Niemand pleit hier voor een wereld met mondkapjes. Ik heb accuut voor mijn kinderen de intensive care nodig gehad, weet je wat vreselijk was, dat mijn kinderen de intensive care nodig hadden en het niet hebben overleefd, maar weet je wat een enorm voorrecht was? Dat het beschikbaar was, dat mijn kinderen een kans kregen. Als door het dragen van een mondkapje door kinderen vanaf groep 6, meer mogelijkheid wordt gecreëerd voor zorg, zodat meer mensen een kans krijgen, dan ondersteun ik dat van harte.
Precies. Je kunt het zo groot maken als je zelf wil (bij kinderen die er geen angst ofzo voor hebben).
Nou precies dit en daarbij gaat dit heus niet bijdragen. Dus bizar dat mensen dit dan maar gewoon voor lief nemen. Sluit dan gewoon de scholen maar, dat zal wel het aantal besmettingen naar beneden brengen. Dit gaat nergens over.
Ik heb er eentje met zwarte katten en mijn dochter eentje met unicorns volgens mij worden mensen er wel vrolijk van, krijg altijd leuke opmerkingen, zelfs op de verloskamers haha
Scholen sluiten is toch voor velen veel heftiger en schadelijker dan een lapje voor je mond op een paar momenten? Ik hóóp dat het genoeg helpt, genoeg om de scholen open te kunnen houden…
Ik geloof niet dat het iets uitmaakt. Dus ik weiger niet mee te werken aan een oplossing, ik zie het niet als oplossing.
Natuurlijk brengt een scholensluiting veel meer problemen met zich mee, maar zo’n mondkapje voor kinderen vanaf groep 6 slaat helemaal nergens op natuurlijk. Maar goed, mensen zijn door alle berichten van afgelopen week blij dat de scholen (vooralsnog) open blijven…puur angst inboezemen vind ik. Maar goed, dat is mijn mening hè. Zo gaat het steeds stapje voor stapje een beetje verder. Mensen raken aan het ene gewend en dan komt er weer wat nieuws. De vaccinaties voor (ook gezonde) kinderen zijn in aantocht… dit is naar mijn mening een ‘opwarmertje’.
Maar wat dan wel? Mijn grens ligt kennelijk iets verder, die mondkapjes zullen me echt een zorg zijn. Verplichte vaccinatie vind ik echt niet kunnen. Ik mag ook hopen dat dat er nooit doorheen komt.
Leerlingen en docenten vanaf groep 6 , 2 keer per week testen. Hoe zien ze dat voor zich? Moeten ouders dat dan zelf betalen of 2x per week naar een teststraat rijden?
Maar we hebben dit vorig jaar toch ook een poos gehad? Wat heb je toen gedaan? Die maatregelen zijn toen toch ook weer gestopt toen het niet meer nodig was?
Ik vind dit echt zo overdreven. Sorry hoor maar wat is er nou heftig aan een mondkapje? Er zijn wel vele ergere dingen op deze wereld. Ik weet niet of je het weet maar er is op dit moment een pandemie. Soms moeten er dingen nu eenmaal. Kinderen moeten soms dingen die moeten. Je kan echt overal een probleem van maken.
Ik neem aan een zelftest, zoals op het vo, mbo, hbo en wo al het advies was. Kinderen en studenten kunnen daar testen meenemen van school.
Ik denk niet dat er nu 1 oplossing is. En dat is een bittere pil. Voor mij houden we in elk geval de jeugd erbuiten qua beperkingen.
Is dat nu het advies? Wij zijn recent besmet geweest. Zou hier ook voor gelden dat het de eerste 8 weken sowieso niet hoeft?
Wat zijn dan een aantal oplossingen? En hoe zie je dat voor je? Ook met de hoge besmettingen onder kinderen/ jongeren en dus ook op scholen (waar ook volwassenen rondlopen)?