Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn kinderen vinden dat gepor in de neus vreselijk. En op beide scholen tot nu toe geen corona. Wel al heel lang gescheiden pauzes en verspreide tijden, geen ouders op school etc.
    Ik heb er geen problemen mee om ze te testen als ze ziek zijn of snot hebben (hebben we vorige week nog gedaan), maar ik ga ze niet plagen als ze geen klachten hebben. Mochten er uitbraken zijn op hun scholen, dan vind ik het nog een ander verhaal. Maar zoals rutte zelf ooit zei, zonder klachten heeft testen geen zin. En nu weet ik dat mijn kinderen wat gevoeliger zijn dan andere kinderen (beiden hebben ass) en dat speelt een rol. Wat echt nodig is dat doen we. Ik zit zelf al ruim een jaar thuis. Ik hoef voorlopig ook niet te werken (vrijstelling ivm situatie zoon). Kom alleen in de supermarkt, incidenteel ergens anders. We doen voorzichtig dus voor ons vind ik dat nu niet nodig. Nogmaals, bij klachten testen we. Maar zonder klachten niet.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Zeeman heeft mondkapjes voor kinderen.
    Bol.com en zalando ook.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.317
    113
    Vrouw
    Jammer dat je mijn vraag niet beantwoordt.

Ja, wij letten er hier meer op, met handen wassen.

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Zelftesten kopen inderdaad. Iemand met een normaal inkomen kan dat prima betalen volgens de Jonge…
    Overigens gaan ze op school waarschijnlijk gratis verspreid worden. Ik ga het alleen niet doen. Net allemaal positief geweest, dus voorlopig zijn wij even safe.

vrouwvan vindt dit leuk.
  5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Idem hier

Bloempjelief vindt dit leuk.
  6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou hier barst het al los op de groepsapp van groep 7..
    Ik hoef geen mondkapje op van mijn ouders op de gangen..
    Mijn vader zegt dat we echt niet gaan testen..
    Het is ongelooflijk. Lekker dichtgooien die scholen, zelfs onder de kinderen gaat dit het grootste gezeik opleveren.
    Verstandig hoor die ouders...

amdaa vindt dit leuk.
  7. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik dacht hiermee je vraag wel beantwoord te hebben.

Ik wil niet dat mijn kinderen een mondkapje dragen, ze wassen niet vaker hun handen dan voorheen en qua niezen heb ik niet echt een antwoord. Ze niezen vrijwel nooit dus dat speelt niet echt.

Maar ik vind een mondkapje dragen wel iets anders uitstralen dan je handen wassen als ze vies zijn, toch?

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Momenteel a 3 euro per stuk.
    6 euro per week.
    3 Kids. 18 euro per week.
    80 euro per maand.
    Op een (zelfgekozen)boodschappenbudget van 350 euro...

Daarnaast vind ik het idioot.
    Bij klachten wil ik testen. Msar gezonde Kids, nee dankje

Damay77, Edr89, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.973
    113
    Ben met je eens dat het een idioot dure grap wordt.
    Maar testen zonder klachten is niet idioot, vooral niet bij kinderen. Hier vorige week nog een zonder klachten maar wel positief . Ik denk dat de helft van de kinderen positief zou testen.

10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik denk dat jij het probleem in je hoofd veel groter maakt dan het in werkelijkheid is. Hier kind groep 7 die riep: prima, mag ik een mooie uitzoeken? Broertje (groep 5) over de zeik, want die wilde ook een mooie op naar school alleen die regel gaat niet voor hem op. Samenvatting: ook voor hem besteld en laat hem lekker los gaan met dat ding.

Het gemiddelde kind is door het dragen van een mondkapje op de gang niet meteen onherstelbaar beschadigd hoor.

Ps: je hebt nu tig keer herhaald dat je het niet gaat doen dus dat is helder en moet je lekker zelf weten, maar laten we niet doen alsof we nu onze kinderen vreselijk gaan mishandelen. Er zijn echt ergere dingen in het leven.

Mamafiets, Lils, Zxcvb en 16 anderen vinden dit leuk.
  11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hoe zit het met de zwemlessen na 17.00 ?

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.317
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze naar het weekend verplaatst.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dan hebben we voor kerst nog immuniteit onder de kinderen. Perfect vooral nog even openlaten die scholen

Mapje en nelta vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    En wat doen jullie/jullie kinderen dan wel om verspreiding te voorkomen? (P.S. Bacteriën en virussen zie je niet, maar ze zitten er wel…? Wassen werkt daarvoor dus ook als je geen viezigheid ziet. En dat hoeft echt niet met chloor of weet ik het wat…)

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Hier wassen ze de handen ook niet meer extra hoor. Deed dat enkel in de begin periode. Zelf doe ik dat ook niet meer, enkel nog op mn werk ;)

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben net een mail van zwemles dat ze alles nu dichter op elkaar gaan plannen en dat het daardoor drukker gaat worden bij de zwembaden.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik wel na het boodschappen doen of als ik thuis kom van mijn werk (reis met OV) bijvoorbeeld. Ik weet dat sommige mensen dat altijd al deden, maar ik zelf niet.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Haha, Ja dit is waar om gevraagd wordt toch? :|:thumup:

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625