Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik hoop niet dat het gebeurt, ze zijn hier nogal gehecht aan hun ritme en structuur..weer een lockdown is écht niet te doen met ze (2 kids met Ass)
    Vorig jaar hadden we gelukkig recht op noodopvang maar nu niet meer. Dus dat word dan echt moeilijk:(
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Waarom nu niet meer dan?
    Mijn dochter met ASS mocht de tweede keer naar school, juist vanwege haar ASS.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik verwacht dat er lokaal wel scholen dicht gaan simpelweg omdat er te veel docenten uit gaan vallen en er geen vervanging is... Door corona, maar ook door andere virussen...

    Een verlengde kerstvakantie zou ik ook niet gek of erg vinden. En dan als in : Ma of dinsdag kerstvieren op school en daarna dicht. Scheelt misschien maar 3 dagen, maar geef ze die afsluiting en kerstvieringen en daarna rust, zodat ze een paar dagen bij kunnen komen vóór de feestdagen. Of gewoon helemaal alles een week naar voren halen.. hoewel dan de kerstperiode op school helemaal kort is.
     
    Youtan en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Tja... op onze school zijn alle klassen op 2 na al naar huis :cry:
    Dus thuisonderwijs is hier weer even de realiteit.

    We komen er wel weer door. Voordeel is dat zoon nu ook niet naar voetbal mag (scheelt weer wat uurtjes blauwbekken :D)
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Ik verwacht een verlengde kerstvakantie. Die begint hier pas op de dag voor kerst, dus dat zou helemaal niet zo raar zijn, als ze een week eerder al zouden stoppen.

    Ik hoop dat het daarbij blijft. Hier in de regio hoorde ik toch al wel wat scholen waar alweer klassen thuis zitten. Mijn man werkt in de invalpool voor een hele grote groep basisscholen hier in de regio, dus hij krijgt daar best wat van mee. De groep die hij vandaag zou hebben, zit ook in quarantaine, dus hij moest ineens ergens anders heen. En later deze week valt hij in op de school van onze kinderen (wat hij normaal gesproken niet zou doen), omdat er momenteel 4 juffen in quarantaine zitten en ze anders de hele onderbouw naar huis kunnen sturen.
    De invalpool is verder ook helemaal leeg, hij werkt momenteel een dag per week meer dan normaal om een beetje bij te kunnen springen, want het is hier en daar aardig hoge nood.
    Zou me dus niks verbazen als op een gegeven moment toch de scholen weer dicht gaan, maar nogmaals, ik hoop dat het dan rondom de kerstvakantie is en daarbij blijft.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #46 Liekje81, 16 nov 2021
    Laatst bewerkt: 16 nov 2021
    En dan gaat daarna alles weer open en zit je met hetzelfde probleem op den duur ben ik bang. Ik hoop toch echt niet op scholensluiting, zou me echt boos maken en gefrustreerd. Een weekje extra kerstvakantie erachteraan wil ik nog net accepteren. Wat maakt het uit dat het op scholen rondwaart? Kinderen worden er amper ziek van.
    Vorig jaar dacht ik: nee joh, gaan ze echt niet meer doen. Dit jaar durf ik dat niet meer met zekerheid te zeggen.
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar ook niet overal. Op school dochter amper wat aan de hand.
     
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Geen vitaal beroep meer helaas.
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.971
    113
    Vrouw
    Ik hoop toch echt dat ze open blijven!
    Ene zoon zit in groep 7, die heeft vorig jaar echt zitten huilen toen de scholen dicht gingen. Wat vond hij het erg. Maar gelukkig kon ik hem toch nog motiveren om zijn schoolwerk te doen. Hij is op sociaal gebied niet sterk, voor hem is naar school gaan echt belangrijk. Hij moet zich leren staande te houden in een groep. Omgaan met kinderen vind hij gewoon moeilijk. Dus dan weer weken thuis les krijgen betekent weer een stap achteruit:(

    Jongste zoon zit nu in groep 3. Vorig jaar vond hij het prima thuis, maar nu merk ik dat hij wel erg graag naar school gaat. Ik denk dat hij er nu ook meer moeite mee zou hebben.

    Ik ben tbm, dus zit niet met werk. Dat maakt het voor mijzelf wel makkelijker.
    Ik denk dat ze het beter rond kunnen laten gaan op de scholen en eventueel lokaal scholen sluiten. Maar we krijgen toch ooit allemaal een keer corona, laat de kinderen het dan maar krijgen, dan bouwen ze er ook weerstand voor op.
     
  10. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn kinderen zojuist afgemeld voor school tot en met kerst. Er zitten van de 14 klassen 4 klassen thuis. Ik ga niet wachten tot die van mij aan de beurt zijn.

    Was overigens prima. Vanaf maandag wordt afstandsonderwijs gestart.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Vind je dat niet een beetje overdreven? Kerst duurt nog 5,5 week en dan al die tijd uit voorzorg je kinderen thuis houden? Ze missen de Sinterklaastijd, de kersttijd, al die leuke spannende momenten uit het schooljaar. Ik vind het nogal een drastische keuze op dit moment, eigenlijk.
     
    ZoWelkom84, oktober91, Riverdale87 en 14 anderen vinden dit leuk.
  12. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nee ik vind dat niet drastisch, ik vind het heel rustgevend. Ik kan de kinderen thuis prima hebben, maar ik kan niet hebben dat ik drie weken niet kan werken omdat we in quarantaine zitten.
     
    Trirani, Bloempje01 en Philou vinden dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jij, maar wat vinden je kinderen ervan? Ik zou echt een heel verdrietige dochter hebben, als al de leuke dingen op school niet door gaan. En wel voor haar vriendjes en vriendinnetjes. En geen sporten meer, geen zwemles. Ik zou het voor mezelf niet eens kunnen verwantoorden zo'n keuze te maken.
     
    Riverdale87, Suzy85, mamameer en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij ons op dr bso of noodopvang waren ook kindjes met ouders die geen vitaal beroep hebben. Gewoon even in overleg gaan mocht het toch zo ver komen.
     
  15. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Dappere keuze en heel fijn dat het mogelijk is!
     
  16. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Ik werkte de vorige keer niet, maar in overleg met de juf mocht dochter toch komen, die trok het gewoon echt niet thuis. Zo viel zij dus ook onder de kwetsbare kind regelgeving.
     
  17. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    De een vindt het fantastisch en de ander gaat vriendjes en vriendinnetjes missen. Maar die kan ze wel een op een zien. Het is niet anders. Ik kan zo wel met een gerust hart bij mijn moeder op bezoek en hoef me over werk en dat van degenen die voor mij werken geen zorgen te maken.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ok. Nou ja, ik had een andere keuze gemaakt. En vind het bijzonder dat het zomaar mag van school. Vraag me af wat een leerplichtambtenaar ervan vindt.
     
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.038
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je dat vragen! Via mijn werk weet ik dit. Maar heb nog geen idee welke optie het gaat worden.

    Zelf vind ik dat de scholen gewoon geopend moeten blijven, kinderen worden in het algemeen niet of nauwelijks ziek van Corona. Daarnaast heeft een scholen sluiting vaak meer impact op gezinnen dan dat men weet en ziet. Van corona kilo's bij kinderen (groep 5 en 70 kilo zijn tegenwoordig geen uitzondering meer) tot huiselijk geweld, van burn outs bij ouders tot depressies bij kinderen, etc.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik mag toch hopen dat ze openblijven. Ik heb namelijk ook nog een werkgever die me 3 dagen per week op de werkvloer verwacht en heb sws geen enkele vrije dag meer dus zal wat moois worden. Zit de noodopvang weer bomvol. Kunnen ze net zo goed openblijven.
     

Deel Deze Pagina