Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Ik heb niks verdraaid. Jij vind het logisch dat school eerder dicht gaat om besmettingen met kerst te voorkomen, omdat er veel mensen zich niet aan de regels gaan houden. Ik vind dat helemaal niet logisch, sterker nog; ik vind het echt te erg voor woorden als dit de werkelijke reden zou zijn. Laten we het erop houden dat we er dus heel verschillend in staan.

Mapje vindt dit leuk.
  2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Nou
    Hier 3 van 6 unitis thuis…. Dus wanneer sluit de school??

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Contacten tot een minimum beperken is geen quarantaine. Ik heb ook gezegd dat ik mijn kinderen niet bij kwetsbaren zou laten komen en ik zou ze ook testen dag 5 na sluiting. Maar ik ga niet met mn hele gezin in quarantaine nee. Jij dus ook niet begrijp ik, dus volgens mij denken we er gewoon hetzelfde over?

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik vind het een goed idee. Want anders gaan we straks Oostenrijk achterna. Daar hoef je dus niet zo idioot op te reageren, hoor. Ik stop nu echt met reageren op jou. Ik ben je zuigen, stoken en verdraaien meer dan zat.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mij staat contacten tot een minimum gelijk aan quarantaine (waarbij je zover ik begreep wel nog boodschappen mag doen). Waar zit voor jou het verschil?

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Ik snap werkelijk niet waarom je al tig oost zegt dat het niet klopt wat je zegt om vervolgens te eindigen met; ik vind het een goed idee.
    Prima hoor! Zet me gewoon op de negeerstand, hoef je je ook niet te ergeren keer op keer.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Quarantaine is voor mij geen contact live. Beperken is voor mij contact met enkele mensen, een klein groepje dezelfde mensen. Enkele van de familie en 1 stel vrienden bijvoorbeeld.
    Overigens mag je geen boodschappen doen als je in quarantaine zit, dus dat is natuurlijk ook een beetje een rare verzonnen regel. Ze hadden beter kunnen zeggen dat iedereen even op moest letten en contacten beperken voor 2 weken. Ik weet ook niet hoe het is genoemd of benoemd, maar ga even vanuit wat hier geschreven wordt.

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hmm nee daar geloof ik niet meer in, sorry. Ik ben steeds heel positief geweest, heel veel voordeel van de twijfel op al het beleid gegeven. Gehouden aan alle regels. Maar toen ze vorig jaar begonnen met ''scholen dicht om ouders thuis te houden'' is het langzaam gaan afbrokkelen. Ik heb niet het idee dat de juiste keuzes worden gemaakt om het echt beter te krijgen.

Overigens hebben wij alsnog het geluk dat er op onze school nog vrijwel niks aan de hand is en ook vrijwel niet is geweest gelukkig. Dus ik hoop dat dit een beetje zo blijft. Dus dan zou ik een landelijke scholen sluiting ook vreemd vinden voor de scholen waar vrij weinig aan de hand is.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou echt wel een stuk strenger zijn dan alleen contact met enkele mensen. Ik zou bijvoorbeeld de kinderen echt binnen houden en niet met buurkinderen laten spelen, dan rem je namelijk nog niks. Als iedereen een paar contacten heeft, loopt het alsnog ontzettend op.

Saartje33, Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Het is toch best een groot verschil om niet meer mensen te zien dan nodig is vs in quarantaine gaan. Als je niet thuis kan werken dan is het logisch dat mensen alsnog naar hun werk gaan en dit advies van het GGD negeren. Ik denk niet dat er veel werkgevers blij worden als je thuis probeert te blijven zonder dat het verplicht is.

Mapje en Bloempjelief vinden dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat laatste snap ik, als je naar het werk moet, kun je niet zomaar thuisblijven. Maar ik werk al thuis, de kinderen moeten dan toch binnen blijven, dat staat voor mij praktisch gezien gelijk aan quarantaine

Suzy85, Roanna, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk er hetzelfde over als jij. Er isniets geknapt tijdens die 2e scholensluiting qua vertrouwen in de overheid. En dat is alleen maar minder geworden, dat vertrouwen. En ik ben echt geen wappie, maar kijk toch eens waar we staan nu. Ben er vandaag enorm gedreprimeerd en gefrustreerd door. Zoooooo heel erg hopend dat scholen open blijven en zwemles en sporten voor kinderen door kan blijven gaan.

ZoWelkom84, Roanna, Minoesje en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee nee dat mag niet! Jij bent de vrolijke Lieke die juist altijd alles aan kan en hier opvrolijkt! Kop op, vandaag mag je balen: neem een goed glas wijn, een reep chocola, bitch de hele avond op iedereen en morgen ben je er weer.

Dikke knuffel voor jou

Suzy85, Roanna, Zxcvb en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Vandaag bij de zwemles van mijn dochter geweest. Ze hebben een extra afzwemmoment volgende week ingelast voor de kindjes die er aan toe zijn, omdat er signalen zouden zijn vanuit een overkoepelend orgaan dat het na volgende week klaar is…ik hoop dat ze er naast zitten.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Ik zou ze enkel met hun eigen klasgenootjes laten spelen, maar dat doen ze nu eigenlijk ook al.
    Echt binnenhouden is bij mij dus weer quarantaine.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar als ze met hun eigen klasgenootjes spelen, kunnen ze net zo goed naar school

Roanna vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Klopt, maar het zou ook niet mijn keuze zijn om de kinderen thuis te houden. Die kinderen zien ze anders toch ook wel, hebben ze op school gezien en gaan ze weer op school zien.

18. Butchke

Butchke Niet meer actief

Je hebt bericht ;)

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vriendin van mij is zwemleerkracht en staat onder het lokatiehoofd. Zal het eens vragen.

Baileyy en Roosje35 vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha ja ik ben meestal wel positief ingesteld. Maar heb wel een tip opgevolgd! :p

20211118_175008.jpg

Roanna, Baileyy, Zxcvb en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina