Deze maand heb ik geprobeerd te ontdekken wanneer ik mijn eisprong heb. Dat is niet gelukt, want mijn temperatuur schommelde heel erg. Houden jullie er ook rekening mee dat er veel factoren invloed hebben op je temperatuur? Bij mij lukte het dus niet, omdat ik de ene nacht slaap met 1 deken, dan weer met het raam open, dan weer tot 9u etc. En zelfs als ik laat heb gegeten oid, dan is mijn temperatuur anders. Is dat bij jullie ook? Of werkt het ook als je hier allemaal niet op let? Ik kon er echt niks uit opmaken bij mij namelijk..
Volgens mij heeft 1 of meer dekens, raam open etc niks met je temp te maken. Wel is het aan te raden elke ochtend op hetzelfde tijdstip te tempen, dat heeft echt wel invloed.
De dingen die je opnoemt maken niks uit in je temp. Wat wel de temp beinvloed is als: - je nachtrust korter is dan 4 uur achter elkaar (of je nu om 6uur tempt of om 8u dat maakt niet uit hoor, Je moet alleen niet om 10u tempen als je altijd om 7u tempt dat is te lang door idd) - Alcohol hebt genuttigd de avond voor de temp - ziek bent Voor de rest moet het idd heel secuur zijn en je moet tempen meteen als je je bewust bent dat je wakker bent geworden. Geen andere actie doen dan thermometer pakken en tempen. Niet tig keer omdraaien... niet gaan plassen niet wachten en soezen enz. Altijd dezelfde plek meten en dezelfde manier en met dezelfde meter. Oorthermometers enz die zijn niet betrouwbaar die verschillen veel in temp. Alleen een digitale thermometer rectaal of onder de tong of anaal is betrouwbaar genoeg. Heel veel succes en als je meer wilt weten over een betrouwbare temp dan kan je ook hier kijken : Mss lukt het deze keer wel Betrouwbare temperatuur verkrijgen - Kans op zwangerschap vergroten?