Ik vind een week eerder dicht niet heel erg moet ik zeggen. Vrijdag 24/12 is toch al een rvd bij ons dus het is al een korte week. Dan wel graag de kerstvieringen de week ervoor. Zou erg jammer zijn als dit ook weer niet door kan gaan. Een week erna verlengen voel ik weinig voor.
Ik had een week eerder vakantie ook prima gevonden, maar geef dat dan vooral op tijd aan. Kan iedereen wat regelen. Voor nu lijkt het in ieder geval van de baan. Had voor de zekerheid een week extra verlof aangevraagd, die ga ik mooi niet intrekken .
Ik zou het verlof idd niet intrekken, ze hebben al eerder gezegd niet meer de scholen dicht te gooien en dat toch gedaan.
Ik heb sws geen enkele dag meer dus was alweer een hele uitdaging geweest al denk ik wel dat de BSO open zou zijn dus had ze daar mooi naartoe gekund. Ik zie ook weinig meerwaarde van vervroegen/ verlengen, alsof Corona dan ineens verdwenen is Ja ik kan wel jaloers zijn op mensen die zoveel dagen nog kunnen opnemen rond de kerstperiode. Ik kan pas de tweede week vakantie opnemen, nieuw jaar en nieuwe dagen dus dan kan het weer Behoorlijk triest als je erover nadenkt. Ik had altijd dagen over en nu is alles op aan een snotneuzenbeleid, isolaties en quarantaines die achteraf onnodig waren maar ik ben wel mooi al mijn uren kwijt.
Ik hoop dat ze echt eens een keer hun woord zullen houden. Zal moeilijk voor ze zijn maar laten we ze een kans geven haha
Dat begreep ik idd. Hopelijk kan dat dan ook. Ben dr bang voor. Ik had de scholen eigenlijk allang dicht verwacht.
Hier waren de leerkrachten tijdens laatste lockdown gewoon op school. Ieder voor hun eigen klas. Hele dag online via teams en met behulp van het digibord. De kinderen die noodopvang nodig hadden zaten daar dan gewoon bij en konden uitleg krijgen. Zo geven ze eigenlijk gewoon les voor zowel daar als voor de kinderen thuis Super geregeld
Maar denk eens aan de mensen die gewoon moeten werken en geen noodopvang krijgen? Die hebben ook geen extra week vakantie hoor, of misschien op eigen kosten. En ze kunnen dan wéér werken en thuisonderwijs tegelijk geven?
Als de scholen een week extra vakantie krijgen, zullen de bso’s waarschijnlijk open gaan voor de noodopvang, lijkt me.
Ik vind een week extra vakantie trouwens wel prettiger dan een week thuisonderwijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Tja, vorig jaar werd ook gezegd dat de scholen niet dicht zouden gaan, et voila, de rest is geschiedenis.
Klopt hoor, maar vorig jaar voelde ik die echt van mijlenver al aankomen voor een tweede keer. Nu heb ik zelf het gevoel dat we echt geen verlenging gaan krijgen en zo wel dan lossen we dat allemaal wel weer op.
Ja, snap wat je bedoelt. Ik sta er wel beetje hetzelfde in, maar hou het toch in mn achterhoofd. Om teleurstelling te voorkomen.
Moet zegen dat ik eerst hard riep dat school open moest blijven. Maar onze situatie nu zo is dat het wel/niet school is. Per dag word er gekeken of er iemand is om les te kunnen geven. Een van de juffen is echt flink ziek met hoge koorts hoop zo dat ze hier goed door heen komt! Maar deze situatie is voor onze zoon met ass bijna verwarrender dan dicht.
Ik vind ergens de gedachte 1-2 weken eerder kerstvakantie, iedereen thuis en dan veilig kerst vieren met opa's en oma's en neefjes en nichtjes.. en dan daarna weer naar school waar dan hopelijk de haarden geblust zijn, best een goed idee. Met als achterliggende reden dat tot 24 dec naar school en vervolgens kerst met allerlei familie en op bezoek in de verzorgingshuizen mss een groter risico is en dat dan na 3 januari alsnog een lockdown komt.. Mss alleen mijn rare kronkel.. het zou voor veel mensen wel extra regeldruk geven om de kinderen langer thuis te hebben zonder eigen vakantiedagen.
Hier heeft de school laten weten dat in de laatste week het kerstontbijt gepland is, dus geen signalen dat de kerstvakantie eerder begint. Wegens Corona maatregelen geen diner.