Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Duidelijkheid?!

- week eerder vakantie
    - oh nee, toch maandag misschien nog open
    - wacht, toch geen vakantie. Als online onderwijs lukt, dan gaat dat door
    - en dan is er ook nog noodopvang nodig deze week

Ik werk op 3 verschillende scholen bij 2 stichtingen in 4 soorten functies :rolleyes:... Dus wat moet ik nou volgende week? En wanneer moet ik dat dan voorbereiden, naast dat ik deze week ook 'leuk' afscheid wil nemen van alle groepen die ik lesgeef? En daarnaast dus iets regelen voor mijn eigen kinderen. Maar welke dagen en tijden weet ik nog niet :rolleyes:

Nee, echt top deze duidelijkheid :thumup: (jammer dat we geen middelvinger poppetje hebben....)

Roanna, Syane, Adje en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    En de maandag mogen ze nog open blijven lees ik? De vrijdag waren ze hier sowieso al vrij... Jeetje zeg wat een onlogisch gedoe. Wie verzint dit :confused:

Syane en Sado vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.198
    23.282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, want it takes a village to raise a child. behalve met corona dan ofzo?? Dan moet er ineens een gezinsbubbel zijn. Ik kots echt van dat woord. Alles open, maar scholen dicht. Weinig mensen die in een gezinsbubbel kunnen zitten.

Roanna, Syane, Liedx en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Geen basisschool
    Wel kinderopvang

Maar waaronder valt de peuteropvang?

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Onder kinderopvang. Toch?

6. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een kind op het VO. En eentje op het kdv, het is me nog niet duidelijk of die open blijft. Hier dus ook geen gezinsbubbel.
    Die 5% begrijp ik niet helemaal, het gaat om een week. Je kind kan ook een week ziek zijn.. dan regel je het toch ook? Zieke kinderen sturen wij ook nooit naar opa en oma. Ik snap dat leunen op opa's en oma's überhaupt niet zo. Onze kinderen, onze verantwoordelijkheid.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    Zoals gezegd is er zorgverlof wanneer je kind ziek thuis zit. Je kan in deze situatie geen beroep doen op zorgverlof. Dat is dus wel degelijk een verschil.

8. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Oh.. dat is lastig inderdaad. Onbetaald verlof dan misschien?
    Ik weet het niet hoor, ik heb heel eerlijk in bijna 12 jaar dat ik moeder ben nog nooit zorgverlof of calamiteitenverlof opgenomen en zieke kinderen altijd zelf (of mijn man) opgevangen :oops:Ik gebruik daar overuren of verlof voor :oops:

9. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Als mijn kind ziek is dan heb ik zorgverlof van mijn werk.

Als de school dicht is verwacht mijn werkgever dat ik gewoon 24 uur werk. Welke 3 dagen maakt niet uit als t maar tussen 8 en half 5 is. Scheelt dat mijn man 1 dag thuis is dus ik hoef maar 2 dagen opvang te regelen.

Daarbij hoop ik niet dat de hele periode de bso dicht is want dan moet ik nog 2 dagen extra regelen. Voordeel dat mijn man tussen kerst en oud en nieuw vrij is.

Mocht school besluiten dat het toch thuisonderwijs wordt dan meld ik mijn dochter af (ze is nog 4) want ik kan degene die der opvangt niet vragen om ook thuisonderwijs te doen en ondertussen een 2 jarige bezig te houden

Spectre en Sado vinden dit leuk.
  10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik heb geen onbeperkte verlofuren.
    Had aan t begin 8 weken vakantie staan. Daarvan heb ik 4 weken echt vakantie gehad en de andere 4 weken zijn opgegaan aan zieke kinderen/quarantaine enz

11. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Punt is dat we dat allemaal al gehad hebben, gewoon ziek, quarantaine ivm contact, lesuitval, werkdruk door personeelstekorten en weet ik veel. Achterstanden in mijn werk zijn gigantisch en ik weet niet hoe lang ik het nog trek alle ballen hoog te houden.

Daarnaast vind ik dit gewoon een compleet onzinnig iets, heel veel kinderen worden nu volgende week alsnog bij opa en oma of vriendjes gebracht omdat de ouders het niet rond krijgen, voorgezet onderwijs is nog open, pretparken, binnenspeeltuinen en ga zo maar door.

Syane, Spectre, Lafayette en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat begrijp ik ook niet. Mijn middelste zit op een school met bijna 2000 leerlingen. Hoe dat daar in de pauzes gaat op de gangen en aula;)
    Op de basisschool nog geen 400 leerlingen. Iemand die dit kan uitleggen? :)

Syane en Mississippi vinden dit leuk.
  13. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens hoor, ook ik heb t allemaal gehad. Maar die ene week, als t daarbij blijft.. come on you can do it!!

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Ik vind het echt slecht
    Die kinderen worden zoveel ontnomen nu ook de kerstviering en nog leuke dingen doen in die laatste week
    Onder het mom van extra week vakantie

echt ik vind het niet kunnen en de rest mag allemaal lekker open blijven
    Wie gaat er oppassen ? Juist opa’s en oma’s , familie, buren etc
    Niet ouders die kunnen thuis blijven

Syane, Spectre, Riverdale87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Wat wordt kinderen precies ontnomen? Oprechte vraag, ik zou het echt niet weten..

MissXray vindt dit leuk.
  16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Een week onderwijs

Van de vele die ze al hebben gemist

Nikki23, Syane, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik begrijp sowieso niet waarom dan alleen het basisonderwijs dicht moet en VO en KDV open blijven. Stel je hebt een kind op het kdv en op de basisschool dan kan het kind op het kdv toch ook voor een besmetting zorgen? En op het VO zijn er dan misschien veel gevaccineerd maar ook daar gaat het nog flink rond hoor. Nee hier zit echt 0,0 logica in. En je mag hier dan geen doemdenker zijn maar dit doen ze gewoon om ze straks langer dicht te houden. Want ze zijn nu al dicht met een zogenaamde goede reden, die hoeven ze in januari niet meer te verzinnen dan is het gewoon we verlengen het nog met twee weken.

Syane, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    Slaat inderdaad nergens op…. Mijn dochter van 4 moet dus minimaal 1 week (en misschien wel 3 als BSO de hele periode dicht moet) thuisblijven. Maar haar broertje, die maar 14 maanden jonger is, mag gewoon naar het kdv :rolleyes:

Begrijp me niet verkeerd, dolblij dat in elk geval de 2 jongste gewoon mogen blijven gaan. Maar dit slaat toch nergens op…

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je zegt het goed, 'als het daarbij blijft' geloof je het zelf?o_O

Syane en Anna009 vinden dit leuk.
  20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik lees net wel dat de scholen openblijven voor kwetsbare kinderen! Mogelijk dat dat hier toch wat verlichting geeft voor een aantal.

Deel Deze Pagina