Ja, o ik zie nu hoe je het ook kunt lezen, zo bedoel ik het niet. Het was meer de toon die de berichten van die ouders hadden. Ze maakten zich helemaal niet druk over Corona en onderwijs, alleen maar over de opvang van hun kind. Ik snap echt dat het vreselijk is. Allereerst om te zorgen dat er iemand is die voor je kind kan zorgen, maar ook nog het thuis les geven. Dat is echt super intensief. Maar de toon van die berichten, zo eisend en zo dwingend. Ik denk dan, ze doen de school toch niet voor niks dicht? Regel iets met ouders onderling. Of meld gewoon bij de juf dat je echt een probleem hebt, of ze mee willen denken met een oplossing? Ik schrik altijd een beetje van het eisende gedrag.
Ja maar dat kan dan toch nooit voor al die schoolkinderen tellen? Dat zou dan maar Max 14% van die kinderen zijn.
Ik hoop echt met mijn hele hart van niet. Mijn oudste loopt nog wekelijks bij sensorische therapie omdat die bij de eerste lock down zo’n klap heeft gekregen. En daarbij ga ik dat zelf ook absoluut niet trekken. Dan ga ik geen strijd meer aan en blijft ze maar een jaar zitten… zo heftig was het. Bij het woord huiswerk ging ze al huilen en gillen.
Dat is ook super prut. Al dat gehannes en gegoochel om alles weer rond te breien, vreselijk. Maar de scholen doen het niet om te pesten toch? Voor de juffen is afstandsonderwijs ook niet leuk. Wat ik het ergst vind zijn de inflexibele werkgevers, die ook al kan het, toch niet mee willen denken in het probleem. Gelukkig hebben wij dat heel anders kunnen doen vorig jaar voor onze mensen. En als het nodig is dit jaar weer.
Hier 2 kinderen thuis. Weer gezellig met z’n drieën op de laptop aan de eettafel In de ene klas 10 Corona gevallen en in de andere klas 14 Corona gevallen. Inmiddels ruim de helft vd klassen thuis hier op de basisschool. Zaterdag en zondag testen, hopelijk maandag weer naar school.
Wat erg. Ik hoop dus echt dat voor kinderen die het nodig hebben, zoals die van jou, of die van @tuc, of die van @KleineLai, dat scholen in ieder geval voor deze kinderen open kunnen blijven.
Nee zeker doen ze het er niet om. Met veel besmettingen in 1 klas snap ik best dat ze een klas naar huis sturen. Maar de hele school dichtliever niet.
Maar worden de klassen gesloten op basis van de positieve zelftesten, of alleen na een positieve GGD test?
Hier bleef trouwens school voor de kinderen die het nodig hadden, beide lockdowns open. Mijn jongste is ook een bijzonder geval en mocht beide keren naar school toe. Elke dag weet. Samen met nog een paar kids. Hier op beide scholen tot nu toe amper Corona. 1 vorige week positief getest in de klas. En die heeft verder niemand in de klas besmet. En die is via de ggd getest. Manipulatie van die testen en 1 groot complot vind ik de grootste BS die er is. Gelukkig geloof in niet in die onzin.
Ik denk dat niemand dat wil. Maar ja, soms moet je wel. En ik begrijp ook echt hoe lastig het kan zijn, opvang en thuisonderwijs regelen. Maar als het moet dan moet het. Ik vind dat ze werkgevers moeten verplichten flexibel te zijn naar mensen met kinderen. Afgelopen lockdown zaten er bij ons continu 10-15 kinderen in de kantines van allerlei leeftijdsgroepen. In groepjes bij elkaar. De kinderen van onze werknemers. En werknemers wisselden de zorg en ondersteuning af. Voor ons fijn dat ze dat wilden en voor hen fijn dat er niet zoveel geregeld hoefde te worden. En voor de kinderen fantastisch omdat we een groot erf met zwembad hebben En ik snap dat dat niet overal kan…maar, ik vind dat je als werkgever niet je werknemers op kunt knopen en overal vakantiedagen voor af moet trekken. Dat heeft echt heel veel mensen grijze haren bezorgd denk ik.
Hier als we naar "oude oma" gaan bijv. maar dan doen wij zelf ook mee. Beter iets dan niets systeem zeg maar. Bij klachten is t zinloos.
Bij onze school kon dat uitsluitend op advies van de GGD, anders was het vorige week al gebeurd zei de directeur. Maar veel ouders willen hun kind niet laten testen.
Ja wat dat betreft boffen we echt. Maar als ik hier dan de stress lees van geen vakantiedagen meer hebben, min-uren opgebouwd hebben…als je toch na zo’n jaar thuisonderwijs en opvang regelen ergens aan toe bent is het juist een weekje éxtra vakantie. Niet minder.
Ruim de helft vd klassen is thuis, het gaat om ongeveer 7 grote klassen van 30+ kinderen. Onze school heeft alleen combigroepen, waardoor bijv. meteen een groep 5 en 6 thuis moet blijven.
Bedoel je sensomotorische integratieterapie? Mijn zoon heeft dat ook. Het gaat nu steeds beter met hem. Dat heeft een hoop gekost van hem en mij. Ik wil dit echt niet allemaal weer opnieuw...