Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    In onze regio zou je een groot probleem hebben. De leerplichtambtenaar maakt hier momenteel echt geen uitzonderingen voor.
    Echter kan het best zijn dat dit soort dingen over een paar weken wel door de vingers gezien worden. Vorig jaar was dat ook even het geval. Uiteraard wel altijd in nauw overleg met ouders en andere betrokkenen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Wat voor keuze zou jij gemaakt hebben?
     
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik heb toestemming van de directeur gevraagd en gekregen. Heb gevraagd hoe het zat met leerplicht, maar hij gaf aan dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. Heb ook nog aangegeven dat ik het super lastig vond omdat het voor de juf en meester natuurlijk extra werk is, maar ze doen sowieso al afstandsonderwijs en normaal onderwijs combineren omdat er zoveel kinderen thuis zitten.
     
    Trirani, Mamafiets en Athina vinden dit leuk.
  4. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn kinderen mogen naar de noodopvang vanwege hun kwetsbaarheid (autisme). Die hebben school nodig om tot leren te komen.

    Zoon zit nu in quarantaine, school wilde graag dat hij huiswerk doet ookal staat er in zn pop dat hem dit thuis niet lukt. Heb vanochtend nog even geprobeerd. Maar hij stresst zichzelf van het padje ,doen we dus niet meer. Als er echt een lockdown komt weet ik niet of ik zoon ooit nog op school krijg. Hij was al uitgevallen en zit nu (quarantaine komt tussendoor waaien) nog in een opbouwende fase.
     
  5. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Wat erg hè? Dat je je daar druk over moet maken :(, ik hoop oprecht voor jou dat het niet zover komt.
     
    maliro vindt dit leuk.
  6. Novi

    Novi Niet meer actief

    Alsjeblieft geen scholensluiting. Alles liever dan dat. Als dat gebeurt ga ik zeker noodopvang aanvragen.
     
    nizzie86 en Syane vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.060
    113
    Vrouw
    Je vraagt het niet aan mij, maar zolang de scholen open blijven zal ik mijn kinderen ook naar school laten gaan. We hebben al een keer corona gehad, niet leuk 4/5 weken in quarantaine. Maar dat zij dan maar zo.

    Maar goed ik heb dan ook niet het probleem dat ik met mijn werk in de knel kom. Ik ben namelijk tbm.

    Vroeg of laat zal je er toch een keer mee te maken krijgen, want corona gaat niet meer weg.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou hier echt niet. Hier zijn het zowat allemaal tweeverdieners die toch echt de deur uit moeten. De gezinnen waarvan 1 ouder thuis is zijn echt op 1 hand te tellen
    Hier was bij de jongste even een kleine uitbraak maar de rust is weer wedergekeerd. De leerkrachten zijn er ook super relaxt onder. Ik hoop echt dat ze gewoon lekker naar school kunnen blijven gaan tot de kerstvakantie en buiten dat zou ik mijn kind zelfs als ik altijd thuis ben ook niet thuis houden. Hop hop naar school
     
    Liekje81 en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Dan zal de directeur zelf geen melding maken bij de leerplichtambtenaar, maar bij een onaangekondigde controle kan je wel echt gedoe krijgen. Als ik jou was zou ik dus zelf even contact opzoeken met de leerplichtambtenaar, dat kan je letterlijk heel veel geld schelen. Daarnaast proberen ze echt met je mee te denken.
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja eens, zie totaal de toegevoegde waarde van sluiten niet. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Kreeg net weer een push melding dat er weer 300 mensen vandaag zijn opgenomen. Als ik een beetje naar het verleden kijk en naar de stappen kijk wat het kabinet maakt vrees ik voor een scholensluiting met deze cijfers ( totaal onlogisch maar goed )
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kinderen naar school.
     
    Riverdale87, Roosje35, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Nou dat hoop ik dus even niet, vooralsnog gaat het goed op onze school. Eigenlijk de hele corona tijd. Kijk dan naar grote haarden.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ze dan maar eerst al het andere mogelijke doen voordat ze scholen sluiten. Eerst al het andere dicht, thuiswerken verplichten en dat soort dingen.
     
  14. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Tja, ik heb ingeschat dat het risico dat ze ziek worden heel groot is. Dat zou hier zorgen voor grote problemen op het werk en dus ook voor de werknemers. Daarnaast is het voor mijn moeder een groot risico. Dus helaas, ik vind het ook vervelend voor hen, maar het is niet anders.
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Wow. Dat vind ik wel heel drastisch. Zoveel weken onnodig geen school heeft meer invloed dan je denkt, ook op sociaal-emotioneel gebied.

    Ik ben het vaak met je eens maar deze keuze vind ik persoonlijk paniekvoetbal.
     
  16. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat kan. Mijn kinderen hebben van de laatste lockdown totaal geen last gehad. Ik verwacht ook geen schade nu, anders had ik allicht een andere keuze gemaakt.
     
    Trirani, Mamafiets en Athina vinden dit leuk.
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Dat kan zo zijn maar dit is in de verste verte niet te vergelijken met een lockdown. Besef je dat al hun vrienden en vriendinnen de leuke tijd op school nu samen meemaken, samen Sint, samen kerst ect ect. In de lockdown had niemand het. Nu hebben enkel jouw kinderen het niet.
    Ik zou zo bang zijn dat mijn kinderen straks buiten de boot gaan vallen als ze weer terug zijn op school. Dan daarbij. Ik vraag me af waar je de grens gaat trekken. Wat als er in januari weer 2 of 3 klassen in quarantaine zitten, houd je ze dan ook thuis? Ook vraag ik me af hoe je bij 3 weken quarantaine komt?
     
  18. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Natuurlijk besef ik dat. Heel jammer voor ze. Er zijn genoeg dingen die we thuis kunnen doen al dan niet met vriendinnen en vrienden. Alleen niet met zoveel tegelijk.

    Drie weken quarantaine:
    Dag 1: klachten
    Dag 3: afspraak test
    Dag 5: uitslag test
    Dag 10: volgende huisgenoot besmet
    Nieuwe quarantaine periode begint weer.

    We zijn met zijn zevenen thuis, dus het is zo 3 weken. Een van de mensen in huis heeft een groot risico op zkh opname als ze ziek wordt.

    Ja, het is heel naar. Maar het lijkt mij nu de beste keuze.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    .
    Ik lees alleen maar ik,ik,ik. Denk eens in het belang van je kinderen...
    Supersneu dat ze nu vriendjes en vriendinnetjes en alles in de klas, rond kerst/sinterklaas enz moeten missen.
    Kan je kind luisteren/toekijken via een schermpje hoe hun klasgenootjes lol hebben, met elkaar kletsen enz.
    lockdown is totaal niet te vergelijken. Dan zit iedereen verplicht thuis en achter een schermpje. Nu zijn je kinderen de uitzondering terwijl de rest van hun klas gewoon doorgaat.

    En ze mogen vriendinnen 1 op 1 zien? En je dacht dat je zo corona buiten de deur houdt? Ook dan kan dat kindje het doorgeven hè.
    Nope, zou mijn keuze absoluut niet zijn en kan me niet voorstellen dat een school of leerplichtambtenaar dit ok vind.
     
    Nikki23, Riverdale87, Loufoque en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom het zo'n groot probleem op werk zou zijn? Dat probleem heeft toch iedereen waarvan de kinderen ziek worden en waardoor je zelf ook in quarantaine moet?
    En is het geen optie om even niet fysiek met je moeder af te spreken als je bang bent voor haar gezondheid?
    Mijn kinderen zien hun opa en oma maar zo'n 2 a 3 keer per jaar (wonen in het buitenland) en zagen opa het afgelopen jaar helemaal niet ivm stamceltransplantatie en de algemene daarbij horende risico's mbt jonge kinderen.
    Uiteraard weet ik jullie specifieke situatie niet, daarom deze vragen.
     

Deel Deze Pagina