Alles, alles, alles is open behalve basisonderwijs. Wanneer gaat er een lampje branden? Wat ligt er in het verschiet? Oh ja, vaccinaties voor kinderen van enkel de basisschoolleeftijd. Ik vind het geen toeval.
Wij kregen vandaag een mail met 2 scenario's voor het geval de scholen dicht zouden gaan. Nu gaat zoon dus donderdag kerst vieren ipv volgende week donderdag.
Wat fijn zeg! Jij woont ook in het noorden toch? Doe mij de naam van die school met erg klaar met die van ons momenteel.
Haha, noorden ja, maar om eerlijk te zijn zou ik de school niet aanraden. De laatste tijd pakken ze het goed op met dit soort zaken, maar als ik het over mocht doen zouden ze niet weer naar deze school gaan.
Ik ben blij met die week vakantie. Thuisonderwijs was echt veel pittiger geweest. Kinderen die niet meer willen en moe zijn, dat is alleen maar meer strijdt Ik hoop echt dat ze na de vakantie weer naar school mogen. En wat betreft de onrust om vaccinatie in de week te leggen. Ik geloof er wel in. Ze kunnen niet maken om vo en hoger onderwijs dicht te gooien. Daar zijn er heel veel gevaccineerd. (Zijn ook gewoon regelmatig uitbraken daar niet van) Maar als ze die dichtgooien zegt iedereen, zie je wel ook al laat je je vaccineren, ze gooien de boel toch dicht.
Ja precies! Hier ook groep 6, we hebben er wel echt over nagedacht, maar is best een heftige beslissing en het is niet zo dat hij met tegenzit heengaat.
Digitale knuffel voor jou! Ik baal hier ook van, onze kinderen zijn net uit quarantaine en mijn jongste dochter zou volgende week nog een ochtendje meedraaien op het sbo en afscheid nemen van haar oude schooltje.
Ik vind er van alles van om zo laat dit nog te beslissen en dan ook de bso’s dicht te gooien. Zoek het maar uit werkende ouders. Zoek het maar uit jonge kinderen. Bij mij krijg je er niet meer in dat je dit in ‘ons’ belang doet… Dit hadden ze ook vorige week kunnen beslissen. (Hier levert het geen problemen op trouwens. Dochter zit sowieso niet meer op de bso, kan zich best even zelf vermaken, mijn werkgever is top en als het moet neem ik haar gewoon mee.
Ik ben hier best een beetje boos om. Heel lullig hoor, maar gezinsbubbel??? Voorkomen dat opa en oma met kerst besmet worden?? Er moet ook gewoon nog gewerkt worden, alles is gewoon open. Dus wie moet er oppassen? Opa en oma. Ze denken echt niet na! Laat die kinderen lekker op school.
Dat is goed om te horen. Dus alleen groep 7 en 8 nog op een nieuwe school? Vond ze snel aansluiting en vriendjes?
Ik ben als kind zijnde ook in groep 6 verhuisd en naar een andere school... Heb daar nog prima vrienden gemaakt