Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Het trieste van dit alles is, is dat we nu kinderen zandzakken laten plaatsen omdat onze regering de dijken heeft afgebroken in de afgelopen jaren.

Nikki23, Snoopy1979 en SAARC vinden dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.873
    113
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Precies. Gewoon nu bekend maken dat scholen die week dicht zijn. Liever vorige week al bekend maken. Dan zorgt iedere leraar in Nederland ervoor dat die week geen ingewikkelde lessen met nieuwe leerstof aan bod komen. Die halen we dan wat naar voren. En de week voor kerst geef je wat herhaling en automatiseren mee. Oók belangrijk en voor de meeste kinderen goed zelfstandig te doen. De zwakkere leerlingen bel je elke dag even in voor extra instructie in een klein ploegje. En je bent tussen die lesjes door beschikbaar om uitleg te geven aan wie dat nodig heeft.
    Dan komen we die week wel weer door. Maar zorg dat het op tijd bekend is, zodat we het kunnen voorbereiden.

Lisa280887, Philou, Laartje88 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zelfs volwassen proppen hem overal in hun zak en het zal idd weinig uithalen. Mijn kinderen kunnen sowieso niet besmettelijk zijn omdat ze recent covid hebben gehad, maar voor die paar minuten per dag vinden ze zelf en ik ook niet heel boeiend. Zelftesten hoeven ze hier voorlopig ook niet te doen.
    Wij zijn al lang blij dat de scholen openblijven.
    verder blijven kinderen nu ook immuniteit opbouwen en dat is nu misschien even pittig, maar het is zeker mogelijk om een besmetting van school binnen je gezin te stoppen. Van de immuniteit onder kinderen gaan we binnenkort alleen maar profijt hebben.

Mapje vindt dit leuk.
  5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Dikke prima, hopelijk is het dan ook een week extra vakantie dan gaan wij er maximaal van genieten.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.604
    8.725
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook niet erg vinden, in de hoop dat onze opvang daar dan ook in mee gaat. Moet nu de dag voor kerst gewoon werken namelijk ;)

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Vergeet de volwassenen niet,)
    Hier hebben ze straks alle drie corona gehad. Met klachten. 2 vd 3 echt ziek geweest.
    Ik pas dus echt even:)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is wel een hele simplistische weergave van de werkelijkheid. Het lijkt me heerlijk hoor, om zo door het leven te kunnen. Alles lekker simpel maken, helemaal zwart-wit zonder ingewikkeld grijs. En dan vooral anderen overal de schuld van geven.

Je hebt het namelijk over onze democratisch gekozen regering. Die is gekozen op basis van de verkiezingsprogramma's van de betreffende partijen. En in de programma's staat wat de meeste mensen kennelijk willen horen. Bijvoorbeeld dat de zorgkosten niet de pan uit mogen rijzen. Want weet je nog, die reacties elk jaar in december als de nieuwe premies bekend werden? En de volkswoede als bepaalde dure behandelingen niet vergoed werden? Want dat is zielig voor die mensen.

De bevolking vergrijst. Enerzijds dus méér mensen die zorg nodig hebben en anderzijds minder mensen in de werkende leeftijdscategorie. Mogelijke oplossing: pensioenleeftijd omhoog. REVOLTE! Hoe durven 'ze' aan mijn pensioenleeftijd te zitten!!

Die vergrijzing zorgt er ook voor dat er minder werkende mensen zijn die ze kosten voor de overheidsuitgaven, waar de zorg een flinke hap uit haalt, kunnen ophoesten. Mogelijke oplossing: belasting iets omhoog, pensioenen niet indexeren. REVOLTE! Hoe durven 'ze' aan mijn geld te komen!!

Er zijn steeds meer nieuwe medische mogelijkheden. Voor een deel maken die de zorg efficiënter en goedkoper. Maar er zitten ook veel fors dure behandelingen bij. De prijs per gered levensjaar neemt daardoor toe. Maar als de regering bepaalde behandelingen niet vergoed: REVOLTE! Hoe kan het zijn dat in een rijk land als Nederland, zo'n behandeling niet gewoon vergoed wordt??

De regering sméékt ons al weken om ons beter aan de basismaatregelen te houden. Geen handen schudden, werk thuis als je baan dat toelaat, en als-je-blieft laat je testen bij klachten. REVOLTE! We leven in een dictatuur!! Hoe durven 'ze' voor mij te bepalen wie ik wel of niet de hand schud en waar ik werk?? En testen, há, weet je hoe onhandig dat is?? Een afspraak maken is ingewikkeld, ik moet er helemaal naar toe, op de uitslag wachten... en dan verwachten ze ook nog dat ik al die tijd thuis blijf. Nee hoor!

Kortom: de kinderen helpen nu mee zandzakken te plaatsen, omdat de volwassenen al jarenlang geen zin hadden om de prijs te betalen voor stevigere dijken. Dat is niet alleen de regering aan te rekenen, maar is een gedeelde verantwoordelijkheid.

Maar blijf jij vooral doorgaan met doen alsof jij er allemaal niks aan kan doen. De dijken worden er vast beter van als we allemaal gaan zitten wachten tot een ander ze verzwaart. :rolleyes:

Ocean83, Linda86, Mar76 en 27 anderen vinden dit leuk.
  9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.958
    113
    Vrouw
    Dus dan houden die mensen de kinderen thuis?
    Of liggen er maandag voor iederen testen klaar op school?
    Leuk als het kabinet regels geeft maar als ze vervolgens aan de kant geschoven worden.. of niet uitvoerbaar zijn.
    Op de app van mijn zoon zijn al een aantal kinderen die zeggen ik hoef geen mondkapje op van m'n vader en anders krijgen ze grote problemen.

Volgende stap scholen dicht omdat het niet anders kan.
    Vind ik sowieso een fijner idee.

10. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Heb jij het idee dat het merendeel van NL nu achter de beslissingen van dit demissionair kabinet staat?

Voor mij is het idd simpel wat betreft kinderen. Van kinderen blijf je af en die zadel je niet op met een angstcultuur, gecreëerd door volwassenen die er een potje van maken. Daar kan ik verder niet meer aan toevoegen.

SAARC, ikkie97 en Edr89 vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.937
    5.956
    113
    Vrouw
    Scholen krijgen de testen voor de kinderen. Dit heeft alleen even tijd nodig. Ging geloof ik over meer dan een miljoen testen per week. Dus eind deze week/volgende week zal het net als in het VO gaan, dat de kinderen ze mee naar huis krijgen

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Lijkt mij dat je met cruciaal beroep gewoon recht hebt op school/opvang toch? Net als vorig jaar.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn kinderen zijn echt niet bang voor corona en groeien niet op in angst, een mondkapje een paar minuten per dag maakt daar geen verschil in

Merlino, Linda86, Mar76 en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.937
    5.956
    113
    Vrouw
    Nee mijn kinderen ook niet. Het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat

Merlino, nizzie86, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.878
    113
    Mijn dochter is wel bang voor Corona, wel of geen mondkapje maakt daarin echter ook geen verschil. Dit ligt overigens niet aan ‘hoe wij er mee omgaan’; de oudste heeft die angst niet. Het kan ook in een kind zitten, ze denkt ‘gewoon’ heel veel na en ook dieper dan het gemiddelde kind. Het scheelt wel dat we het nu zelf alle vier gehad hebben, denk ik, maar de angst voor haar omgeving en wat het daarmee doet/kan doen blijft.

amdaa, Philou, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn jongste had na onze quarantaine op school gezegd dat het wel leuk was met zn allen thuis, lekker filmpjes kijken, spelen enz :roflmao:

Saartje33 vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zeker. Onze middelste heeft een poos terug ook last gehad van angsten, maar gelukkig met covid niet. We hebben vorig jaar ook speltherapie met haar gedaan en dat heeft haar echt geholpen op dat vlak.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.604
    8.725
    113
    Vrouw
    Ik werk in de opvang, dus een weekje eerder dicht vind ik dan niet zo erg ;) Wij gaan altijd mee met de schoolvakanties, dus ben heel benieuwd hoe ze dat nu zouden gaan regelen.

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.958
    113
    Vrouw
    Het is te hopen dat dit dan idd op heel korte termijn geregeld is. De besmettingen zijn zo enorm hoog, destijds duurde het nogal een tijd voordat de testen op het vo aanwezig waren. Ben heel benieuwd of dat nu beter gaat verlopen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.937
    5.956
    113
    Vrouw
    Klopt hoor. Dat bedoelde ik er ook niet zo mee. Mijn kinderen hebben door autisme heel veel angsten dus ik weet dat het vanuit het kind kan komen.
    maar als je je als ouders veel druk loopt te maken over dit geheel (over Corona zelf maar bijv ook over de maatregelen) dan slaat dat ook over op kinderen

Deel Deze Pagina