Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Ik snap je keuze wel hoor. Met 2 kwetsbare mensen in huis en een operatie in de planning.
     
    Merlino vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dat wordt een geplande verlengde kerstvakantie denk ik. Week ervoor en erna.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ze zitten in groep 3 en groep 5. Superintensief, thuisonderwijs. Maar dat betekent voor ons alleen dat we minder omzet draaien (doordat mijn man of ik minder aanwezig is), maar dan blijft ons bedrijf in ieder geval bestaan. En dat is ook fijn. Gelukkig is mijn man onderwijzer ;), dat helpt wel een beetje.
     
  4. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Ik las de berichten over stijgende cijfers onder basisschool kinderen net ook... ik vrees sowieso voor een verlengde kerstvakantie.

    Daarnaast heeft Corona ook de klas van mijn zoon bereikt (1 positief kindje nu) dus vrees dat er sowieso een kans is dat ie gauw thuis komt te zitten- bij 3 positieve testen sturen ze bij ons de klas naar huis.
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oef, wat pittig :( in het voorjaar van 2020 kon je nog zeggen even doorbijten, dit kan je kinderen best uitleggen… maar nu weer zou ik wel echt een probleem mee hebben.
     
  6. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.922
    558
    113
    Ik denk wel dat ze nog dicht gaan. Op 't nieuws kwam al dat de meeste besmettingen onder de kinderen zijn. Ja ze zijn al aan het masseren....
     
    Riverdale87, Edr89 en Ang1987 vinden dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou voor nu een beetje laat zijn.
     
    Saartje33 en Mapje vinden dit leuk.
  8. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Bij ons in dorp 2 basisscholen naast elkaar in 1 gebouw 1 is nu deze week dicht door besmettingen. Denk dat onze kant dan ook nog wel volgt. Ook in naast gelegen dorp ook al een school dicht.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Hoezo masseren? Het zal niet overal hetzelfde zijn, maar ik zie om mij heen ook ontzettend veel besmettingen bij basisschool kinderen, wat met sporten, speelafspraakjes etc weer overgebracht wordt op kinderen van andere basisscholen en dat het zo wel heel rap gaat.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    @Merlino wat vind je moeder hiervan? Dat haar kleinkinderen nu school onthouden wordt (en alles wat daarbij komt kijken) door haar? Ik vind het nogal wat.
    Overigens snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt. Je huis is zo te lezen groot genoeg on te kunnen isoleren, dus jij hoeft niet in quarantaine als je ouders het krijgen en andersom. Als er zorg nodig is zou jij dat kunnen doen, maar daar hebben je kinderen dan toch niks mee? Hoe kan je nou ervoor kiezen je kinderen van school te halen (voor hoelang? Waar ligt je grens) omdat je een bedrijf te draaien hebt.
    Maargoed, jouw gezin, jouw keuze. Ik vind het alleen wel heel erg dat mensen zover gaan, en zo angstig ervan worden.
    Waarom kiezen jullie er niet voor om je moeder, nu in isolatie te zetten? Ze hoeft je kinderen niet te zien, en kan zij zonder bang te zijn voor corona haar operatie in en je kinderen gewoon naar school en vriendjes. En wat doe je als er besmettingen in de klas zijn? Mogen je kinderen dan ook niet meer met andere klasgenootjes spelen?
    iig sterkte met alles, je zal er niet zomaar voor kiezen.
     
    Edr89 vindt dit leuk.
  11. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik denk zelf dat we niet meer dicht gaan..
    laatste lockdown zagen we ook al dat de noodopvang bijna volledige klassen waren..
    leek niet eens op een scholensluiting…
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Het vervelende is dat mijn moeder dagelijks heel veel zorg nodig heeft. Ik ben over het algemeen degene die die zorg geeft. Ze kan dus wel in isolatie maar dan moet ik nog 7 keer per dag daarheen. Thuiszorg hebben we al drie maanden terug aangevraagd maar is nog niet mogelijk, alledrie de thuiszorg instanties zitten vol. En het feit dat mijn moeder vrolijk bij de intake riep dat “we” de zorg ook samen konden doen…hielp natuurlijk niet.

    En als mijn kinderen het op school oplopen, is de kans natuurlijk groot dat ik het ook krijg. En doorgeef aan mijn moeder.

    Mijn kinderen mogen gewoon met andere kindjes spelen. Maar niet met 34 in een klein lokaal zitten. Ik ga ze heus niet in huis opsluiten en pas naar buiten laten als het lente is.

    Als er op school nu verstandig omgegaan werd met Corona had het misschien anders geweest. Maar ouders sturen hun kinderen hier gewoon met klachten naar school. Het grootste gedeelte test niet en als ze al testen mag de uitslag niet gedeeld worden.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.360
    12.052
    113
    Vrouw
    :cry::cry: alleen al voor jullie hoop ik dat de scholen open blijven.

    En zo zijn er helaas nog veel meer kinderen die door een schoolsluiting heel erg/nog dieper in de problemen komen.

    Heel veel sterkte Tuc❤️
     
    Edr89, SAARC, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    969
    1.694
    93
    Nederland
    Geen idee, maar ook dan hebben we geen andere keuze dan het beste er van te maken.
    En ik ga me er nu nog niet druk over maken. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
     
    Amberxx en Merlino vinden dit leuk.
  15. Kerst1980

    Kerst1980 Lid

    5 jan 2021
    34
    15
    8
    Ik verwacht dat de scholen nog wel dicht gaan.
     
  16. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.922
    558
    113
    Omdat het vaak zo gaat met het nieuws. Alvast mensen waarschuwen en bang maken zodat de klap minder hard komt
     
    Edr89 vindt dit leuk.
  17. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Dat vind ik oprecht heel erg voor jullie! Kan me zeker voorstellen dat dan een sluiting dan absoluut niet wenselijk is! Sterkte, hoop dat het snel beter mag gaan voor jullie.
     
  18. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ja, kun je je alvast geestelijk voorbereiden. Maar ze doen de scholen toch niet dicht als het niet nodig is? Ze doen het heus niet om mensen te pesten.
     
    Felice vindt dit leuk.
  19. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de kans best groot is dat we een verlengde kerstvakantie krijgen of dat de scholen dicht zullen gaan.

    Hier in het dorp is de eerste school door een uitbraak al tijdelijk dicht.

    Ik hoop dat de scholen open blijven maar anders zullen we ons wel weer redden, net als de vorige 2 sluitingen.
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  20. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Krijg net een bericht dat de school tot en met volgende week dicht gaat ivm het aantal besmettingen.
    Zijn mijn kinderen toch niet de enige die thuiszitten. Voor het geval dat een geruststelling is voor iemand hier ;)
     

Deel Deze Pagina