Ik vind het wel lastig met een snotneus. Met een negatieve test stelt het niks voor in basis. Maar ik zou die kettingreactie om te testen ook niet in gang willen zetten.
Om nog maar te zwijgen over de winst die Phizer binnenhaalt door de vele vaccinaties. Dat zou niet moeten kunnen.
In de brief van onze school staat dat bij verkoudheidsklachten het kind thuis blijft tot het 24uur klachten vrij is OF een negatieve coronatest. Kinderen waarvan bekend is ze chronische klachten hebben zijn gewoon welkom op school.
Ik heb nav het bericht hier dat enkele scholen kinderen met een verkoudheid ook willen weren na negatieve pcr toch maar even een mailtje gestuurd naar de directeur van onze basisschool. Hij reageerde zojuist dat kinderen na een negatieve pcr gewoon welkom zijn met een snotneus. Gelukkig maar Las nog wel het volgende artikel, waarin wordt gesteld dat een snotneus eigenlijk helemaal geen goede graadmeter is voor mogelijke Corona infectie. Bij kinderen is de kans vele malen groter dat ze bij Corona geen klachten hebben of verkouden zijn maar dan in combinatie met bijvoorbeeld hoofdpijn of koorts. Tweemaal per week een zelftest zou dan ook een veel betere graadmeter zijn dan dit rare snottebellenbeleid. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/snottebellenprotocol-nu-alweer-onder-vuur-matige-voorspellende-waarde~b2f0e141/
Hier heeft school de GGD afgewacht voordat ze gingen communiceren mbt snotneuzen ed, dat scheelt een hoop onduidelijkheid.
Hier ook geen snot gezien bij de kids. De ene alleen hoofdpijn en wat lichte koorts, de ander helemaal niks. Nu negatief en aan het hoesten en proesten en volle neus.
weet niet hoever huisarts dit weet. Onze huisarts heeft voor onze kinderen verklaring gegeven. Wel ook met twee keer testen in de week. Maar anders mogen ze tot aan maart ofzo niet meer naar school
ik krijg nergens een doos testen en ik heb ook geen kinderen op de middelbare school. Aangezien ik een allergie heb, is het een fijne check, maar het slaat nergens op nee, dat ben ik helemaal met je eens.
Hier stond er enkel een GGD test of een goedgekeurde spoedtest. Volgens mij mogen er straks ook thuistesten worden ingezet. Wel zo makkelijk
Huisarts weet het, maar komen er eigenlijk nooit. School doet inmiddels niet meer moeilijk, maar zou graag een stapel testen meekrijgen, die testen zijn niet heel goedkoop.
Dit dus. Een snottebel is een slechte graadmeter voor Corona. Ik hoop dat ze die rare regel weer snel terug in de kast zetten Mijn jongste heeft morgen geen les omdat er geen invallers zijn omdat ze met een snotneus thuis moeten blijven
Klopt, daar ben ik ook al regelmatig geweest. Er stond de laatste keer een bordje, welkom mevrouw …. fijn dat u er weer bent Grapje, maar als ik mijn ouders bezoek (ook met afstand) doe ik eerst een zelftest. Ik heb chronisch milde verkoudheidsklachten. En als mijn zoontje in de klas een positief getest kindje heeft en hij heeft geen klachten, dan doen we ook na 5 dagen een zelftest, voor de zekerheid. En dat is de laatste tijd wekelijks het geval, bij nauwer contact laten we hem bij de PCR straat testen, hij krijgt ook al bijna een eigen bordje
Ja het kan wel de spuigaten uitlopen, maar het kan dus wel gratis . Ik heb vorige week 3 keer in een week getest. Zelftesten vind ik eigenlijk maar niets (en mocht ook niet van mijn werk). Mijn jongste heeft vaak last van haar allergie, maar dat herkennen we en zij zelf ook. Zelftesten zijn bij haar geen optie dus als het moet wordt het weer een ritje naar de ggd.
Ik merk juist om mij heen dat heel vaak op die manier een besmetting wordt ontdekt. Er zijn heel veel mensen op mij heen positief getest, allemaal eerst obv een positieve zelftest.
Ja dit dus. Ik hoor om me heen dat de kids bijna allemaal of wel toevallig zonder klachten positief testen ofwel met iets als hoofdpijn of moe…(maar mijn vierjarige heeft nog nooit gezegd dat hij hoofdpijn heeft dus of ik dat dan zou ontdekken..) Maar ja 2x per week zelftesten voor 2 kids..die dingen zijn mega mega duur momenteel.