Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Ik denk het niet. En zoals het nu gaat vind in prima. Handelen naar ratio.
    Leerkrachten bij ons zijn nu bijna allemaal immuun, dus dat is mooi meegenomen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag? :)
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Dat merk ik hier ook. Hetzij vaccinatie, hetzij doorgemaakt, maar dit schooljaar zijn er heel veel minder zieken dan vorig jaar. Valt mij op.. of het echt zo is, geen idee.
     
    Mapje, Anouk2005 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Precies mijn gedachte!
    Weer thuisschool, echt, moet er eerlijk gezegd niet aan denken.
    Maar als ik zie hoe het zich nu als een olievlek onder de basisschoolkinderen verspreidt ... Is het wellicht (voor een korte periode!) wel beter.

    En landelijk is dan misschien niet nodig, maar per woonplaats bijv zou misschien wel een optie zijn. Kinderen van meerdere scholen treffen elkaar ook buiten school, dus 1 school dicht helpt niet (dat zie ik hier wel), als een gemeente in zou kunnen grijpen door alle scholen in 1 plaats 1 of 2 weken te sluiten en daarbij ook alle sport etc, dan zou je het (hopelijk) de kop in kunnen drukken.
    Maar ik zie ook vast wat dingen over het hoofd
    Vaak de ellende met zulke dingen, er zitten altijd overal haken en ogen aan.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier ook niet. De laatste ging al op het tandvlees.

    Ik hoop dus dat het niet gebeurt. Als zijn zowel de school van mijn zoon als de school van mijn dochter, ondanks dat het niet hoeft, al maatregelen aan het doorvoeren om het proberen te voorkomen.

    Zo mag zoon alleen nog pauze buiten of in de klas houden (VSO) en mogen ze dus niet meer met alle klassen door elkaar/met elkaar in de aula (binnen) zitten. Ook moeten ze een mondkap op wanneer ze zich tussen lokalen verplaatsen en geven ze elke klas zoveel mogelijk les in hetzelfde lokaal.

    Bij mijn dochter op school is de ouderavond al afgezegd, gaan activiteiten/uitstapjes buiten school niet meer door, gaan gastlessen alleen door al de gast ermee instemt, en zijn de flexuren vervallen (dit zijn uren die de kinderen zelf kunnen invullen door b.v extra Duits te volgen omdat je het moeilijk vind, en dus zijn daar de klassen gemixed) en krijgen ze ook zoveel mogelijk les in hetzelfde lokaal.

    Een verlengde kerstvakantie zou mijn zoon nog trekken, maar dan ook echt vakantie en niet thuis werken. Maar een echte lockdown niet
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Hier op beide scholen en psz geen besmettingen. Dus ik hoop dat als er scholen dicht moeten het echt heel lokaal gaat zijn, waar er ook grote uitbraken zijn. (Zoals dat nu dus ook gebeurd)
    Maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Denk eind december of januari dat we nog wel een keer dicht gaan
     
  7. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Van mij mogen ze de scholen dicht doen voor degenen die daar geen last van hebben, omdat ouders bijvoorbeeld prima in staat zijn thuisonderwijs te geven en niet met een opvang probleem zitten. Daarmee zorgen ze in ieder geval dat het aantal kinderen dat met elkaar in contact komt verminderd.
    Mijn kinderen zouden het niet erg vinden. Ik ook niet, ik regel wel wat. Zou het echter superrot vinden als het voor alle kinderen geldt. Ik begrijp echt dat het voor sommige kinderen en voor sommige ouders een groot probleem kan zijn. Vrijwillig kinderen thuishouden zou toch ook al moeten helpen en daarmee zou je de druk toch ook een beetje verlichten.
     
    Kolibrie2 en Philou vinden dit leuk.
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat zal volledig afhangen van het gedrag van de volwassenen.
     
  9. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Pff nou ik denk het wel...afgelopen week waren er al 2 groepen gesloten. Alle kids daarvan 5 dagen quarantaine en testen. Of anders 10 dagen.

    De bso van dochter is nu al 2 dagen dicht. En daarbij ook het kdv en peuterspeelzaal war erbij hoort...

    Ik vraag me echt af, hoe nodig ook, hoe moeten we dit nu weeeeeer oplossen? De bso biedt nu ook geen vervangende opvangmogelijkheden voor ouders met beide vitaal beroep.. o_O
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Wat een verschillen tussen de regio’s. In de klas van mijn oudste is toevallig deze week één besmet kind gemeld. Verder nog helemaal niet voorgekomen sinds de start van de pandemie.
    Op het kdv van de jongsten ook nog altijd geen besmetting onder kinderen of leidsters.

    *afkloppen*
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    #31 tuc, 16 nov 2021
    Laatst bewerkt: 16 nov 2021
    Edit: laat maar
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  12. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Ik denk dat ze wel dichtgaan. Of het nu "nodig" is of niet. Puur om de vaccinatie nog meer af te dwingen en nog meer verdeeldheid te zaaien. Want verdeeldheid zorgt weer voor meer vaccinatiedwang. De kinderen worden dan dus weer ingezet.
    Of wellicht starten ze dan met de vaccinaties van de jonge kinderen? Wat mij betreft ook een kwalijke zaak.
     
    Typicalme en tuc vinden dit leuk.
  13. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nou mag het hopen van niet, die ga ik niet trekken… zoon krabbelt net weer n beetje de goede kant op met z’n gedrag! Zoals het nu gaat gaat het goed… laten we dat vooral zo houden.
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    maar wie bepaald dan wie er in staat is? Als je het aan de ouders zelf vraagt dan gok ik dat je nog met 30 van de 35 kinderen in de klas zit.
     
    Mapje en Sado vinden dit leuk.
  15. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Denk je? Ik weet dat niet hoor. Denk dat er ook veel ouders zijn die hun kinderen thuishouden juist omdat ze iemand in de omgeving hebben die kwetsbaar is. Ik zou er gelijk voor kiezen. Maar bij ons mag het niet.
     
    Vero0504 en Philou vinden dit leuk.
  16. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    [
    dat klinkt vervelend! waarom denk je dat je een eventuele sluiting niet door zou komen als ik vragen mag? Als het te persoonlijk is en je liever geen antwoord geeft snap ik het ook hoor!
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat dus, ik zou daar dus nu ook voor kiezen, niet voor altijd uiteraard, maar met deze aantallen en zo hard als het nu gaat op de basisschool.. hoeft van mij even niet zo.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Valt hier wel mee denk ik hoor, hoorde er al meerdere ouders over. Het gaat hier zo hard met de besmettingen. Alle leraren zijn al aan de beurt geweest. Groep 7 al in quarantaine, nu weer paar in groep 6 en 8.
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Als de keuze bij de ouders ligt dan denk ik niet dat er veel ouders zijn die hun kinderen thuis houden. De meeste ouders moeten werken, onderwijs is belangrijk, en kinderen worden niet/nauwelijks ziek van corona. De meeste ouders zijn gevaccineerd en degene die dat niet zijn zijn niet bang voor een besmetting. De kleine groep die wel bang is en niet gevaccineerd kan worden/wel gevaccineerd is maar toch voorzichtig blijft, die zouden dan hun kinderen thuis kunnen houden als dat ze lukt icm werk. Maar dat is echt een kleine groep.. te klein - gok ik - als oplossing om scholen open te kunnen houden.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Als puntje bij paaltje komt is je kind vrijwillig thuis houden terwijl andere ouders hun kinderen wel naar school brengen niet zo makkelijk. En al doe je het samen met nog een handje ouders.. wat voor effect heeft dat? Te weinig denk ik.
    Ook voor het kind zelf. Ik weet niet hoeveel basisschoolkinderen echt kunnen begrijpen dat zij thuis onderwijs moeten volgen maar Pietje wel naar school gaat. Het is geen regel, het is geen consequentie, het is geen quarantaine. Dus waarom precies? Ze zullen er vast zijn die het begrijpen, maar de meeste kinderen zouden gewoon ook naar school willen gaan.

    Ik zou dit als overheid niet bij ouders neerleggen, ik denk dat er te weinig animo voor is, en de paar die het wel doen doen het voor niets want teveel ouders zullen hun kind gewoon naar school (moeten) brengen.
     

Deel Deze Pagina