Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja bizar he. Ze snappen het zelf ook niet (en ik ook niet).

Bloempjelief vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hema heeft kinder mondkapjes

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Oké waar koop je die :D

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Al vind het wel echt top dat ze iedereen willen laten zwemmen en niet de kinderen die s avonds zwemmen in de kou laten staan.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.911
    6.478
    113
    H&M :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik heb met kindermondkapjes bij Wehkamp besteld. Mijn kind heeft er meer last van als ze moet zeggen dat ze ze niet op mag dan ze gewoon op te zetten, dus ik ga niet moeilijk doen. Ze heeft er zelf overigens dus ook 0,0 problemen mee, dat scheelt natuurlijk. (Ze zou er wel problemen mee hebben als ze het niet zou mogen, ze is nogal principieel qua regels ed.)

Merlino vindt dit leuk.
  7. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Maar wanneer zou je dan steeds je handen moeten wassen?

Ik heb mijn handen altijd gewassen als ik in winkels ben geweest (karretjes, pinnen, roltrap etc). Dat vind ik echt vieze plekken.
    Verder na het toilet.

De kinderen hetzelfde. Zie niet zo goed in wanneer ze nog meer moeten wassen?

En wat we de kinderen verder laten doen om verspreiding te voorkomen? Niet heel veel anders dan normaal. Als ze ziek zijn, dan zieken ze thuis uit. Zie ook hierin niet wat ze nog meer moeten doen.

Edr89 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.911
    6.478
    113
    Hier wassen we onze handen als we thuiskomen van iets, na wc-bezoek en voor het eten. En als ze vies zijn natuurlijk. Dat deden we altijd al, ik heb geen idee wanneer ik ze verder nog zou moeten wassen…

nizzie86 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    @Liva: Dan waste je al vaker handen dan ik. Ik had echt niets van winkelkarretjes ed, maar nu was ik dus na het boodschappen doen wel mijn handen.

Het nadeel van kinderen is natuurlijk wel ook dat ze Corona kunnen hebben (en dus verspreiden) zonder klachten. Kan dus, denk ik, geen kwaad om daar rekening mee te houden als het gaat om contacten met ouderen/kwetsbaren. Dat vind ik nu wel anders dan bij een ‘gewone griep’.

JupitR vindt dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.973
    113
    Tja, net als dat de horeca graag door willen draaien om omzet te blijven maken, geldt dat denk ik ook voor zwembaden en sportscholen...

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.973
    113
    Dat denk ik inderdaad ja!

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    #1352 Iertje81, 26 nov 2021
    Laatst bewerkt: 26 nov 2021
    Maar je weet toch dat oa in Aziatische landen dit al vaker aan de hand is? Ik geloof niet dat er daar miljoenen getraumatiseerde kinderen rondlopen omdat ze (af en toe) een mondkapje op moeten zetten? Je maakt van een mug een olifant en ik denk niet dat mensen dit nu alleen maar zeggen omdat we blij zijn dat de scholen open blijven of dat we maar klakkeloos doen wat de regering aangeeft, maar meer omdat we met z’n allen dit verschrikkelijke virus de kop in willen drukken. Zoveel mogelijk dan. En dan gaat protesteren tegen een klein iets in dit geval nou niet echt helpen denk ik.

Philou, Malbec, Merlino en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Of je zou op zo’n school werken waar kinderen en ouders totaal in protest gaan tegen de leraren omdat het natuurlijk be-la-che-lijk is dat er nu eventjes op een gang een kapje op moet. Dat school niet moet denken dat ze eraan mee gaan doen en dat er een enorme opruiing van de grond komt. Arme arme arme leraren die van die halve gekkies tegenover ze krijgen en zich moeten verdedigen omdat ze hun school veilig willen houden :confused:o_O

Neuzeke, Philou, Malbec en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    De basisschool heeft ze in 2020/2021 wel stuk laten wassen
    Binnenkomst, voor en na fruit, voor en na lunch, na elk toiletbezoek, na 3 x buitenspelen en dan nog tussendoor als ze geverfd hdden etc
    Dus 10-15x tussen 08:30-14:00
    Mijn dochter had wondjes op dr handen etc. Heb toen met conciërge gesproken die gaf aan geen andere middelen te mogen gebruiken dan wat is aangegeven door de koepel. Daarna directeur gemaild met de fotos van de handen van dochter en daarna kon er wel andere normale zeep gebruikt worden.

15. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Saartje33 vindt dit leuk.
  16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben inderdaad héél benieuwd naar de reacties van ouders. Maar toch ga ik mijn mail maandagmiddag pas weer lezen, ik zie het dan weer wel.
    Wat ik vervelend vind is dat het voor het PO een dringend advies is, terwijl het op VO verplicht is. Dat betekent dus een hoop extra discussie. Als het vanuit de overheid verplicht is, is het gewoon zo. Nu hebben wij het straks gedaan als we daadwerkelijk verwachten dat kinderen hun mondkapje op zetten.

Is het zinvol? Mijn primaire reactie is: wat een onzin, voor die paar tellen op de gang. Maar dan hoor ik net van een vriendin dat zij haar schoonvader twee dagen voor haar positieve test een paar minuten heeft gesproken. Verder zijn schoonpa en schoonma met niemand in contact geweest. Maar hij is nu wel besmet. Terwijl haar man en kind, waar ze gewoon met in één huis leeft zonder afstand, beide niet besmet zijn. Schiet mij maar lek.
    Maar goed: het kan dus wel, besmet raken in zo'n korte ontmoeting. In de klas kunnen we soort van bubbels maken. Toch maar weer wat strenger vasthouden aan vaste groepjes. In de gang zoeken ze toch vaak even andere kinderen op. Bij de kapstokken staan ze echt wel hutje-mutje bij elkaar. Dus tja, misschien helpt het we? We zullen de komende weken zien of de besmettingen daardoor gaan dalen.

En echt, er is nauwelijks een kind dat hier last van heeft. Ja, er zijn uitzonderingen. Maar die zijn ook precies dat: uitzonderingen. Dus ik vind 'baat het niet dan schaadt het niet' hier ook wel van toepassing. En helpt het niet tegen coronabesmetting, dan is het gewoon een hulpmiddel om de executieve functie plannen & organiseren te trainen. ;)

Wat betreft de kinderen die er last van hebben: daarvan heeft een klein deel er echt vanuit zichzelf last van. Bijvoorbeeld voor sommige kinderen met ASS kan ik me voorstellen dat het echt vervelend kan zijn. Maar het merendeel van de kinderen waarvan straks geroepen gaat worden dat ze er last van hebben, hebben helemaal geen last van dat mondkapje. Maar van een loyaliteitsconflict tussen hun 'moederhart-moeder' en hun leerkracht & klasgenootjes.

Philou, rijo, amdaa en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.738
    4.904
    113
    Oh, komt Nederland nu ook ineens met mondkapjesplicht voor basisschoolkinderen op de proppen? Mijn zoon zit hier al meer dan een jaar (met een kleine onderbreking deze zomer) met zo'n kutding op, de hele schooldag. Intussen gaan en komen de coronagolven zonder onderbreking, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Maar gelukkig 'mogen' we nu straks allemaal onze kinderen laten vaccineren 'om van het gezeik af te zijn'. Oh wacht.. Waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord?

Edr89, sannever, brownielover en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Ik zie het nut er niet van in .. maar zal wel aan mij liggen. Kinderen gaan met klasgenootjes om buiten schooltijd, onder schooltijd zitten ze bij elkaar in de klas en naast elkaar aan tafel (toch?), buiten op het plein zien ze misschien ook kinderen van een andere klas.. en dan tijdens het verplaatsen in de school een mondkapje op:roflmao:

Vogelmeisje vindt dit leuk.
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ligt er toch ook aan hoe een school ingericht is?
    Hier hebben de kinderen allemaal een eigen ingang dus klassen komen elkaar niet tegen op de gang bij het naar binnen gaan. Op plein spelen ze gescheiden.
    Ze komen hoogstens een keer een ander kind van andere klas tegen wanneer ze naar de wc gaan maar ook dat is hier gereguleerd

JupitR vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Pas 1 gehaald. 4 euro!
    Als je 2 of meer kinderen hebt die 2x in de week moeten testen dan wordt dat aardig prijzig. Niet iedereen kan dat bedrag missen

Deel Deze Pagina