Bij ons deden ze en doen ze het nu ook niet. De reden: het is niet nodig. Elke klas heeft z'n eigen ingang. 1 klas gaat door de gang (grote hal) en de rest allemaal via de nooddeur in de klas. De kinderen komen alleen in de gang/hal om naar de wc te gaan. En dit is gereguleerd. Max 1 kind per klas en alleen wanneer wc niet bezet is. Er hangt een stoplicht bij de wc dus als een kind vanuit de klas de hal in loopt dan kan hij/zij in 1 oogopslag zien of wc bezet is. Is hij bezet dan moeten ze in/bij de klas wachten. Zo komen ze niet in aanraking of in de buurt van andere kinderen. + Klassen gaan gescheiden naar buiten.
Alle vormen van kindermishandeling. Alle vormen van partnergeweld. Alle vormen van geweld naar andere mensen waar kinderen getuige van zijn. En geweld is dan een ruim begrip. Dit is zowel verbaal, als non-verbaal, als fysiek.
Ik snap nu idd een beetje om welke cultuur dit gaat. Die mensen zullen ook echt niet veranderen, welke maatregelen er ook genomen zullen worden. Hopelijk hebben de scholen daar niet al teveel last van nu, die kunnen er immers ook niets aan doen.
Och jee. Lijkt me enorm frustrerend en vermoeiend. En verdrietig voor de kinderen. Je moet het maar kunnen.
Nieuwsgierig: wat valt er nog meer binnen huiselijk geweld ? Kan je voorbeeldjes noemen? Verwaarlozing, schelden/kleineren/dreigen . Nog meer?
Hier heeft de aldi ook een verkeerslicht. Bij groen kan je nog binnen en bij rood moet je efkes wachten tot er weer mensen buiten zijn.
Gewoon een zwart vel papier wat op een stoplicht lijkt. Ene kant rood en andere kant groen die ze dan om moeten draaien wanneer ze.de wc in of uitgaan. Niet veel bijzonders dus maar erg effectief Er hangt er in elke klas in. Staat hij op rood dan is er al een kind weg OF dan mag het van de juf even niet ivm uitleg/toets whatever. En dan nog 1 bij de wc zodat ze op afstand zien of hij al bezet is. Anders gaan kinderen in de toilet ruimte wachten waar ze geen afstand kunnen nemen van anderen die uit de wc komen dus dat voorkomen ze op deze manier.
Ok! Ik dacht dat het iets automatisch was ofzo. Elke keer zelf omdraaien lijkt me juist bij de toiletten niet zo’n hygiënische optie. Hier hebben ze overigens grote toiletten met meerdere wc hokjes.
(sommige) scholen hebben daar enorm veel last van. Eergisteravond was er bij jinek een schooldirecteur van een basisschool uit Laakkwartier (Den Haag) waar de vaccinatie graad rond de 33% lag en de testbereidheid (en mogelijkheid) heel laag was. Er waren zo ontiegelijk veel leerkrachten en kinderen besmet dat hij niet anders kon dan zijn school tijdelijk sluiten.
probleem was dat dat sluiten wel het beste was voor die school - maar nog niet zo gemakkelijk... max. 5 dagen... terwijl je daar op dat moment niet genoeg aan had. Want doordat mensen niet testen en niet gevaccineerd zijn - komen na 5 dagen kinderen uit gezinnen waar iemand mogelijk besmet is (wat ze niet weten omdat ze niet testen) gewoon weer op school. Hij kon zijn docenten ook niet beschermen zo. Hij had liefst minimaal een sluiting van 2 weken gehad. Maar dat scheen nog best ingewikkeld...
Getuige zijn van verbaal geweld tussen ouders. Dus schreeuwende ouders, schelden etc.. Als een kind daaraan bloot gesteld wordt, is het kindermishandeling
Maar moeten volwassen dan wel alles inleveren voor de kinderen? Ik denk echt niet dat een mondkapje voor de kinderen nut heeft op school zonder andere maatregelen. Maar m’n kind onderwijs ontzeggen vind ik ook echt ver gaan hoor. Wellicht als je kind ziet dat iedereen het heeft dat hij/zij merkt dat t ( helaas) normaal is?
Nou bij deze mishandelen wij onze kinderen weleens.. wij schreeuwen en schelden ook als het even flink opgelopen is. Of is dit gewoon het leven? Dat het af en toe flink knalt?
Qua hygiëne: ze hebben net in de wc hun handen gewassen en draaien dus met schone handen dat ding om. Niet meer of minder onhygiënisch dan het vastpakken van een deurklink.