Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.897
    6.451
    113
    Dat klinkt wel fijn! Hier kreeg dochter een uitbrander van de juf omdat ze op woensdag om 14 uur niet opnam toen de juf via Teams belde. Op woensdag zijn ze om 12.30 vrij, dan zitten ze om 14u dus niet meer achter de computer… De juf vond dat echt heel raar, en nam het mijn dochter dus kwalijk - bel mij dan persoonlijk op…

Ayla7000 vindt dit leuk.
  2. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Volgens mij juist niet er staat er komt een moment dat er aan de knoppen van de scholen gedraaid moet worden.......

Al hoop ik het niet dit keer zou ik ook gebruik maken van mijn vitale beroep en ze naar school doen. Ga een derde keer echt niet trekken en de kids ook niet.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Na dat overleg is het OMT advies gegeven, waarin staat dat scholen sluiten ontraden wordt.

Syane en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Waar lees jij dat als ik vragen mag?
    Want de moed is mij na dit bericht echt in de schoenen gezakt.
    Geen idee hoe ik dit moet gaan doen met een kind van 5 en net 4 en geduld van een walnoot en ik die gewoon moet werken, man buitenshuis.. van alleen die gedachte al krijg ik echt nu al stress :cry:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Komt vast goed hoor :).

Ik heb het ook gered met fulltime thuiswerken en 4 kids (2x 16, 1x 10 en 1x 5) in de thuisscholing.
    Ja, het was echt heel erg pittig dat geef ik toe.
    En ik heb er geen extra bonus voor gekregen voor die dubbele baan.
    Maar ik sta nu nog steeds overeind gelukkig :)
    Dus mochten ze idd gaan sluiten (wat ik niet verwacht) zal het vast pittig gaan worden, maar als je eenmaal je draai hebt, komt het vast goed!

Dubbelgeluk en Merlino vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Nou lekker dan o_O
    Mag het kind ook gewoon haar vrije middag hebben?

Wat bij ons het lastigste is met thuisscholing is momenteel de mantelzorg voor schoonouders.
    Nu even niet, tot de testuitslag van jongste, dus afgelopen week was man thuis.
    Maar als die negatief is dan weer 2x per week naar zijn ouders. Dan is hij de halve middag en avond weg (en helemaal gesloopt als hij weer thuis is)

Dat is zonder kinderen thuis al zwaar.

7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik vind dit nou echt geruststellend nieuws (al kijk ik nergens meer van op natuurlijk).

Thanks for sharing igg, kan ik vanavond rustig slapen:)

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nou eerlijk, bij mij weet ik het niet. Mijn middelste is 4 net op school en zwaar opstandig. De oudste (5) en hij vinden het fantastisch om elkaars hersens in te slaan. Best behoorlijk drukke jongens, maar structuur is toch belangrijk voor ze anders nemen ze een loopje met je. Ik moet eigenlijk naar kantoor want werkgever is inmiddels niet zo blij meer met ouders met kinderen. Dus ik voel aan alle kanten druk.

Ik hoop echt dat het waar is wat Lieke zegt..

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maxi begon vanavond te huilen. Hij is zo bang dat de scholen weer dicht gaan. Hij heeft al genoeg uitdaging om zichzelf staande te houden, heeft een aantal vervelende ervaringen op de basisschool en is eindelijk uit zijn schulp aan het kruipen en is zo bang dat weer alles in stort. En heel eerlijk, ik vind het ook echt lastig om positief te blijven. De basisschool geloof ik nog wel een beetje, maar de middelbare school zie ik nog wel donkere wolken hangen.

Mapje vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Vast een pact opstellen met iemand in je netwerk die in t zelfde schuitje zit? Mocht het er tóch van komen jij die en die dagen de kinderen en ik die en die dagen? Hebben jullie in elk geval een plan.

We zijn hier tot de conclusie dat als je mn dochter naast dr neefje zet dat je aan beide handenbinders geen omkijken hebt namelijk. Terwijl los van elkaar dat je soms migraine krijgt.

Helaas is alleen de afstand van elkaar een dingetje anders hadden we t in kunnen zetten.

Roanna vindt dit leuk.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou in het achterhoofd houden dat de kans vest aanwezig is dat de scholen ergens tussen nu en maart voor een periode gesloten zullen worden.
    Afgelopen schooljaar was die periode voor de basisscholen ongeveer 1 maand.

Het gaat vast goedkomen :), wat helpt is een zeer strakke dagindeling voor de kinderen waarin je jouw werkzaamheden ook meeplant.
    S ochtends samen een visuele planning maken die ze kunnen afstrepen (incl aankleden, eten, fruit enz), jongste bij jou neerzetten om te werken en de oudste in eigen kamer?, ieder 1,5h zelf een kwartier stoppen en aan kinderen besteden enz. De meeste mensen hebben uiteindelijk hun ritme gevonden.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Voor jong grut ook genoeg knutselspullen en ideeën achter de hand, plus voor HUN energie vretende activiteiten voor binnen en buitenshuis.

Voor peuter/kleuter en je hebt laminaat, voldoende sensitive schilderstape in huis halen (die paarse is geweldig). Leuk met schilderklusjes maar ook met een hindernisparcours.

Heb al een aardige collectie staan op pinterest en in multimappen hier.

Momenteel staat de kerstboom, dr gaat geen gekochte bal in komen, mn dochter maakt dit jaar de versieringen wij hangen er enkel nog lampjes bij. Dus die is weer ff onder de pannen aangezien ik amper voor of achteruit kan is t ff behelpen.

Dr evt. schoolwerk fietsen we dr gewoon gelijk bij in, kan prima de letter van de week verwerken in een "strijkkraal kerstbal" bijv.. In tijden van crisis, dan maar creatief al gaat dat allicht makkelijker dan wanneer ze huiswerk krijgen voor bijv. rekenen en taal.

NiVa0230, Edr89, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2021/11/11/advies-vws-na-omt-129

Als je m opent staat het op bladzijde 7.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  14. MissXray

MissXray Niet meer actief

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Jij denkt dat ik engeltjes van kinderen heb :D
    De jongste vraagt non-stop aandacht en is luid aanwezig.
    De middelste en de oudste slaan elkaar zowat de hersenen in zodra ze samen in 1 ruimte zijn. Zitten altijd bij elkaar op de huid en moeten elkaar altijd jennen.
    Dus visueel deze situaties in combinatie met je aandacht bij een financieel beroep hebben en 40 upw werken.

En daarbij kan jouw baas medewerkers met kinderen wel niet leuk vinden, maar er is toch echt gezegd dat mensen die thuis kunen werken, ook thuis moeten werken.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, das raar. Want zag m op twitter voorbij komen als die van vrijdag. Sjonge, gaat mn hoop. :roflmao:

MissXray vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan mag @ZoWelkom84 er toch gewoon tegenop zien als de scholen idd dicht zouden gaan? Ik zie er ook tegenop, en heb maar 1 kind. Dan maakt mij het niet uit dat iemand 4 kinderen heeft en het ook red. Tuurlijk komen we die periode dan ook wel weer door, wil niet zeggen dat me dat mentaal geen klap kan geven.

Wish05, Anna009, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Tuurlijk mag ze dat.
    Ik probeer haar juist te helpen door haar te zeggen dat het met "lastige kinderen" echt wel goed kan gaan.
    En ik geef zeker ook aan dat het erg pittig is, maar het allemaal goed is goed is gekomen.

Soort van beren van de weg afhalen en verstoppen :):)

Ik denk dat jij mijn bericht leest als dat ik vind dat ze zeurt ofzo... maar dat zeg ik totaal niet :)

Saartje33 vindt dit leuk.
  20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahahah ik heb geen idee :roflmao: maar ik weet wel dat die van mij echt ergste in elkaar naar boven halen..
    ik kan met die van mij knutselen maar daar hebben ze totaal niets mee (hebben ze niet van een vreemde overigens :p )
    Met kerstvakantie gaan ze gewoon naar de bso. En het gekke is dat dat wel mag, daar komen ze ook met verschillende kinderen in aanraking.

klopt wat je zegt over mijn werk, lastige is dat mijn baas zijn functie wel cruciaal is en die van de medewerkers niet. Opzich zitten wij nu allemaal 1,5m van elkaar vandaan en bij verplaatsen altijd mondkap op. Ergens snap ik dan wel dat ze willen dat iedereen gewoon komt, maar dat eigenlijk iedereen zoveel mogelijk thuis moet werken slaan ze in de wind..
    vorig jaar liep dat met dat thuis werken en fysieke dossier ook niet altijd goed, overzichten kwijt bij de meeste denk dat dat de keuze maakt. Maar er is wat voor te zeggen, i know

Deel Deze Pagina