Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Wat fijn dat het bij jullie wel door gaat! Het is ook erg verwarrend allemaal.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Crap, hier vertrouwden ze t niet dus afgelopen vrijdag gedaan met dan maar feestelijke lunchboxjes. Normaliter is er een kerstbrunch.

Hier nog 7 weken verlof heb nog IETS speling

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    We krijgen morgenmiddag nog een update, hopelijk weten we het dan zeker.
    Dochter is welgeteld een week naar school geweest (net 4) :roflmao:

Wien046 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

hoe lang heeft het vorig jaar uiteindelijk geduurd voor de scholen weer open gingen? Ik lijk dat soort negatieve dingen altijd te blokken en ik herinner me er zo goed als niets van. Ik kan me alleen begin 2020 nog herinneren. Toen heb ik de kinderen uit angst een week of 2 voor de scholen sluiting al thuis gehouden en zijn ze pas in juni weer naar school gegaan beide. Maar eind 2020 begin 2021, ik herinner het me niet meer.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Sluiting was tot 8 februari. (Hoewel de meeste scholen op 9 februari pas opengingen ivm code rood door sneeuw op de 8e ;))

6. GossipGirlxoxo

dat immuun is in dit hele verhaal in mijn ogen ook een slechte woordkeuze. Als dat echt zo was dan waren we al uit deze pandemie gekomen (denk ik).
    Enige reden die ik kan bedenken is dat die 1/3 van de kinderen samen nog steeds een grote bron van verspreiding zijn. Ik ben ook geen voorstander van kinderen vaccineren voor iets wat zo goed als niet gevaarlijk voor ze is. Als het echt voor het groter belang is om anderen te beschermen dan snap ik het nog, maar alleen als dat zeker weten de oplossing is. Niet als dat misschien een oplossing is. Ik zou ook eerst willen weten of mijn kind al antistoffen heeft (om te controleren of ze al Corona heeft doorgemaakt) voor ik een vaccinatie overweeg.

Mapje vindt dit leuk.
  7. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Dan laat het NU maar sneeuwen, hebben we nog gratis vermaak;)
    Ben er ook klaar mee en snap echt niet waarom kinderopvang wel open blijft. Maar ik ben er wel blij mee (ook al gaat ze maar een dag per week).

8. GossipGirlxoxo

Bij dochter op school zijn er echt amper Corona besmettingen geweest dit schooljaar. In haar klas 1 kindje. Op de hele school 10 totaal. Ik ken in mijn vriendenkring en familie ook geen enkel kind dat positief is getest.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Dit zegt de overheid er over.
    1377518D-4F93-429C-AB92-B4F1B2834C4F.jpeg

Annie82 vindt dit leuk.
  10. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Ja logisch geen besmettingen zijn op kinderdagopvang. Niemand laat die kinderen testen. Ze zijn altijd verkouden.

SAARC, Annie82, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Ik kan geen antwoord op je vraag geven maar wil je wel even laten weten dat ik je heel veel sterkte wil wensen in deze zware tijd zoals ik het lees in dit bericht!

Averlhach vindt dit leuk.
  12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Met die sneeuw ja :roflmao: mochten ze eindelijk, school dicht vanwege de sneeuw

Riverdale87, Sado en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Wat waren de meest voorkomende klachten bij deze kinderen die jij kent die positief getest zijn?

14. GossipGirlxoxo

viel toen dochter er nog op zat altijd onder de kinderopvang ondanks dat ze een eigen klasje in een basisschool hadden.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Situatie was toen eigenlijk vergelijkbaar. 2e sluiting waren was er nog maar weinig begrip. Ze zeiden toen ook dat ze mogelijk eerder open konden maar eerst wilden weten wat corona bij kinderen deed. Dat onderzoek liep toen omdat er een uitbraak bij een basisschool was. Uiteindelijk liet het OMT weten dat het meeviel maar toch moesten ze dicht blijven. Dus ja...

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

tot een maand geleden zou ik dit gezegd hebben. En ineens een soort van olievlek. Nu van al mijn vriendinnen de kinderen (en de meesten zelf ook) de buren. De klas van mijn middelste ging 2 weken geleden in quarantaine en ja hoor hij positief, ik positief, man en sinds gisteren ook onze baby. Alleen de oudste nog negatief. In zijn klas is in 2 jaar tijd nooit wat aan de hand geweest. Nu 2 kindjes. Het is zo willekeurig…

bulakgirl en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

oh ja nu je dat over het sneeuw verteld kan ik me dat herinneren. Ik hoop dat het dit jaar toch wat anders gaat lopen dan vorig jaar. Anders missen ze wel heel veel onderwijs. Ook al zal dat afstandsonderwijs worden en geen vakantie heb ik nu de ervaring dat er dan minder werk verzet word dan echt op school.

Sado vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

ik wil niet als een complot denker overkomen maar het eerste wat ik denk als ik dit lees is “wacht maar tot de vaccinaties onder deze groep bijna zijn goed gekeurd, dan zeggen ze ineens dat deze groep het meeste verspreid”. En ik wil dit zelf niet geloven maar dit geeft denk ik wel aan hoeveel vertrouwen ik op dit moment nog heb in de mensen die het beleid maken.

SAARC, aardbei1707, Wien046 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Ik lees dit en het lampje gaat weet branden en ik herinner het me weer goed. Hoe je zoiets zo snel kunt vergeten :eek: of ik heb het verdrongen omdat ik het wilde vergeten ofzo:p

Syane en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bij mijn zoon in de klas ging het vooral om hoofdpijn en oogpijn....

Deel Deze Pagina