Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Die blijven op school en geven digitaal en klassikaal les. Kinderen die de afgelopen 6 maanden namelijk Corona hebben gehad mogen wel naar school.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo ging dat ook bij ons op school en ondanks dat wij dat geen gebruik van hoeven te maken vond ik het echt heel goed en ook tegen de leerkrachten en directie gezegd. Ze hebben de definitie van kinderen die ze voor nog op mochten banen opgerekt tot wat zij vinden dat het belangrijk was om kinderen structuur te kunnen bieden. En niet alleen die kinderen, maar ook ouders die geen recht hadden op noodopvang maar gewoon niet thuis konden werken werden zo ontlast.

Heb ik echt diep respect voor hoe ze dat hebben gedaan en hopelijk doen ze dat weer.

En als ouders kun je ook veel doen. Wij vingen een vriendje op en dat wou prima. 4 kinderen thuis in plaats van 3. Gaat van de grote hoop :roflmao:

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  3. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Okay, ook weer een uitdaging voor ze. Het is allemaal wat hoor.

Butchke vindt dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Hier enkel bij positieve test bij ggd, maar bij bv 1 positieve test wordt niet meteen de hele klas naar huis gestuurd - enkel de nauwe contacten moeten dan in quarantaine (en op dag 5 testen bij de ggd). Bij meerdere positieve tests gaat wel de hele klas in quarantaine.

Syane en Loufoque vinden dit leuk.
  5. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Klopt, hier gaat het nu ook eindelijk weer wat beter. Sinds een paar weken kan ze weer sokken en hemden verdragen. En af en toe zelfs een spijkerbroek.
    Maandenlang kon ze alleen een zachte flaired broek aan en dan met blote voeten in bergstein regenlaarzen.
    Maar het is constant op onze tenen lopen, erop inspringen en aanpassen zodra ik merk dat de prikkels te hoog worden. Ik ben doodmoe.

6. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Mijn puber denkt daar anders over...in haar specifieke geval heel begrijpelijk....ze is echter examenkandidaat dus zij zal echt niet zomaar thuis komen te zitten.

Mijn jongste zit in groep 3 en het zou echt dramatisch zijn als hij thuis kwam te zitten, vooral voor zijn sociale ontwikkeling. School kennende zullen ze hem dus zeker (deels) naar school laten komen.

7. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik snap jou heel goed hoor, het gaat bij ons nu zo hard dat ik er overweeg ze thuis te houden.

Merlino vindt dit leuk.
  8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.904
    5.885
    113
    Vrouw
    Hier dus helemaal niks... niet op de psz, niet op de basis school en niet op de middelbare school. School naast de onze volgens mij ook niet als ik de ouders zo hoor.

Mapje en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar!

En fijn dat bij jullie de testen niet gemanipuleerd worden :roflmao:

Mamafiets, Syane, smax en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Hier obv ggd testen, maar er is nu een klas die door blijft gaan ondanks meer besmettingen en de kinderen testen met zelftesten om de dag. Als er een positieve zelftest is dan gaan ze naar de GGD. De juf van mijn zoontje had ook een positieve zelftest en daarna een positieve PCR test.

Loufoque vindt dit leuk.
  11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hier een zelfde soort situatie, de klas blijft doorgaan ondanks de positief geteste leerlingen. Zou mooi zijn als de kinderen om de dag een zelftest zouden doen, maar volgens mij gebeurt dat bij ons niet helaas. School schrijft letterlijk in een mail:
    “Momenteel heeft een besmetting geen gevolgen voor de rest van de klas; er is geen quarantaine- of testbeleid voor klasgenoten”.

Alleen wanneer een leerkracht positief getest is, kunnen er wel andere gevolgen zijn.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Na je uitleg snap ik het ook wel beter hoor. Weet alsnog niet of ik hetzelfde had gedaan, maar he, we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Ieder heeft zn eigen afwegingen.
    Tja, die ouders, ik snap ze wel. Als je allebei een vitaal beroep hebt waarbij thuiswerken niet kan, is het toch wel vet omhandig. Is in voorjaar al een keer nodig geweest, hoop het niet nog een keer.

Merlino vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat laatste idd. Ik heb liever het risico een keer een week dicht te zijn, dan voor minstens 3 weken. Bij ons is vooralsnog weinig aan de hand. Beetje zuur als iedereen gedwongen thuis zit.

mamameer vindt dit leuk.
  14. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ik heb niet alles gelezen, maar.. Ik hoop het echt niet!! :(

En.. Bij ons op school is sinds 1,5 week een uitbraak gaande en van de kleuters en groep 3 weet ik het eigenlijk niet, maar vanaf groep 4 zijn er heel veel besmettingen en amper kinderen op school. Ja, de school is dus open!! In overleg met de GGD besloten.

Het gaat om meerdere leerkrachten, geloof 5 of 6 en bij iedere klas meer dan de helft aan besmettingen! Rond de 10-15 kinderen per klas. :eek:
    En dan nog een hoop die in quarantaine zitten, vanwege broertjes en zusjes die het hebben.

En ouders.. Ook aardig ouders hebben inmiddels positieve testuitslagen.

Dus.. Als nu de school open kan blijven.. Dan hoop ik dat straks eigenlijk ook. Alsjeblieft, laat de kinderen leren. Die (eventuele) achterstanden door het thuisonderwijs… Zo zonde! :cry:

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet dochter dan meenemen naar mn werk. Werk bij een huisarts en heb maar 1 collega, die deels in de wia zit. Die kan ook niet zomaar fulltime voor mij werken. Die heeft ook dr afspraken en dingen. En vriend werkt 's nachts. Die kan niet dan ook overdag nog voor dochter zorgen en dan maar gewoon niet slapen. En vervanging is op korte termijn erg lastig. Dus dat ligt dan niet aan mn werkgever, die is altijd erg makkelijk. Als er maar iemand is. En kijkt niet op een uurtje meer of minder.

Anouk2005 en Merlino vinden dit leuk.
  16. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof jij ook een fijne werkgever hebt :) ik zie om mij heen dat dat toch ook vaak niet zo is. Echt wel jammer, want op het moment dat het een werkgever geld kost is het hele “samen lossen we het op” soms ver te zoeken. Terwijl mensen met kinderen vaak ook met hun rug tegen de muur staan.

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier waren er vorige week 8 besmettingen in de klas en de kinderen zonder klachten bleven welkom. Ik heb mijn dochter op dag 6 na laatste contact laten testen en gelukkig negatief. Verder zijn er ook geen besmettingen bij gekomen in de klas en bijna alle kinderen zijn weer terug in de klas. Ik juich niet te vroeg maar we houden vol tot het bittere eind met hopelijk de kerstvakantie als tussenstation en daarna weer verder.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.469
    30.888
    113
    Vrouw
    Superlastig inderdaad. Hier wordt het de rest van de week ook weer bikkelen. Thuisonderwijs en werken afwisselen. Bij de eerste lockdown werd er gewoon in de planning rekening gehouden met minder uren/productiviteit. Nu wordt gewoon verwacht dat ik mijn werk af ga hebben.
    Gelukkig wel volledig vanuit huis en flexibel in wanneer ik precies online ben. Daarom kunnen wij het ook redden zonder opvang. Maar ik begrijp ook wel als anderen dat niet of veel moeilijker lukt.

En hopelijk alleen deze week. Zondag negatief is maandag terug naar school (ga ik vooralsnog vanuit)

Merlino vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hele fijne werkgever. Hij is zich zeer bewust dat het een beetje wederzijds moet zijn, de inzet. Geeft ook veel waardering. En mn collega is ook top. Toen mijn vriend na een ernstig motorcrossongeluk 3 weken in het ziekenhuis lag, kon ik zonder problemen thuis bij mn kind of bij hem in het ziekenhuis zijn en heeft zij op werk alles overgenomen. Zo'n plek om te werken is goud waard.

pareltje2212, Merlino, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.469
    30.888
    113
    Vrouw
    Bij ons obv ggd-testen.
    Wel werd er direct al een mail gestuurd toen er positieve zelftesten waren.

Dus maandag mail: 2 kinderen waren positief op zelftest. We houden de situatie in de gaten. Houd uw eigen kind in de gaten.
    Dinsdagochtend: GGD- testen waren positief maar omdat het maar 2 kinderen betreft hoeven we nog geen maatregelen treffen.
    Dinsdagmiddag: er zijn nog 2 kinderen positief getest. In overleg met ggd starten we morgen thuisonderwijs.

Vorige week was er overigens al een mail naar de hele school dat de maatregelen betreffende ouders en externen (overblijf etc) waren aangescherpt ivm besmettingen in andere klassen en bij leerkrachten.

Zou me niks verbazen als voor het eind van de week de hele school dicht is.

evaleana en Loufoque vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina