Minimaal een maand achterstand. Voor veel kinderen ook meer. Want als ze een afslag missen qua uitleg, en dat is online heel makkelijk, en het niet goed snappen dan komt er op dat stuk een hiaat vijf at vak en daar wordt de vervolgstof wel weer op gebaseerd. Bij het VO speelt dat echt erg. Zo is mijn oudste bij wiskunde totaal afgezakt. Die miste gewoon een heel stuk basis. Geen goede uitleg gehad, weinig kans om goede vragen te stellen maar er werd wel voortgebouwd op die basis die hij dus niet goed snapte. Dat heeft heel veel zeer slechte punten opgeleverd, gekelderde motivatie en veel extra bijles. Gelukkig is dit wel gelukt maar de achterstand was echt enorm. Echt lesstof nog uit de eerste lockdown, dus1,5 jaar terug.
Ja, de P van patat doet het hier ook wel goed. Maar ik maak dr ook blij met snel wat pasta, groente en een paar vissticks. Is dan nog niet zo ongezond.
Dit dus. Zoals de regels nu “uitgelekt” zijn mag je niet meer s avonds uit eten (lunch wordt de nieuwe borreltijd) en om 17 uur niet meer naar de action, waar dit nu tot 19uur nog mag. Daar gaan we de pandemie wel mee indammen. Wat een slappe hap, dit laten we weer de hele winter aanmodderen.
Inderdaad en dan gaan de scholen over een week alsnog dicht, want 'deze maatregelen hebben te weinig effect gehad' Hebben we straks code zwart en een lockdown.
Ik zie dit inderdaad ook terug bij mijn zoon. En ook bij zijn klasgenoten. Hij zit nu in de 2e en dit jaar ligt voor een aantal vakken het klasgemiddelde echt schrikbarend laag! Dit komt puur doordat de kinderen niet op het niveau zitten dat ze 'normaal' zouden moeten hebben nu. Helaas zijn de onderwijseisen niet aangepast waardoor de hele klas maar doorhobbelt op 3en en 4en. Nog een sluiting zou echt de nekslag betekenen.
Nou dit dus. Lekker generaliserend ook. Hier wo-opgeleide ouders en kinderen met havo/vwo-nivo en groep 8. Maar we moesten echt aanpoten om de ondersteuning en uitleg te geven die nodig was. De basisschoolstof doe je niet even zomaar. En zonder fatsoenlijke instructie, nee gewoon zoek het zelf maar uit, echt erg lastig. Om over de stof van het VO maar te zwijgen. Het is allemaal heel anders dan in onze schooltijd. Daarbij moesten wij beide meer dan fulltime werken. Juist vanwege de bijzondere situatie. Makkelijk praten door sommigen.
Ik herken het gelukkig helemaal niet, hoor het ook niet van klasgenoten, maar het zou niet moeten kunnen.
Hier ook bij dochter in 4vwo, zowat de hele klas staat er slecht voor. Sluiting na sluiting en dan moet je over 2 jaar je examens gaan doen, een feestdiploma want je mag altijd weer over
Hier snappen we de stof echt wel, maar wij moeten ook gewoon werken en dan werd er ook nog verwacht dat we na gingen kijken enz. Sorry maar dat gaat er gewoon niet even bij, zeker met een baan in de zorg.
Ja dat was bij ons ook in 1e instantie zo en we kregen geen nakijkboekjes, want dan konden we het voorzeggen. Want dan konden we natuurlijk niet zonder nakijkboekjes... maar dat is idd niet te doen met 3 kinderen en helemaal niet als je ook nog werkt.
Wij hebben dat de tweede lockdown ook niet gedaan. Gelukkig werd er bij noodopvang wel aandacht aan besteed. Wij hebben er net 1,5 week thuisonderwijs opzitten. Dat vind ik wel weer genoeg voor dit schooljaar.
Snap ik helemaal. Bij ons was de 2e lockdown het gelukkig goed geregeld, maar zelfs niet werkend vond ik alles regelen zoals bij de 1e keer al pittig met 3 kinderen, dat kunt je er gewoon niet naast doen als je werkt. Dan houdt het al snel gewoon op.
Haha herkenbaar. Hier ook pas eind van de dag de documenten om na te kijken. Hoewel ik hoger opgeleid ben snap ik soms de ballen van wat er in de schoolboeken gevraagd wordt. Zou handig zijn als ik weet dat bv een poppetje met een microfoon een zangwoord is. Als ik de antwoorden had dan had ik dat er al lang uit kunnen afleiden, nee nu kon ik eerst alles zelf gaan uitzoeken. Alsof ouders zelf een stel kleuters zijn die hun kids de antwoorden influisteren.
Dat was hier ook. Weekplan, geen instructie, geen contact en ook nog zelf nakijken. Tweede keer wel dagelijks kort contact en wel instructiefilmpjes. En duidelijk meer betrokken juffen. Dat scheelde wel al iets. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Mijn oudste doet tweetalig. Dus wiskunde op dat nivo en ook nog op zijn Engels
als dit het wérkelijk is - verwacht ik dat het aanmodderen is tot 13 december en dan alsnog de scholen en sportclubs dicht gaan...
Wij krijgen nu na schooltijd het bericht van school dat we per direct niet meer mee naar binnen mogen. Ondertussen nemen we zelf al 2 dagen afscheid op het schoolplein, het nieuws had ons al iets eerder bereikt.
Bij ons hadden ze sinds de vakantie dat ouders wel naar binnen mochten, maar alleen als er een goede reden was. Ik zag de bui al hangen dat het weer stervensdruk zou zijn, maar bijna iedereen zette zijn/haar kinderen af en ging weer weg. Van mini mocht ik ook niet naar binnen: dat kan ik zelf mama! Maar nu hebben ze weer ingericht dat de kleuters op het schoolplein verzamelen en dat zorgde voor dikke tranen bij mini. Gewoon dat het alweer anders is en dat ze in de kou moet wachten is vervelender dan alleen naar binnen lopen.