Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Zojuist ook een mail gekregen van school dat de meldingen van besmettingen maar blijven komen op school. Maar vooralsnog blijft het gewoon open, enkel hebben ze één of andere anwb verkeersles verzet. Ik baal nu stiekem wel dat we niet een paar dagen dichtgaan aangezien dochter van ruim 7 jaar eindelijk zaterdag mag afzwemmen voor A (ze heeft heel veel
    pech gehad met de zwemlessen en een vertraging opgelopen door 2 lockdowns). Ik zie de bui al hangen dat ze weer een nauw contact is oid. Ze moest afgelopen zaterdag proef zwemmen en dat ging ook op het nippertje door, omdat ze getest moest worden (vriendinnetje uit de klas met Corona). Ik vind onderwijs sluiten ook echt zeer onwenselijk hoor, maar het is nu bij ons op school echt onrustig wat betreft Corona.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Hier in de omgeving ook veel positief geteste kinderen, schoolsluiting lijkt me niet onlogisch.
    In mijn omgeving veel kinderen die na een positieve zelftest naar de ggd zijn gegaan, wij doen zelf ook regelmatig een zelftest bij de kinderen vanwege twee familieleden met immuunsysteem-issues. Onze kinderen worden bij klachten of na contact ook bij de ggd getest.
    Als er gemanipuleerd wordt met cijfers, vind ik het wel knap dat die zelftesten in onze omgeving ook positief zijn, en ook dat onze kinderen toch telkens negatief blijken.

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja maar ik ben benieuwd waarom niet.. waarom geloof je die niet zo, ben wel benieuwd naar de theorie erachter :)

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Hier is de basisschool alweer gesloten evenals een basisschool in een dorp verderop.
    Veel besmettingen hoor ik hier in de omgeving. Deze week dus weer thuis en school gaat misschien maandag weer open als dochter zaterdag negatief getest is maar dan moeten we eerst kunnen testen bij de GGD..

5. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Want dan worden die testen ineens vals positief? weet die test dan of je test voor een nauw contact of voor het bezoek bij Oma?

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    En de zelftesten worden ook gemanipuleerd en afgestemd met de ggd?
    Of heb je een bepaald beeld in je hoofd van corona en past dit er niet bij, waardoor je dus naar manipulatie grijpt?

MissXray en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, je mag zelf testen bij klachten niet gebruiken omdat het resultaat niet betrouwbaar is: er is te vaak een vals NEGATIEF, niet een vals positief. Dus dat helpt jouw theorie niet.

Ik ben nou wel benieuwd hoe je hier tegenover staat.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee zelftesten werken niet met klachten, staat met koeienletters op het doosje. Dus dat die vals positief geven is niet vreemd.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik hoor klopt wel met mijn theorie. Genoeg mensen die thuis positief testen en bij de GGD niet.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Wat ern onzin.
    Men wil dat je bij klachten of nauw contact direct naar de GGD gaat omdatcde zelftest mogelijk vals NEGATIEF is. Ze willen dus voorkomen dat een kind in dat geval vrolijk naar school blijft gaan en zo virus verspreid

Dus nogmaals de vraag. Denk je echt dat al die positief geteste kinderen (door de GGD) eigenlijk negatief zijn? Hoe dan?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, ik zei al niet opnieuw deze discussie. Er werd mij gevraagd of ik denk dat niet al die positieve testen kloppen. En mijn antwoord is: ik denk idd dat dat niet klopt. Einde antwoord.

Edr89 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    @Merlino volgens mij hebben jullie een heel weloverwogen keuze gemaakt die nu voor jullie specifieke situatie het beste is.
    Dus bij deze na de lading shit fie er over je heen gegooid werd. Dappere keuze :thumup: en heel veel succes en sterkte met alles.

Trirani, Suzy85, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    ik hoop echt dat de scholen niet meer dicht gaan. en als het wel zo is, dan zullen wij nu toch echt de noodopvang moeten gaan inschakelen. we hebben tot nu toe alle keren kunnen redden met halve dagen werken,'s ochtends heel vroeg, of 's avonds nog thuiswerken etc. maar het is een keer klaar.
    de vorige keer was het ook een druk middel om de ouders thuis te houden. dat vond ik wel zo'n doodsteek. de kinderen op zo'n manier hun hele leven ontwrichten.
    nu gaan er op veel scholen een week klassen naar huis. soms een week de hele school dicht, maar als de overheid het gaat doen, is het vaak direct voor langere tijd, en daar zit ik gewoon echt niet op te wachten.

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Dank je wel, vind ik echt lief van je. Ik kan me ook voorstellen dat het raar en dramatisch overkomt hoor. Dat is het lastige, je kan natuurlijk moeilijk je hele verhaal uit de doeken doen bij alles wat je post. Ik heb nog geprobeerd het toe te lichten maar blijkbaar niet goed genoeg. Nouja, maakt ook niet uit, voor ons is het het beste. En nu maakt het eigenlijk niet meer uit want nu is toch de school dicht.

Wat wel absurd is trouwens: de reacties van ouders erop. Hoe ze nu de opvang moeten doen, dat de school voor opvang moet zorgen, enz. Krijg een beetje het idee dat het de meeste ouders niet gaat om gebrek aan onderwijs, maar gebrek aan opvang..

Trirani, Mamafiets en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Dus... Jouw omgeving wijkt gewoon heel erg af van het landelijk gemiddelde? En dusdanig dat het aannemelijk is dat al die kinderen vals positief testen met een zelftest. Bedoel je dat?

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    even inhaken op dit laatste, jij houdt je kinderen toch ook thuis omdat jij anders een probleem hebt met jouw werk, jouw bedrijf. ik zou dus wel een probleem hebben met mijn werkgever als ik weer niet kan komen omdat de kinderen thuis zitten. dus ja dan is het een probleem aan opvang! dat kun jij heel absurd vinden, maar dat is gewoon realiteit.

Bloempjelief, Syane, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Waarom vind je die reacties van ouders absurd? Het zal zeker ook om het onderwijs gaan hoor en het missen van structuur, maar veel ouders werken gewoon onder schooltijd.
    Ik sta er ook niet om te springen dat er een verlengde kerstvakantie komt. Mijn uren zijn op, ik sta dik in de min, heb dan ook geen vakantie met kerst dus ja sorry dat ik school ook als opvang zie:oops: verder hebben we altijd alles goed geregeld qua opvang en werk, maar als de scholen of opvang ineens sluiten kunnen wij het zelf weer gaan oplossen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    @Merlino ik hoop uiteraard wel dat het allemaal goed gaat komen met je moeder, en ik snap je keuze zoals je het omschrijft heel goed!

Merlino vindt dit leuk.
  20. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Dat was niet wat ik vroeg hoor. Als die zelftesten positief zijn, tellen ze niet mee in de officiële cijfers, dat gebeurt pas na positieve test via de ggd. Dus over het meetellen van vals positieve zelftesten hoef je je geen zorgen te maken.

Dubbelgeluk en Gilou vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina