Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij dus echt de verkeerde keuze en ik vind echt dat je er te makkelijk mee omgaat. Maar oké. Dat terzijde.

    ik ben nog wel benieuwd waar je de grens dan gaat trekken? Want dan kun je ze de hele winter bij wijze van wel thuis gaan houden.
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Maar je kan uzelf en uw kinderen toch geen weken opsluiten ?
    Neen ik vind het een overdreven keuze en eigenlijk best wel raar dat je dit zomaar mag doen ook van school uit.
     
    Riverdale87, Suzy85, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik vind het een beetje jammer dat je mij veroordeelt en doet alsof ik niet in het belang van mijn kinderen denk. Dat doe ik namelijk wel, het is namelijk in het belang van mijn kinderen dat wij een bedrijf staande houden, voor ons inkomen.

    Daarnaast heb ik ook nog andere mensen waar ik rekening mee moet houden. Mijn moeder bijvoorbeeld, die op de wachtlijst staat voor een belangrijke operatie, die niet door kan gaan als ze Corona krijgt. De mensen die voor mij werken bijvoorbeeld. Vroeger hadden we een back up die mij kon vervangen als ik ziek was. Maar dat is niet meer zo want dat is door de tegenslagen door Corona vorig jaar niet meer mogelijk. Misschien volgend jaar wel weer, dat zou enorm veel rust geven.

    Ik vind je erg kort door de bocht en vind het ook een beetje vreemd dat je vanaf je bureau stoel even beoordeelt dat ik niet aan mijn kinderen denk.
     
    Trirani, Mar76, Suzy85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Mijn werk hangt geheel aan mij, zie mijn andere post. Afstand houden van mijn moeder is lastig want ze woont bij ons haha, ze heeft een deel van onze woning (wel een klein woonkamertje apart maar meestal zit ze bij ons).
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Op psychisch gebied. Ik heb een kind van 8 dat nog maar een schim is van zn blije onbezorgde zelf sinds de 2e scholensluiting. Kind kwijnt letterlijk weg.
    En een 13 jarige met een eetstoornis die al 2 jaar duurt, waarmee het sinds haar start op de middelbare eindelijk een iniminibeetje beter lijkt te gaan.
     
  6. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Als het nodig is, wel ja. Maar mijn moeder wordt als het goed is binnen twee weken geopereerd, dat geeft al veel rust.
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Oh die quarantaine kan makkelijk nog wel langer duren hoor. Wij zijn maar met 5 en de jongste heeft de hele maand mei in quarantaine gezeten en toen had hij zelf nog niet eens Corona gehad.

    Maar ik vind het zelf nogal overdreven en onzinnig om ze dan nu maar vast preventief in een soort quarantaine te zetten. Op mij komt het over alsof jouw werk belangrijker is dan het (sociaal) leven en de ontwikkeling van je kinderen.
     
    Riverdale87, SAARC, Roosje35 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Hahaha opsluiten? Hoezo opsluiten? Ik ga alleen het risico van 2x 34 contacten uit de weg. Dat zegt niet dat ze niemand meer mogen zien hoor. Maar niet allebei 34 stuks. Of nouja, eigenlijk 32 en 34.
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar met alle respect. En ik bedoel dit niet echt niet vervelend. Maar waarom kiezen jullie er dan niet voor om je moeder af te zonderen ipv alle kids. Je geeft aan dat ze een eigen woonkamer heeft maar vooral bij jullie zit ( ik heb de liefste moeder ooit maar dit lijkt me echt horror, dus respect voor jou :D ) dit is dus niet nodig en zo beperk je het risico voor haar
     
    Neuzeke en nizzie86 vinden dit leuk.
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik hoop het echt niet. Beide lockdowns zijn slecht geweest voor mijn mentale gezondheid (vitaal beroep, kind met tos en twee kinderen volledig thuisonderwijs was echt too much, gingen niet naar noodopvang omdat ik risicogroep ben). Mijn oudste kreeg echt last van de corona kilo's, de jongste vloog tegen de muren op. Nu is het wel zo dat we sinds de vorige lockdown zijn verhuisd van een te klein appartement naar een rijtjeshuis maar alsnog. Vorige week waren er bij ons 15 ziek maar maar 2 hadden corona. Dit gedoe is ook schadelijk voor de overall gezondheid waarbij we niet meer blootgesteld worden aan andere virussen.
     
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Dan begrijp ik inderdaad dat het lastig is om afstand te houden van je moeder.
    En dat je moeder in combinatie met je werk tot deze keuze geleid heeft.
    Ik hoop dat je moeder snel geopereerd wordt met een voorspoedig herstel.
     
    Vero0504 en Merlino vinden dit leuk.
  12. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Omdat mijn moeder heel veel zorg nodig heeft, dus ik moet sowieso haar meerdere malen per dag zien, en dat kan echt niet op afstand. En als ik weg ben, dan moet de rest toch ook ieder uur even gaan kijken bij haar.

    Horror is wel een groot woord...maar soms.......neehoor, mijn moeder is geweldig. Is ook een cultuurdingetje misschien, we zijn niet anders gewend dan dat familie inwoont.
     
  13. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik ook echt! Dan kunnen we op zoek gaan naar een eigen plek voor haar. Zou een hoop zorgen en gedoe schelen.
     
  14. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nouja, dan is het mij blijkbaar niet gelukt om uit te leggen wat de beweegredenen zijn. Maar voor ons is dit echt de beste keuze nu. Ik denk dat als je zou begrijpen wat hier allemaal mee speelt, je niemand onze situatie toe zou wensen, en de keuzes die wij moeten maken.
     
  15. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
  16. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Ik hoop het niet. Maar gezien het aantal besmettingen.......
    M'n oudste 2 kunnen dit prima aan. De vorige keren hebben ze heel zelfstandig hun werk gedaan. Af en toe hadden ze een vraag waarbij ik ze heb geholpen.
    De kleuter daarentegen. Daar gaat het niet goed mee op school. Heeft geen aansluiting in de klas en is heel prikkelgevoelig. Thuis komt het wel goed. Maar het probleem komt dan als hij weer naar school moet. Weer helemaal opnieuw wennen.
    We wachten het maar af ......
     
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Ik hoop het echt niet. De kinderen hebben er echt onder geleden. Vooral de jongste. Die is nu nog aan het opkrabbelen.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    @Merlino wat een heftige keuze. Ik begrijp alleen niet helemaal als je met 7 personen woont en je door de kinderen thuis te houden 2x een klas aan contacten verkleint. Heb je 2 kinderen (ik dacht aan 5 :)) en in welke klas zitten ze?

    Ontopic: Mijn zoontje zou het niet erg vinden, maar voor zijn ontwikkeling vind ik het belangrijk dat hij naar school blijft gaan. Hij ging na de vorige sluiting in tranen naar school, had het daar heel moeilijk mee. Structuur is heel belangrijk voor kinderen, dat was wel weer duidelijk.
     
  19. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    O, haha, nee, wij bestaan uit mijn man en ik, mijn puberneefje die (tijdelijk) bij ons woont, mijn twee kinderen en mijn vader en moeder.

    Mijn man en ik werken samen, mijn neefje heeft zijn eigen timmerwerkplaats samen met zijn vriend en heeft nog 2 dagen in de maand afstandsonderwijs, mijn vader helpt ons af en toe maar is eigenlijk te slecht ter been, mijn moeder is tegenwoordig vooral thuis. Dus het aantal contacten is redelijk beperkt verder. Maar met zijn zevenen kun je natuurlijk lang bezig zijn met quarantaines enzo.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Ok, dat is wel wat anders dan 5 kinderen thuis houden. In welke groep zitten ze? Want in thuis onderwijs gaat wel veel tijd zitten.
     

Deel Deze Pagina