n duurdere gaan. Ikzelf zou dan 2 van deze halen.
Wij hebben 2 nieuwe gekocht, meer uit gemakzucht want we zijn te lui om ze steeds om te wisselen haha..Vooral bij bijv. oppas, de een brengt haar smorgens de ander haalt haar op.. Dan moet je 4 keer die stoel in en uit de auto gaan halen op 1 dag en dat gemiddeld 3 dagen in de week...
Wij hebben voor in elke auto een stoel gekocht. Wisselen is niet zo makkelijk met die stoelen. Het is wel een uitgave, maar ik vind het erg handig. Pim
wij hebben een dure en een goedkope....... In de dure zit ze vaak (maxi cosi tobi) en de goedkope alleen naar het kinderdagverblijf (deze komt bij de halfords vandaan, wel met een keurmerk, is geloof ik dezelfde als die van de HEMA). Ik moet wel zeggen dat ik gevoelsmatig de dure wel veiliger vind..... gr. wup
wij hebben ook een dure en goedkope de dure zit hij het meeste in en ook de lange stukken dit is de mc tobi en ik heb er 1 bij de praxis vandaan...is trouwens dezelfde als die van de hema.....kan evt ook voor lange stukken maar is wat harder en ik rij niet zo veel......
Ik zou ook voor in beide auto's een kopen. En nog even over die goedkopere; keurmerk is keurmerk, dus ik zou ook 1 duurdere en 1 goedkopere doen
Wij zitten straks met hetzelfde probleem, maar wij kunnen er een van mijn schoonzus krijgen. Dan weet ik ook zeker dat het stoeltje nog goed is, en dat er geen ongelukken mee gebeurt zijn. Mijn vrined heeft een eigen bedrijf en klust wat af en zijn bus is altijd zo stoffig en vies, dat ik het zelfs zonde vind om er een stoeltje van 60 in te zetten... Als we dan op vakantie gaan ruil ik de stoetjes wel om... Da's gelijk ook de enige keer per jaar dat die bus eens goed gepoetst word.. Op de site van de ANWB hebben ze de test van een aantal maanden geleden staan, en een aantal van die stoeltjes kwam niet zo goed uit de test, ook al waren ze ECEgekeurd. De goedkoopste die in de test zit komt ook het slechtste uit de bus... http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/tests/accessoires/kinderzitjes/kinderzitjestest-entree.nl.html
Wij hebben ook een dure en een goedkope. Maar ik vind het verzetten ook niet zo'n punt hoor. Die goedkope is nogal een gedoe om vast te zetten, maar die van Maxicosi is echt zo gedaan.
Wij hebben ook een maxicosie tobi en een goedkope die we gekregen hebben van iemand. Maar het duurt echt een halve dag om die goedkope vast te maken en ik vind dat het bij de maxicosi tobi juist een eitje is om vast te maken. Dus het komt erop neer dat bij ons de goedkope in de schuur staat en dat we eigelijk de maxicosi tobi altijd wisselen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Het zullen er in ieder geval 2 moeten worden. Twijfel nog tussen goedkoop en duurder en 2 duurdere. Heb ook nog wel even Misschien hebben ze wel ergens een 2 halen, 1 betalen aanbieding
Daar staat die van de Hema volgens mij niet tussen, ik was wel benieuwd hoe die beoordeling was. Iemand een idee?
Zit de test nog eens te bekijken, die goedkoopste en slechtste lijkt wel heel erg op die van de Hema. Dan zou die dus totaal niet goed zijn! Die hebben wij aan mijn moeder gegeven voor in haar auto. Weet niet of ik er nu nog wel zo blij mee ben....