Ik wil dit echt niet lezen!!! En waarom? Kinderen zijn het probleem niet, het probleem is dat ze volwassenen besmetten. En vooral de ongevaccineerden zijn t probleem WEER! Wat werd er deze week ook alweer gezegd over vaccinaties van kinderen. Het moet niet nodig zijn als volwassenen gewoon doen wat er van ze gevraagd word! En met dit hetzelfde. PUNT. ben er zo klaar mee!
Hier zijn nu vijf basisscholen (van de 20) van onze stichting dicht vanwege veel besmettingen onder leerlingen en leerkrachten…
Bij ons zijn er heel veel in groep 4 met achterstand. Die dus in groep 3 zoveel weken hebben thuis gezeten. Kan toch niet, elke keer de kinderen weken thuis en de juffen maar zeggen dat ze het niveau niet aankunnen. Gek hè?
Maar wat is dan NU de oplossing? Het virus gaat nou eenmaal flink rond op scholen. Natuurlijk had iedereen dit kunnen zien aankomen, we zijn met teveel besmettingen de zomer door gegaan, waardoor dit virus niet is uitgedoofd. Daarna is besloten verder te versoepelen, om in ieder geval ervoor te zorgen dat het nog sneller kan verspreiden. Het enige dat wij als ouders kunnen doen is contacten beperken, dus geen uitjes, niet shoppen, niet bij iedereen langs of uit eten, thuis werken indien mogelijk, kinderen regelmatig testen en hopen dat als het virus langs komt er niet teveel kinderen besmet raken.
Ach het volgende advies is: scholen pas dicht doen rond kerstmis heeft geen zin want nu loopt het op. Dus sluiten ze volgende week gok ik. Kinderen geen sintviering, geen kerstdiner. Maar verder mag alles open blijven hoor
Ja maar niet allemaal. Bij ons is nog niks aan de hand. Dus zolang dat zo is, ook fijn dat het open blijft. Lijkt me juist veel handiger dat je het lokaal doet…
Ik ben dan ook wel voorstander van om alle Kids weer te laten testen als ze klachten hebben. Het is ook niet ideaal maar als ze zo open blijven. De school van mijn Kids heeft dit beleid alweer een paar weken en de besmettingen lijken af te nemen na een enorme uitbraak.
Was wel het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde op de radio vanmorgen. Langere kerstvakantie? Maar dat duurt nog 5 weken voor het kerstvakantie is.... Ze moeten werkgevers strenger aanpakken. Hoezo zoveel mogelijk thuiswerken, bijna niemand die zich daar aan houdt.
Langer kerstvakantie is natuurlijk een mooie vermomming van de scholen gaan toch dicht hier merk ik er op school nog weinig van
Ik wil mijn kinderen niet continu lastig vallen met dat getest. Hier school in de randstad, meer dan 300 kids en geen uitbraken tijden de hele pandemie. Ik begrijp niet hoe het op de ene school zo fout kan gaan en de andere school de dans zo ontspringt. Maar goed, ook wij zijn vast snel aan de beurt. Ik word echt verdrietig bij het idee dat de achterstanden nog groter zullen worden bij een eventuele sluiting.
Nou ik toch ook weer niet want dan zit je kind bijna iedere week thuis als je pech hebt. Omdat er een besmet is en vervolgens de klas weer in quarantaine moet en pas na 5-10 dagen weer naar school mag en dan komt de volgende weer. Nee bedankt. Scholen gewoon open houden en lokaal eventueel dicht zoals bij grote uitbraken nu al gebeurd.
Zouden ze dan niet een testbus naar de scholen kunnen sturen. Als een hele school dichtgaat en iedereen moet op dag 5 testen lijkt me dat veel handiger dan met al die kinderen te moeten slepen. Hier is de dichtstbijzijnde testlocatie op 20 min afstand met de auto dan zou bij school met een bus testen echt een uitkomst zijn. Hier is het op school gelukkig nog rustig, door het jaar heen is er afentoe een bericht gekomen dat er 2 of 3 personen uit verschillende groepen positief waren getest. Volgens mij ook pas weinig leerkrachten die ziek zijn geweest. Al is de leerkracht van mijn dochter nu wel in quarantaine omdat haar eigen kind die op een andere school zit in quarantaine moest. Gelukkig hadden ze voor deze week wel een vervanging en volgende week is nog even afwachten.
Ik snap niet waarom ze dat nog niet gedaan hebben. Ik woon in de randstad, maar zou 15km enkele reis moeten fietsen met 3 kinderen op en aan mijn fiets. Dat is niet te doen.
hier ook een school in de randstad, ook tot afgelopen week de dans ontsprongen. Nu zitten er 4 klassen thuis en meer dan 40 positief geteste kinderen op een ssschool vn 400 kinderen het kan opeens bijzonder snel gaan!
Als we stoppen met het testen van kinderen, dan is er geen reden om scholen te sluiten. Ik snap niet waarom we onszelf in de nesten werken? Je kunt toch zorgen dat je zieke kind niet bij kwetsbaren en ouderen in de buurt komt?