Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Jawel, je vind het een slimme gedachtegang toch?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Las je vorige post ja. En als je nou echt moet werken dan?

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Woon je niet in NL?

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap wel wat je zegt @Bloempjelief . Komt toch weer aan op de eigen verantwoordelijkheid. En zelfs Rutte en De Jonge zeiden paar dagen na persco dat sint en kerst buiten de 4 personen regel valt. Echt hoor. Hoezo dan? En alles is maar open, en alles moet maar kunnen, maar er wordt nu al gesproken over scholen een week langer dicht. Dat is toch hartstikke krom? Zijn er zoveel mensen zonder kinderen in nederland dan, dat ze dat niks kan schelen? Zitten die dan echt lekker op verjaardagen en feestjes en weet ik het? Ik zie liever minder mensen, dan dat die scholen dicht gaan.

5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja om de scholen een week voor kerst dicht te doen. De rest open laten heb ik niks over gezegd.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Thuis werken is het devies dus man en ik zitten fulltime thuis op dit moment. Maar voor ouders die een ander type baan hebben.. geen idee?
    Maar het blijft een advies van de ggd arts.
    Wat ouders ermee doen... tja ik kan het wel raden. ;)
    Denk dat er weinig in quarantaine gaan!

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik woon gewoon in Nederland.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Maar wel om vervolgens lekker met grote groepen kerst te vieren.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, als het zou kunnen, zou ik dat ook doen hoor. Het is toch bijna weekend. Maar ik werk bij een huisarts. Kan de ggd willen, maar ik kan niet vrij krijgen, zonder klachten dn zonder positief getest kind. Maar hoop dat het beetje te doen is voor jullie, succes! En dat er niemand ziek wordt.

Butchke vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Maar dan ga je dit toch hopelijk niet doen? En alle ouders zitten nu thuis van werk?

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Las deze post pas na mn vorige post. In dit geval snap ik dit ook wel. Hoe ga je dat doen dan? Mn man moet dan in quarantaine? Die ziet werkelijk niemand van school? En wanneer mag die er weer uit? Testen? Wanneer? Nav welk contact? Het is natuurlijk ook wel een beetje heel erg raar om dit zo te doen. Kinderen snap ik nog enigszins, maar ook daar zou ik zelf bij kijken of het logisch is ja of nee.

Butchke vindt dit leuk.
  12. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee, dat zeg ik ook nergens. Ik ga niet meer op je reageren. Je gaat maar door en door met insinueren en rare aannames waar ik al op gereageerd heb: ik heb er geen zin meer in.

evaleana vindt dit leuk.
  13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij blijven zeker niet thuis nee. Wij hebben geen klachten. De kinderen worden keurig getest en bij negatief gaan ook zij uit quarantaine natuurlijk.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Jij komt hiermee he? Ik niet! En ik las dat anderen het ook zo lezen, dus misschien ligt het deze keer aan jezelf?
    Ik citeer;

Dat weet ik niet, ik bedoel de kerstvieringen thuis in familieverband. De meeste gezinnen zien tussen de 10 en 20 mensen tijdens kerst. Als er dan nog zoveel kinderen besmet zouden zijn, gaat het natuurlijk enorm omhoog daarna. Dus als kinderen al een week voor kerst thuiszitten…is de kans dat ze dan nog besmet zijn aanzienlijk kleiner dan wanneer ze nog naar school zouden gaan.

15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja en daarna heb ik uitgelegd dat uit onderzoek blijkt dat mensen zich niet meer willen beperken met Sinterklaas of kerst. Dus die bezoeken gaan door. Dus helpt het als kinderen elkaar een week voor kerst alvast niet meer besmetten (doordat scholen dicht gaan).

Ik heb nergens gezegd dat ik het okay vind dat de rest open blijft? Of dat ik het okay vind dat mensen kerst vieren in grote groepen. Dat maak jij er allemaal van. Ik niet. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat ik bedoel, meerdere keren. Als het niet duidelijk is prima, maar verdraai mijn woorden niet.

Suzy85, MissXray, evaleana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dus als de GGD aanraadt aan gezinnen om zoveel mogelijk contacten te vermijden ivm een grote besmetting, dan volg je dat advies niet op. Maar je vindt het wel prima om alleen met je gezin kerst te vieren? Maar niet om alleen met je gezin nu de dag door te brengen?

Leesteken, Suzy85, Roanna en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Dat heet toch logisch nadenken of niet? Ik neem ook zelf graag zelf mijn verantwoordelijkheid en zoek dus geen grote groepen op, ook niet mer kerst. Maar als de school nu dicht zou moeten vanwege veel besmettingen, ga ik niet met mijn hele gezin in quarantaine nee? Waar ga ik dat voor doen? Zoals ik zei; kinderen snap ik nog enigszins en die zou ik weghouden bij kwetsbaren.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    In welke regio woon je @Butchke (ik snap het als je het niet wilt delen, maar ik ben benieuwd, kan ik mij psychisch voorbereiden:))

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    niemand zegt dat
    Maar positief blijven

dus eens is de eerste keer

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Omdat als er dusdanig veel besmettingen zijn dat een hele school dicht gaat, dat de kans dat de kinderen besmet zijn en daarmee de ouders besmetten heel groot is. Daarnaast hebben genoeg ouders onderling ook contact, wat de risico's nog groter maakt. Dan zou ik mijn contacten toch echt wel tot een minimum beperken. Nog meer dan normaal.

Roanna, Syane en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina