Wat denken jullie, blijven de scholen deze winter wél open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 16 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.072
    14.786
    113
    Vrouw
    Die van de HEMA zijn heel klein.
    Die zijn voor kinderen van 4-8 jaar. Zoon van 6 past ze idd prima. Zoon van 10 krijgt er flaporen door, te klein dus. Hij krijgt ze ook amper over neus en mond.

Ik heb er een paar bij bol.com besteld. Hopelijk is die naar wel goed.

En ik heb een grote bak vol kapjes liggen voor zijn oudere broers, daar heb ik ook wat kleiner vallende uitgehaald.
    Hij past dus best een wat kleiner vallend kapje voor volwassenen.

Baileyy vindt dit leuk.
  2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Mijn dochter van 4 heeft er geen probleem mee. Ze vind het niet prettig. Maar blijft zitten tot het klaar is.

3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Een kind van 4 kun je toch wel uitleggen dat hij misschien corona heeft als hij verkouden is en daarom even moet testen.
    Hier gaan ze rustig testen hoor, ze vinden het niet leuk natuurlijk, maar ze blijven netjes zitten en daarna zijn ze heel knap ;)

Ang1987, bulakgirl, Iertje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.925
    5.931
    113
    Vrouw
    Vrijdag tegen dochter gezegd dat ze een mondkapje moet dragen in de gang. Kreeg een “oké”, vanochtend zei ze uitzichzelf: heb je een mondkapje in mijn tas gedaan? En op de fiets vroeg ze of ik er niet een paar gekleurde kon maken, want dat was wel leuk. Dus dat ga ik zo maar doen.
    De stoere jongens uit de klas stonden in het fietsenhok hun mondkapje op te doen. Alsof het de nieuwste stoere rage was. Kon er wel om lachen. Het gemak waarop de meeste kinderen kunnen schakelen. In Azië is het heel normaal, ook voor kinderen. En ik denk niet dat het hier een blijvertje is voor kinderen, zeker niet in de lente en zomer.

smax, femkes, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier zie je juist dat wij als volwassenen veel beren op de weg zien en de kids? Agh is weer de nieuwste rage of heel normaal

Nataly1972, Liekje81 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Maan93

Maan93 Niet meer actief

Onze zoon testen we zowiezo laagdrempelig en ondanks dat hij in groep 3 zit zal ik als de juffen het prettig vinden hem best wel twee keer per week willen testen. Kind hoest en adem of hij heel de dag zware shag rookt. Kan hij niks een doen want het komt door medische problemen. Maar als school zich daar prettiger hij voelt doen we het gewoon.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier is zowel het testen als mondkapje een dringend advies. Ik heb ze meegegeven aan de oudste twee. Die zullen vast doen wat de meerderheid doet, denk ik.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.551
    8.676
    113
    Vrouw
    Over het testen heeft onze school nog niets gezegd. Wie weet komt dat nog als de testen er zijn? Maar voor nu niks dus.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Hier werd het echt als verplichtingen zowel de leraren als de leerlingen gecommuniceerd.
    Maar dan zullen ze toch eerst die testen moeten gaan aanleveren. Dat zal wel weer een tijd duren. En wie weet hoe het er dan voor staat.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.897
    6.450
    113
    Hier gingen op het plein de mondkapjes op en werden ze aan elkaar geshowd, ook sommige kinderen van groep 3/4 hadden er eentje op (zoals mijn jongste, die moest en zou ‘m op! :D ).

femkes, Syane, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier geven ze het aan als dringend advies, omdat ze er niet op gaan handhaven.

Roosje35 vindt dit leuk.
  12. maliro

maliro Niet meer actief

Lang verhaal kort: zoon durfde bij school de auto niet uit. Ook niet na gesprekje met ib'er. Dus hij is weer mee naar huis. Geen idee hoe dit verder moet

13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Kan hij vertellen op welke manier hij wel kan gaan? Zou hem daarin volgen en zijn gevoel erkennen.

14. maliro

maliro Niet meer actief

Afschaffen van mondkapjes. Tsja.. angststoornis en covid gaan niet samen. Morgen weer een dag

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.072
    14.786
    113
    Vrouw
    :( sterkte❤️

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik ben helemaal van de leg als mensen dat doen. Ik heb zelfs in de geschiedenis van @Malbec gekeken of zij het echt wel was :roflmao:

Malbec vindt dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.925
    5.931
    113
    Vrouw
    Want naar voor hem @maliro
    Kan hij uitleggen wat hij er eng aan vindt? De mondkapjes anzich, of heeft hij het gevoel dat het dan “dichterbij” komt?

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ja en die wijn zonder alcohol is niet te zuipen. Dan maar niks. Wij hebben nu wel een lekkere gevonden met 5%, maar ja, daar heb jij niks aan :roflmao:

Malbec vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.072
    14.786
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel dubbel. Zoon van 10 ging huppelend naar school. Want hij voelt zich groot: '"Ik mag een mondkapje op" :eek::roflmao::thumup:
    Prima, fijn dat hij het zo ziet. Ik heb op zich ook niet zoveel moeite ermee. Zet dat ding op, geen gezeur en door. (Wat natuurlijk niet geldt voor kinderen die er WEL veel moeite mee hebben) laat het dan een dringend advies blijven en niet moeilijk doen als een kind het niet opzet.

Maar ondertussen vind ik het echt de meest onzinnige regel ever. De kinderen rennen rond, stoeien, spelen samen voor schooltijd. 0,0 afstand.
    Dan gaat de bel. Alle kinderen gaan netjes in de rij staan per klas. Mondkapjes moeten nu op. Dan gaan ze klas voor klas naar binnen. De klas die het verst de gang in moet gaat het eerst. Zo gaat klas voor klas, dus in de gang komen ze niet langs een groep die zijn jas staat uit te trekken/op te hangen. In de klas gaan de kapjes weer af en zitten ze weer gezellig met elkaar te werken. Lekker koppies bij elkaar in hetzelfde boek te kijken ofzo.

Ja die mondkapjes gaan gelukkig heel erg de verspreiding tegen:|

nelta, NiekeKris, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.737
    7.264
    113
    Vrouw
    Ach, wat heftig zeg.. Hopelijk vinden jullie een oplossing.

Deel Deze Pagina