Hallo! Ik heb even een vraagje, onze zoon van 14 maanden gilt zo ongelooflijk hard en hoog maar dan ook echt echt echt hard en hoog. Hoe kan ik hem dit afleren want het doet serieus echt pijn aan je oren. Hij gilt bij verschillende dingen dus niet bij 1 bepaald ding. Bedankt!
Hij is sowieso wel een driftig mannetje soms, het gebeurt wel eens dat hij midden in de nacht het tijd vind om uit zijn bed te gaan maar ik haal hem er dan niet uit dan blijft hij gewoon schreeuwen (niet huilen er is geen traan te zien) tot ik hem er uit haal iets wat ik niet meer doe trouwens.
Ik lees mee, hier precies hetzelfde. Een mannetje met een pittig karakter dat vooral gilt als iets 'm niet zint of als hij aandacht wil of gefrustreerd raakt. Maar inderdaad nooit geweten dat ook jongens zo konden gillen.
ik lees ook mee...hier ook een gillend knulletje van net 1 jaar; maar ook bij enthousiasme/blijdschap. En dan vraag ik me weer af of dat niet gewoon gezond is. Maar gillen om boosheid, iets niet willen, aandacht vragen...pffff....benieuwd naar de tips!
Is een fase, ontdekken van stem en ontdekken van invloed hebben op situaties door te gillen. Maak er een spelletje van: door bijvoorbeeld zelf te gaan fluisteren, gaan ze vaak wel met je meedoen. Je kunt dat fluisteren koppelen aan dingen als 'sst' en 'zachtjes', zodat ze gaan snappen wat je van ze wilt en je op den duur ook die twee kunt gebruiken om ze stiller te krijgen. Als ze hiermee hun zin proberen te krijgen: niet in mee gaan. Kijk wel naar de behoefte die er achter zit, en kom daar aan tegemoet, maar ik heb hier bij alle kinderen dat steeds gecombineerd met: als je ... wilt, mag je dat gewoon vragen. In het begin zei ik dan nog letterlijk hoe ze het konden vragen, dus zoiets als: mama, mag ik uit bed/mama, mag ik een snoepje/ enz enz.
Tis wel een verekte lange fase dan hahaha Helaas is het niet het ontdekken van zijn stem, hij gilt heel erg veel. Ik ga het fluisteren zeker proberen bedankt voor je reactie!
Hier ook een tijd gehad, en iedere x wat van gezegd maar het bleef. Totdat we op een dag besloten het te negeren en niets van te zeggen, toen was het heel snel over. De reactie die het gillen losmaakt vinden ze soms ook leuk, omdat ze aandacht krijgen, ook al is het negatief. Ik weet niet of dit DE tip is, maar bij ons werkte het wel!
Dankjewel Sarax ga ik ook proberen maar het gaat zo ongelooflijk hard dat het moeilijk te negeren is, maar ik ga het wel proberen.
En wat zouden jullie dan doen als dat onwijs harde gegil, wat eerst al zo'n 10 minuten duurt, over gaat in gekrijs en gehuil? Blijf je dan negeren? Ik vind het maar lastig hoor. Hier is het ook echt niet z'n stem ontdekken, maar gewoon frustratie en driftig zijn. Bv. een duplo blokje dat vast zit in een auto en die niet los kunnen krijgen, dan ga je keihard gillen en dat gerust een paar keer in een minuut. In zulke situaties probeer ik wel voor te doen hoe het moet, maar een minuut later gebeurt het gewoon weer. Bied ik 'm ander speelgoed aan op zo'n moment, dan smijt hij dat gewoon door de kamer heen en dan is mijn geduld meestal wel even op en laat ik 'm dus even gillen, maar hij kan dat dus behoorlijk lang volhouden.
Haha olifantje hebben wij dezelfde zoon?? Onze kleine man doet dat ook en idd ook om de kleinste dingen, in bed heb ik besloten hem te ''laten gillen'' dat wil zeggen ik kom regelmatig binnen probeer hem zijn speen te geven maar meestal gooit hij die driftig door de kamer maar ik haal hem niet meer uit zijn bed ik heb het idee als ik dat ga doen hij nooit meer in zijn bed blijft. Moeilijk dit he
Haha nou het lijkt er wel een beetje op! Kleine boefjes! Ik was maandagavond aan het werk en mijn man had 'm laten huilen, na een poosje gaf hij op en is gaan slapen. Gisteravond en net vanmiddag heb ik het ook maar geprobeerd, want als ik z'n kamer binnen kom gaat hij keihard staan lachen. Vanmiddag sliep hij na 10 minuten huilen, dus dat vind ik nog wel acceptabel. In bed gilt hij hier trouwens niet, dan gaat hij gelijk huilen/ krijsen. Hij heeft hier trouwens meerdere spenen in bed, dat scheelt wel. Vanmorgen was het gillen opeens een stuk minder, hopelijk gaat het nu op z'n retour.
Wat ik heb gedaan is elke keer benoemen waarom hij gilt. Bijvoorbeeld: je wilt op de grond. Of je wilt drinken... Zulke dingen. Langzaam begint hij dat nu over te nemen. Bij ons zoontje was het machteloosheid van wel eits willen maar zich niet kunnen verwoorden.
babylove en olifantje waarschijnlijk toch familie ik heb er hier ook een zitten en die doet precies hetzelfde haha ook als hij giftig is en je bied hem iets aan smijt hij het door de kamer
Hahaha het zijn gewoon hele temperament volle mannetjes die precies weten hoe ze het hebben willen denk ik.