Ik heb niks verdraaid. Jij vind het logisch dat school eerder dicht gaat om besmettingen met kerst te voorkomen, omdat er veel mensen zich niet aan de regels gaan houden. Ik vind dat helemaal niet logisch, sterker nog; ik vind het echt te erg voor woorden als dit de werkelijke reden zou zijn. Laten we het erop houden dat we er dus heel verschillend in staan.
Contacten tot een minimum beperken is geen quarantaine. Ik heb ook gezegd dat ik mijn kinderen niet bij kwetsbaren zou laten komen en ik zou ze ook testen dag 5 na sluiting. Maar ik ga niet met mn hele gezin in quarantaine nee. Jij dus ook niet begrijp ik, dus volgens mij denken we er gewoon hetzelfde over?
Ik vind het een goed idee. Want anders gaan we straks Oostenrijk achterna. Daar hoef je dus niet zo idioot op te reageren, hoor. Ik stop nu echt met reageren op jou. Ik ben je zuigen, stoken en verdraaien meer dan zat.
Bij mij staat contacten tot een minimum gelijk aan quarantaine (waarbij je zover ik begreep wel nog boodschappen mag doen). Waar zit voor jou het verschil?
Ik snap werkelijk niet waarom je al tig oost zegt dat het niet klopt wat je zegt om vervolgens te eindigen met; ik vind het een goed idee. Prima hoor! Zet me gewoon op de negeerstand, hoef je je ook niet te ergeren keer op keer.
Quarantaine is voor mij geen contact live. Beperken is voor mij contact met enkele mensen, een klein groepje dezelfde mensen. Enkele van de familie en 1 stel vrienden bijvoorbeeld. Overigens mag je geen boodschappen doen als je in quarantaine zit, dus dat is natuurlijk ook een beetje een rare verzonnen regel. Ze hadden beter kunnen zeggen dat iedereen even op moest letten en contacten beperken voor 2 weken. Ik weet ook niet hoe het is genoemd of benoemd, maar ga even vanuit wat hier geschreven wordt.
Hmm nee daar geloof ik niet meer in, sorry. Ik ben steeds heel positief geweest, heel veel voordeel van de twijfel op al het beleid gegeven. Gehouden aan alle regels. Maar toen ze vorig jaar begonnen met ''scholen dicht om ouders thuis te houden'' is het langzaam gaan afbrokkelen. Ik heb niet het idee dat de juiste keuzes worden gemaakt om het echt beter te krijgen. Overigens hebben wij alsnog het geluk dat er op onze school nog vrijwel niks aan de hand is en ook vrijwel niet is geweest gelukkig. Dus ik hoop dat dit een beetje zo blijft. Dus dan zou ik een landelijke scholen sluiting ook vreemd vinden voor de scholen waar vrij weinig aan de hand is.
Ik zou echt wel een stuk strenger zijn dan alleen contact met enkele mensen. Ik zou bijvoorbeeld de kinderen echt binnen houden en niet met buurkinderen laten spelen, dan rem je namelijk nog niks. Als iedereen een paar contacten heeft, loopt het alsnog ontzettend op.
Het is toch best een groot verschil om niet meer mensen te zien dan nodig is vs in quarantaine gaan. Als je niet thuis kan werken dan is het logisch dat mensen alsnog naar hun werk gaan en dit advies van het GGD negeren. Ik denk niet dat er veel werkgevers blij worden als je thuis probeert te blijven zonder dat het verplicht is.
Dat laatste snap ik, als je naar het werk moet, kun je niet zomaar thuisblijven. Maar ik werk al thuis, de kinderen moeten dan toch binnen blijven, dat staat voor mij praktisch gezien gelijk aan quarantaine
Ik denk er hetzelfde over als jij. Er isniets geknapt tijdens die 2e scholensluiting qua vertrouwen in de overheid. En dat is alleen maar minder geworden, dat vertrouwen. En ik ben echt geen wappie, maar kijk toch eens waar we staan nu. Ben er vandaag enorm gedreprimeerd en gefrustreerd door. Zoooooo heel erg hopend dat scholen open blijven en zwemles en sporten voor kinderen door kan blijven gaan.
Nee nee dat mag niet! Jij bent de vrolijke Lieke die juist altijd alles aan kan en hier opvrolijkt! Kop op, vandaag mag je balen: neem een goed glas wijn, een reep chocola, bitch de hele avond op iedereen en morgen ben je er weer. Dikke knuffel voor jou
Vandaag bij de zwemles van mijn dochter geweest. Ze hebben een extra afzwemmoment volgende week ingelast voor de kindjes die er aan toe zijn, omdat er signalen zouden zijn vanuit een overkoepelend orgaan dat het na volgende week klaar is…ik hoop dat ze er naast zitten.
Ik zou ze enkel met hun eigen klasgenootjes laten spelen, maar dat doen ze nu eigenlijk ook al. Echt binnenhouden is bij mij dus weer quarantaine.
Klopt, maar het zou ook niet mijn keuze zijn om de kinderen thuis te houden. Die kinderen zien ze anders toch ook wel, hebben ze op school gezien en gaan ze weer op school zien.