Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    war vervelend dat het zo loopt op je werk dan zeg :(.
    Tip voor je baas om ipv te gaan stuiteren, eens te gaan kijken of fysieke dossiers op een bepaalde manier digitaal gemaakt kunnen worden.
    Tis nou niet zo dat Corona er net is.
    Hij had er al veel langer aandacht aan kunnen schenken ;);)

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dan snap ik m ja. Dan las ik het inderdaad verkeerd. Sorry.

RoGiJuLi vindt dit leuk.
  3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    :p
    Klopt zeker wat digitaal werken! Maar veel stukken krijgen wij toch nog per post gestuurd. Dan zouden ze er echt twee mensen op moeten zetten om alles digitaal in te scannen voordat het bij ons komt. Ze zijn ermee bezig maar duurt even :D

hahahha ‘lastige kinderen’ :|:roflmao::|:roflmao: heb mijn roeping gemist politieagente

RoGiJuLi vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Geeft niks :)

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Misschien moet hij er eens aan denken wat klanten ervan vinden als zijn halve team is uitgeschakeld. Wij hebben daar wel een mening over naar leveranciers toe.

waardeloos als je werkgever er zo in staat.

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Het klinkt alsof je een hele leuke kleuterverzameling aan ideeën hebt. Wil je je pinterest misschien delen? Dan volg ik je bord :D Wellicht in pb? Snap het ook als je het niet wilt hoor.

7. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.525
    853
    113
    Ik denk dat ze weer dicht gaan ja. Vorig jaar was ook de hele discussie over het verlengen van de kersttvakantie. 8 december werd de kerstvakantie niet verlengd... 10 dagen later gingen de scholen 2 maanden dicht.

https://www.nji.nl/nieuws/kerstvakantie-voor-scholen-wordt-niet-verlengd.

Die 8 december was de Efteling bijvoorbeeld gewoon nog open, dus die ging ongeveer tegelijk dicht met de scholen. Echt belachelijk als je het mij vraagt. De Efteling en de Horeca sluiten is duurder dan de scholen sluiten, dus die scholen sluiten is makkelijk.

8. Kerst1980

Kerst1980 Lid

5 jan 2021
    34
    15
    8
    MNM galgenhumor.. maar ik roep al vanaf vorig jaar dat de scholen komende winter weer dicht gaan...
    Ik trek t niet weer thuisonderwijs...
    Helaas snapt mijn man de zorg die ik heb niet ..
    Al heb ik besloten geen thuis onderwijs meer te doen....
    T is afwachten wanneer de basisschool dicht gaat als enkelband om ouders thuis te houden.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Laat me raden, die kan niet thuiswerken en zadelt jou op met alles? :|

Lafayette, Roosje35, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Wat ga je dan doen als de scholen sluiten?

Ayla7000 en Syane vinden dit leuk.
  11. Kerst1980

Kerst1980 Lid

5 jan 2021
    34
    15
    8
    Niets... De vorige keren was er steeds noodopvang en hebben we beide gewerkt.. Zo gezegd cruciaal beroep
    Wanneer er weer een lokdown komt zal t kabinet weer wat moeten bedenken... hiervoor.

Daarnaast zag ik de vorige keer de noodopvang op school steeds voller raken met .....
    Mijn deite mm

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Dan begrijp ik je opmerking biet zo goed dst je het niet meer trekt. Als je vorige keer je kind naar noodopvang kon brengen (en nu dus weer) wat is er dan nog te thuisonderwijzen? Of mis ik nu iets?

Overigens niet bedoeld als kritiek hoor ;) als jij cruciaal beroep hebt dan heb je ook recht op die opvang.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Nou het is dus maar net hoe ze die noodopvang invullen. Op sommige scholen werken de kinderen dan niet echt aan schoolwerk of krijgen ze ook niet echt les. Dus dan kan je dat na schooltijd nog eens doen. Maar dan werk je dus dan is het in de avond als je normaal tijd voor jezelf hebt.
    Hier de tweede keer ook noodopvang gehad maar echt nog best vaak dat hij thuis nog schoolwerk moest doen. Geen huiswerk want dat was er ook nog. Maar echt schoolwerk. En sowieso op de vrije dagen van ouders thuisonderwijs en nog op de woensdag want dan waren er te weinig kinderen.
    Noodopvang klinkt goed maar de praktijk is vaak anders.

MissXray, femkes en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Eens. Het kostte mij dubbel moeite. Ik ga de ziektewet in als ze de scholen sluiten, ik krijg echt paniek hiervan.

Syane vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die ervaring heb ik ook. Ik had mazzel dat mijn dochter pas in groep 2 zat vorige lockdowns. Maar mocht het er nu weer van komen, zie ik er ook wel tegenop. 4 dagen werken en dan op woensdag en weekend nog thuisonderwijs. Op de noodopvang werd gezegd dat ze wel aan hun huiswerk werken, maar geen les krijgen. Ze zit nu in groep 3, dat vind ik dan toch belangrijker dan groep 2. Alles was kont tegen de krib de vorige lockdowns. Ik heb het toen maar opgegeven, maar dat kan nu echt niet.

Syane vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Dat was hier ook nog. Mama of papa is geen juf of meester dus dat was telkens gedoe. Plus nog eens de lesstof die echt pittig is. En pas op het eind instructiefilmpjes. Daarvoor kon je het zelf maar uitzoeken. :(
    De jongste heeft er echt onder geleden en die heeft nog steeds niet alles bij tot het niveau wat hij eigenlijk kan. Nu begint de inhaalslag en hij is net lekker bezig. Dus als dat weer zo gaat dan voorzie ik een grote terugslag. Zelfs een flinke daling in niveau waarop hij naar het VO zou kunnen.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is toch triest? Ik hoop toch zo dat het niet gaat gebeuren. Mijn dochter krijgt allerlei pluswerk voor lezen en rekenen, dus op zich zal die niet snel achter gaan lopen, maar ik wil wel graag dat ze uitgedaagd wordt. Maar ja, dat kan ik gewoon niet zoals de juffen.

femkes en Syane vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Zo zie je maar dst ik geen noodopvang heb.
    T is hier, bij een eventuele sluiting gewoon met 4 man online :|
    Nouja... man en ik dan om de beurt omdat jongste echt wel begeleiding nodig heeft.
    Oudste slurpt alleen naar een deel van de verbinding op. Maar werkt zelfstandig.

Tja... zitten er nu alweer midden in. Ben kapot moe. Maar we komen er samen wel door. Kan gelukkig flexibel zijn met mijn uren. Maar ga die niet flexibel naar de avond schuiven o_O

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is voor iedereen (op een paar uitzonderingen na) gewoon echt bagger als de scholen sluiten.
    Succes voor jullie nog even!

femkes, Mamafiets en Syane vinden dit leuk.
  20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Het is gewoon sh*t. En natuurlijk werkt het wat fijner als er geen kinderen thuis zijn. Alleen hier dus ook nog pubers die op het Vo zitten. Die kunnen wel zelfstandig les volgen en werken. Maar daar heb je dan weer allerlei andere issues mee.
    Nee, thuis moeten werken als de scholen open zijn is al een uitdaging genoeg. Laat staan als ze dicht zijn.

Mamafiets en femkes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina