Er staat echt alleen dat kinderen bij (milde) klachten thuisblijven en zich laten testen. Er staat nergens dat bij een negatieve test, alsnog onderwijs ontzegd gaat worden. En de reden dat ze dit op deze school zo doen is niet vanwege een advies, maar vanwege angst dat leerkrachten verkouden worden en daardoor tijdelijk uitvallen en ze geen vervanging hebben. Wat ik op zich nog wel begrijp, maar dat betekent dat ze al maatregelen treffen voor zaken die niet eens aan de orde hoeven zijn. Mijn zoon is al ontelbare keren verkouden geweest afgelopen jaar, ik nog nooit. Kleuterleerkrachten hebben over het algemeen ook een prima weerstand tegen al die kleutervirusjes. En hoe dan ook (waar het advies/beleid ook vandaan komt), vind ik het idioot als men zich nu ook laat leiden door simpele verkoudheidsvirusjes. Alsof we aan corona nog niet genoeg hebben
Hier zojuist bericht van de school dat je met een negatieve test bij milde klachten weer naar school mogen. Ik snap de reactie dat je dan ook anderen kunt besmetten, maar je raakt zo makkelijk besmet met het verkoudheidsvirus dat het net zo makkelijk ergens anders kan gebeuren. Je houdt het niet tegen.
En buiten dat. Mn baas ziet me aankomen als mijn dochter verkouden is en met een negatieve test niet naar school mag. Alsof je dan zomaar vrij kunt krijgen? Dat zet ik liever in als het echt nodig is.
Precies! Ik ben best redelijk braaf geweest met testen van mijn kinderen. Maar dit gaat me te ver. Dus dan haak ik af. Hoewel... Ik bedenk me net: dan testen we wel, is hij negatief en kunnen we dus lekker doordeweeks naar de winterefteling of bioscoop ofzo in het kader van omdenken
Nou dat komt er nog bij als je werkt... Lijkt mij een onhoudbare situatie opleveren. Pffff ik wilde weer gaan werken toen zoon 4 jaar werd. Maar ben nu toch iedere keer weer blij met mijn werkloosheid...
Het heeft best veel impact als er verkoudheid heerst in de klas. Veel kinderen die getest moeten worden, de leerkracht ook die daardoor minstens 1 dag uitvalt. Bovendien kan een milde verkoudheid bij kinderen best corona zijn. Normaal zou ik zeggen, laat je niet door een simpele verkoudheid leiden, maar nu gaat het om scholen open houden of dicht doen.
Dat snap ik, maar het schiet in mijn ogen niks op als kinderen hierdoor alsnog heel veel onderwijs missen. Dan schiet het zijn doel voorbij. 1 of 2 dgn thuis en dan met negatieve test weer naar school is altijd nog beter dan ruim een week met een snotneus thuis te moeten blijven... Ik snap dus het belang van testen wel, maar niet het ontzeggen van onderwijs bij een negatieve test. Daarbij mogen kinderen toch ook wel een beetje weerstand krijgen tegen verkoudheidsvirussen. Verkouden kinderen als melaatsen gaan, behandelen heeft dan ook niet mijn voorkeur.
Met een negatieve test mogen kinderen gewoon weer naar school.... dus deze regel heeft de school zelf gemaakt.
Ja precies. Ik ga sowieso geen vrije dagen meer opnemen hiervoor. Ze verzinnen maar een oplossing ofzo. Sorry not sorry. Ik sta al in de min uren en ik bedenk de regels ook niet.
En hier nog een bericht van Boink, waar ook de beslisboom vandaan komt. Als ze naar de opvang mogen, mogen ze zeker naar school.
Hier is het bij 3 besmettingen dan heel de klas in quarantaine maar daarvoor krijgen we geen besmetting te horen
Het is maar hoe je je team wilt aanspreken lijkt me. Denk dat iedereen wel snapt wat de bedoeling is en dat voor zichzelf verantwoordelijk invult. De toon maakt voor mij uit. Menselijk, prettiger.
Ik snap hierin wel wat je bedoelt. We kunnen allemaal nadenken en weten hoe het nu werkt. In onze mail stonden echt stukjes dat ik dacht. Nou nou. Wat vriendelijker mag wel, we zijn geen kleine kinderen. Kleine dingen waar ik me dan aan irriteer. Dat de directeur niet even “ met vriendelijke groet “ of iets in die strekking eronder zet. Maar wellicht zullen dat de hormonen zijn.