Niet alleen. Er zijn ook grote religieuze groepen, mensen uit sociaal zwakke wijken (dus ook gewoon autochtone Nederlanders) en mensen die bijvoorbeeld antroposofische ideeën hebben. Ze kunnen precies zien wat de vaccinatiegraad is per stad en die kennis is er ook per wijk. Daar bieden ze nu ook gerichte benadering op aan. Die prikbussen (als voorbeeld) staan dus in bepaalde wijken.
Het komt allemaal wel goed. In België hebben de kinderen en tieners al meermaals een mondmasker plicht gehad. Ik vind het voor -12 jarigen ook geen super idee maar ik ga dat dus niet zeggen tegen onze kinderen . Toen ik 2 weken terug tegen de middelste zei dat hij terug een mondmasker op moest en de oudste niet dan heb ik wel gezegd dat ik het een rare regel vond maar dat ging er om dat zijn broer geen moest dragen. Amper 4 dagen later werd het mondmasker bij de oudste ook terug verplicht. Wij als ouders moeten ook terug eentje dragen aan school ( buiten). Ik zie ook niemand zonder op dit ogenblik. Als de cijfers beter zijn, zie je wel af en toe iemand zonder.
Apart… Terwijl we volgens mij in dezelfde regio wonen als ik het me goed herinner? Onderste deel van Zuid Holland?
Mee eens. Voor mij is dat het moment dat andere mensen in gevaar komen doordat ze geen toegang hebben tot medische zorg door toedoen van een ander die meent dat de regels en voorschriften niet voor hen gelden. In andere landen zijn ze gewoon veel strenger en zijn er geen adviezen (want je ziet hier al dat mensen die niet opvolgen) maar gewoon duidelijke regels. En helaas gaat het daar hier ook naar toe.
Je zal het moeten doen, met zulke ouders bezighouden, terwijl je weet dat er zoveel echte problemen zijn. Lijkt me vreselijk.
Helaas is dat best vaak het geval. Ook bijv bij vechtscheidingen… ‘mijn ex bracht de kinderen 15 minuten te laat bij mij en dus breng ik ze 15 minuten later terug naar hem/haar’. ‘Mijn ex eet twee keer per week pizza/patat/pannenkoeken/junkfood met de kinderen en ik vind dat dat maar een keer mag’ etc etc etc. Ouders die kijken naar hun belang en behoeften ipv de kinderen.
hier hebben ze het ook niet gedaan -ik moet diep graven ook - ging om groep 8 toen alleen? Ze zaten wel tot het laatst toe in de bubbels hier - ook met buitenspelen - terwijl de buurscholen al wel mixten met buitenspelen.
Helaas is dit al langer gaande, mijn moeder had 12 jaar geleden op de Seh al jongens van een jaar of 10 die schreeuwden en bedreigde dat hun moeder als eerste geholpen moesten worden… Zelfs als er iemand net gereanimeerd binnen gereden werd, werden mensen woest als dat voor ging op hun kneuzing/wondje ed.
Hier ook niet, kan het me tenminste niet herinneren, op PO dan, VO wel. Volgens mij was dat vanaf 12 (of 13?) oid en dat waren ze hier toen niet (13 nog steeds niet ).
valt mij ook op. Klein/smal lapje stof idd. Voor mijn meiden met hun smalle koppies prima, maar houdt niet over idd.
Volgens mij was het advies toen 7 en 8, maar omdat onze school 6 7 8 samen in 1 vleugel van het gebouw heeft , hebben ze 6 ook meteen mee laten doen. Maar wat vergeet je dat weer snel allemaal he?
Bij jullie misschien maar ook bij ons zijn er nauwelijks tot geen besmettingen hoor. Niet onder de kinderen van school/BSO/VSO/kdv en ook niet onder het personeel.
wij hebben jenaplan met groep 6/7/8 -en groep 6 valt er nu wel bij geloof ik - dus ik verwacht dat ze het nu wel gaan doen. Toen dus niet (dochter zat toen in 7) Nieuwsbrief is net binnen gekomen. Nieuwe protocollen worden nog gemaakt en volgt nog..
Ja groep 7 en 8, ik kan me vanuit mijn dochter niet herinneren dat hier vorig keer veel ophef over was. Nu 1 groep erbij. En enkel in de gang. En het is een advies dus ben je pertinent tegen dan doet je kind het niet. Alleen zou ik het aan het kind overlaten want die kijken toch al gauw naar wat de groep doet. En vooral school er niet mee lastig vallen aangezien die ook alleen maar doen wat ze krijgen opgedragen van de overheid. Ik geloof ook niet dat het iets gaat helpen. In ieder geval niet in besmettingen onder klasgenootjes. Maar volgens mij is het vooral bedoelt om leerkrachten te beschermen. De ene school is de andere niet. Op sommige scholen met smalle gangen is het misschien fijner. En hoe lang lopen basisschoolkinderen op de gang? Scholen blijven open en dat is echt heel fijn.