Ja en alles mag tot 17.00. Er zijn voor ouderen allerlei clubjes en sporten die gewoon tot 17.00 doorgaan. De kwetsbaren die we moeten beschermen. Maar nee, daar grijpen we niet in we gooien de scholen dicht…
De kerstvakantie begint vrijdag dus er valt weinig dicht te gooien. Maar het staat hier ook niet op de agenda. Ik begrijp dat het basisonderwijs in NL dicht gaat? Wanneer begint de vakantie voor jullie?
De kerstvakantie wordt met een week vervroegd, in principe wordt dit dus de laatste schoolweek. Hoewel scholen a.s. maandag eventueel nog een dag open mogen.
Ik ben benieuwd hoe leerkrachten in het po hier op reageren? Er staat nu ook dat scholen wel afstandsonderwijs mogen geven. De ene school doet het straks wel en de andere zegt gewoon vakantie.
Hij zou hier vrijdag beginnen en begint nu maandag of dinsdag. Dinsdag mag eventueel, volgens het nieuwsbericht, dus dat maakt 3 dagen verschil. Stel dat onze school daarvoor kiest, dan overleven we die 3 extra dagen ook wel weer. Als je het zo beredeneert, stelt het niet zo veel voor. In ieder geval niet voor mijn kleuter in groep 2. En juist omdat het zo weinig voorstelt eigenlijk, slaat die hele maatregel nergens op. Volgens mij heb ik meer last van de frustratie dan van de maatregel.
En het is niet 'maar een week'. De scholen zijn begin dit jaar ook al 5 weken dicht geweest. En dan nog quarantaines tussendoor. Ik kan gelukkig thuis werken, heb ook een flexibele werkgever, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er ouders zijn die nu echt geen vrije dagen meer hebben om deze 'ene week' ook nog een keer op te vangen. Kom nou ook eens met betaald verlof voor ouders in deze periodes.....
Dat is toch krom Extra week vakantie is ook onzin het is gewoon sluiting maar ze vermommen het zo gewoon
Veel wordt bovenschools beslist, dus de leerkrachten zelf doen niet zo veel meer dan afwachten nu denk ik... sowieso eerst die persco.
Het slaat inderdaad nergens op. Je voorkomt niets, het zorgt alleen maar voor verdrietige kinderen (want geen kerstviering) en gefrustreerde ouders (waar laten we de kinderen?)
Wat ook nog eens voor werkende ouders: als je kind voorheen ziek was, dan was jij thuis maar je collega’s met kinderen waren gewoon aan het werk. Dat is voor je werkgever meestal niet zo’n ramp. Nu sluiten de scholen dus heeft bijna iedereen met jonge kinderen hetzelfde probleem. Wordt dan veel lastiger als werkgever
Volgensmij willen ze het gewoon even laten landen. Zodat de eerste boosheid er vast uit is. Kunnen we vast wennen.
Ja dat heb ik ook. Voel echt boosheid en zie in gedachte mezelf al een pleidooi houden in de tweede kamer en wil dan graag weten wat voor antwoord ze daarop hebben omdat die er gewoon niet zijn in mijn ogen
Wat een gedoe! Ik hoop heel erg dat er wel opvang komt voor mensen met een cruciaal beroep. Ik werk in de zorg en moet echt gewoon werken. Aantal collega's zitten al in de ziektewet met een burn out of long covid. De rek is er gewoon ook uit. Mijn cliënten hebben een dusdanig laag niveau dat ik ook niet kan zeggen dat ze in bed moeten blijven liggen. Zonder begeleiders krijgen ze geen eten / drinken, medicatie, schone luier enz enz enz.. Dus hoe dan zonder noodopvang als ik ze ook niet naar opa / oma mag brengen?
Ik wilde net zeggen: maar een week? Ze zijn begin dit jaar 5 weken niet naar school geweest. Mijn oudste heeft in mei een week in quarantaine gezeten. We hebben begin december in quarantaine gezeten een week door nauw contact die Corona hadden. Mijn middelste heeft vorige week een week in quarantaine gezeten doordat de klas dicht ging. En deze week hebben we zelf Corona. Maandag mag de middelste weer naar school. Oh wacht… nee dus. Hij is in december 3 dagen naar school geweest.
Ik merk dat ik daar ook wel klaar mee ben. Overal zie je oudjes van alles ondernemen, mogen alles nog. Nu lekker uitgebreid lunchen met elkaar en kinderen zijn weer de dupe. Ik heb er gewoon meer vrede mee als alles dicht is.