Ik word zo onzeker of ik wel een eisprong heb of niet.. Het is inmiddels 7 maanden geleden dat ik gestopt ben met de pil. Vorige cyclus duurde 70 dagen. In die vorige cyclus ben ik halverwege de cyclus ergens begonnen met teunisbloemolie. Al een week erna kreeg ik vruchtbaar slijm/watery en weer een week later kreeg ik een paar dagen lichte buikpijn en lage rugpijn met op die zaterdag een duidelijke pijn piek, kon er niet omheen. Dit was op een zondag ineens over toen ik uit bed kwam en de dinsdag erna had ik een vleugje lichtroze bij het slijm. 2 weken na dat vleugje lichtroze ben ik ongesteld geworden. Ik heb echter in die periode elke dag mijn temperatuur gemeten en elke dag ovulatietesten gedaan maar geen eisprong kunnen vinden. De ongesteldheid kwam dan dus ook als een verrassing want ik had niet verwacht dat ik toch een eisprong had gehad. Maar aangezien ik ongesteld ben geworden 2 weken na mijn vermoeden denk ik dus wel dat dat mijn eisprong was. Wat denken jullie? Nu deze ronde. Direct begonnen met teunisbloemolie en op dag 13 kreeg ik watery slijm en buikpijn en rugpijn, en een mini beetje bloed bij slijm bij afvegen. Dag 14 had ik meer buikpijn en nog steeds lage rugpijn en het slijm was volgens mij het vruchtbare slijm. Het was niet zoveel als vorige cyclus maar kon er wel dunne draadjes van trekken. En ook weer bloed bij slijm bij afvegen. Helaas blijven de ovulatietestjes een licht streepje geven dus die bemerkt geen eitje dat er aan zit te komen. Inmiddels zitten we op dag 16 van de cyclus en mijn buikpijn en rugpijn zijn eigenlijk niet echt meer aanwezig. Het slijm nog wel en daar zit ook nog een beetje bloed bij. Mijn temperatuur kan ik helaas niet betrouwbaar opnemen. Normaal ligt deze rond de 36.6 en 36.7. Op eerste kerstdag werd ik om half 7 wakker en het plan was om er half 9 uit te gaan. Ik heb getempt, 36.62 en ben naar de wc geweest daarna en weer gaan slapen. Om half 9 was de temperatuur 37.01. Flink verschil maar dat komt omdat ik niet minstens een paar uren heb doorgeslapen en ik er dus uit ben geweest 2 uren voor het opnemen. Vanochtend werd ik om half 8 wakker en was mijn temperatuur 36.67 ik ben toen naar de wc geweest en ben verder gaan slapen. Om half 10 was mijn temperatuur direct nadat ik wakker werd 36.92. Ik denk dat de vroege temperatuur betrouwbaarder is en dat ik dus geen verhoging heb. Maar kan ik wel mijn eisprong hebben ondanks dat de temp niet stijgt? Aan de ene kant denk ik van ik moet luisteren naar mijn lichaam. Ik ben duidelijk van dry naar watery en eggwhite gegaan en ik heb buikpijn en rugpijn en minimaal beetje bloed gehad net als vorige cyclus. Dus ik moet vertrouwen op mijn lichaam. Maar aan de andere kant denk ik zoveel vrouwen krijgen prachtige temp kaartjes en duidelijke ovulatietesten, dis bevestiging wil ik ook!
Lijkt er wel op dat je eisprongen had. Echter een lichaam kan er tegenaan hikken en het vervolgens niet doen. Het kan je voor de gek houden. Of het heeft doorgezet zie je dan aan je temperatuur. je kunt cyclussen hebben zonder eisprong, uiteindelijk komt er toch een menstruatie. We hebben echter vooralsnog geen reden om aan te nemen dat jij geen eisprongen zou hebben, dus gaan we ervan uit dat het wel zo is. Verder over het tempen... wil je er wat uit kunnen halen dan zul je toch echt 1 tijdstip per dag moeten gaan nemen en er je wekker voor zetten. Dan eerst tempen voor je wat anders gaat doen. En je meet maar 1 x daags meteen bij het wakker worden (is dus het eerste dat je doet).... de latere temperaturen zijn per definitie voor in de prullenbak.
Ik zet ook mijn wekker er voor, zelfs op dagen dat ik mag uitslapen zet ik de wekker ervoor. Alleen heeft dat weinig nut want ik word snachts vaak wakker omdat ik dan naar de wc moet, vaak sowieso 2 keer. Dus zelden slaap ik gewoon echt 3 uren door voordat de wekker gaat. Vanochtend ook weer ben ik begin van de nacht er uit geweest, en daarna 1,5 uur voordat de wekker ging. Ik draai me dan om, kijk hoelaat het is en temp direct. Ik las vanochtend op een andere website dat 1 op de 5 vrouwen geen verhoging hebben na de eisprong? Mijn baarmoedermond staat erg hoog (gister niet gevoeld), maar het slijm is weg, het is droog/plakkerig.
Ik heb net mijn temperatuur kunnen opnemen na minstens 3 uurtjes doorslapen en op de normale tijd waarop ik altijd opneem en de temperatuur is 36.6. Dus rond hetzelfde wat ik altijd heb.. Betekent dit nu echt dat ik ondanks de tekenen van vorige keer en deze cyclus geen ei krijg uiteindelijk of zijn er echt mensen bij wie de temperatuur niet stijgt?
Zou je even alle tempen van de dagen en dezelfde tijd kunnen noteren hier? Dan kan ik het beter zien. Plus vruchtbaar slijm en evt testen erbij noteren.
49f098 Ovulation charts on FertilityFriend.com Wat details vorige cyclus: Ik dacht rond 23 November mijn eisprong te hebben gehad. Vruchtbaar slijm, buikpijn, rugpijn en een dalende temperatuur. Op 26 November een vleugje lichtroze bloed verloren. Op 9 December had ik (na boos te zijn op mijn lichaam en geen zin te hebben in temperaturen een paar dagen) ineens een hele hoge temperatuur, die middag kreeg keelpijn en werd flink verkouden. De dip die je ziet op 11 December is dan ook niet de menstruatie dip, want mijn temperatuur blijft daarna hoog (zie je op het volgende kaartje). Deze dip komt puur omdat ik 2,5 uur eerder moest temperaturen vanwege werk. Details huidige cyclus: De eerste dagen in het huidige kaartje zijn dus hoge temperaturen vanwege dat virus. Op 21 December heb ik bier gehad, vandaar de stijging denk ik op 22 December. -buikpijn en rugpijn: dag 13 en 14. -heel licht bloedverlies bij afvegen dag 13 t/m 17 -vruchtbaar slijm op dag 15 -lange bloederige dikke slijmdraad zeer rekbaar tot 10+cm op dag 17 De dagen rond kerst sliep ik verschrikkelijk onrustig en werd ik vaak wakker en moest ik veel plassen. 24 en 25 December 2 uur eerder dan normaal getemperatuurd. 26 en 27 December een uur eerder dan normaal getemperatuurd. 28 december 2 uren eerder dan normaal (wel extreem lage temperatuur na een normale nachtrust en geen andere gekkigheden). En vandaag 29 December eindelijk weer op de normale tijd, helaas doodnormale temperatuur. Mijn enige gedachte is dat de temperaturen van 25, 26 en 27 December wel abnormaal zijn. Doorgaans temperatuur ik als ik 2 uren eerder moet temperaturen vanwege werk rond de 36.4 tot 36.5. Nu rond de 36.6 tot 36.7. En als ik doorgaans wakker word 2 uren voor ik normaal temperatuur en ik meet 36.4, dan temperatuur ik 2 uur later en met dus eigenlijk een ongeldige uitkomst altijd rond de 36.7 tot 36.8. Nu heb ik alle 3 eerder genoemde datums rond de 37.0 getemperatuurd. Ongeldig, maar toch zie ik wel verandering met andere ongeldige metingen. Dus eigenlijk had ik stille hoop dat zodra ik weer goed sliep een hoge temperatuur zou hebben, maar helaas, het is weer laag. Het maakt me gewoon onzeker Bedankt voor het kijken/lezen/helpen.
Van je kaartje van nov lijkt je eisprong te zijn geweest op 27 nov puur kijkend naar je baarmoederslijm en lichte tempstijging. 23 nov zou ook kunnen als je kijkt naar het lichte bloedverlies dat je had op 26 nov. Maar dan heb je wel een heel lange LF. Huidige kaart: dan moet je op dag 17 ook even eggwhite invullen, aangezien je toen nog vruchtbaar slijm had. Verder zal ik mijn gedachten er nog even over laten gaan... heb even geen pasklaar antwoord.
De 27ste dacht ik zelf ook, maar dan gebaseerd op de enorme buikpijn op 26 November, met rugpijn. Die op 27 November ineens over was. Als ik eggwhite bij de 17de invoer dan is dat in principe wel raar, want ik was verder echt droog/stroef en absoluut geen rekbaar slijm, behalve die sliert. Dus dacht misschien is dat nog een restje? Vandaag op 1 Januari heb ik voor het eerst in mijn leven overduidelijk pijnlijke borsten en ik heb vanmiddag bij het afvegen een klein beetje bloed aangetroffen! Getemperatuurd heb ik echter niet, ik lag vanochtend 6 uur in mijn bed en was er 10 uur uit, dus totaal niet betrouwbaar, en bovendien glad vergeten hihi.
Gister had ik wat bloed bij het afvegen en vanochtend was mijn temperatuur ondanks dat ik er 2 uur eerder nog uit was geweest echt laag. Zeker zo'n 0,4 tot 0,5 lager dan verwacht! Ben benieuwd of dat de bekende innestelingsdip is..
Over dag 17 en het slijm... FF geeft aan dat je het meest vruchtbare slijm moet noteren dat je die dag gezien hebt. Maar heb nog nooit uitgetest of bloed ook rekbaar is.... wellicht een half opgedroogde bloedprop wel? Kijkend naar je temp is er eigenlijk geen eisprong uit te halen. Je vorige kaartje was toch wat duidelijker. Wellicht is het mogelijk om de volgende cyclus even heel streng volgens de regels een kaartje bij te houden? Anders kom je er niet achter of je één van de weinigen bent zonder tempstijging denk ik. Voor je eigen overzicht kun je even het bloed dat je afveegt noteren als spotting... daar is dat voor bedoeld.
Bedankt voor je kijk hier op! Betrouwbaarder temperaturen kan ik helaas niet. Ik hoef maar 1 of hooguit 2 keer in de week om 6 uur de wekker te zetten voor mij of vriendlief en nu juist met de feestdagen helemaal niet. De reden dat ik niet betrouwbaar kan meten is omdat ik vaak wakker wordt snachts omdat ik moet plassen, dus dan ga ik er uit, en dat heeft invloed. Zet ik mijn wekker voortaan om 5 uur om te temperaturen (het vroegste dat ik of mijn partner er soms uit moet, 1 a 2 keer per week) dan is het alsnog niet altijd betrouwbaar omdat ik soms ook al om 1/2/3/4 uur naar de wc moet.. Niet gaan en blijven liggen is helaas ook geen optie want dan slaap ik of niet in, of ik wordt heel vaak wakker. Maar goed, kijkend naar de blauwe rondjes deze cyclus gaat mijn temperatuur alleen maar omlaag. Nu zit ik al 3 dagen na betrouwbaar temperaturen (dus minimaal 3 uren achter elkaar doorslapen) op 36.45! Alleen dag 15, 16 en 17 zat ik echt hoog met mijn temperatuur (ook al was de meting niet betrouwbaar vanwege de tijd, ik zie wel verschil met andere niet betrouwbare en vergelijbare dagen). Maar goed, 3 dagen stijging en dan nu zo laag is ook weer abnormaal.. Ik heb overal de spotting ingevoerd (is er nogal wat) en de laatste 3 dagen heb ik onwijs veel slijm. Ik denk dat het eggwhite is, want ik kan het zo nu en dan toch echt wel rekken. Maar het is niet doorzichtig, maar wit. En weer een giga slijmdraad gister, die ik ook op dag 17 had, vol met bloed..
Mag ik even inbreken... @Catmommy:Heb je helemaal duidelijk wat eggwhite slijm is en wat meer creamy of waterig is? Ik dacht zelf tijdens de eerste cycli die ik bijhield dat ik eggwhite slijm zag... totdat ik echt een keer rekbaar doorzichtig slijm had. Toen was het voor mij duidelijk dat dat andere het dus (nog) niet was. Ik heb trouwens rond dag 12-15 ook waterig doorzichtig slijm, maar het lijkt dan alsof mijn ei niet wil springen ofzo. zo'n week later krijg ik dan opnieuw waterig slijm, wat later ook echt rekbaar wordt en daarna heb ik een tempstijging, wat dus wel mijn eisprong is.. Wil je in ieder geval veel succes wensen.
Blijft lastig hè om het in je leven in te bouwen. Als je het slijm kunt rekken tussen duim en wijsvinger dan is het echt eggwhite. Doorzichtig is het bij mij nooit geweest trouwens, zal wel persoonlijk zijn. Je lijkt een bobbelige cyclus te hebben, je ei lijkt in elk geval niet zo te willen.... en zoveel spotting lijkt me ook niet normaal. Wellicht kun je het eens aan je huisarts vragen?
Bedankt, wat lief! Ik zie dat je ook in mei gestopt bent! Ik ben nog niet zeker over wat vruchtbaar slijm is en wat niet. Ik heb vorige ronde 1 keer slijm aangetroffen en dat was kraakhelder en 4cm rekbaar. Goed 2 weken later had ik toen de eisprong. Tegelijl met dat kraakheldere slijm had ik buikpijn en af en toe bloedverlies en rugpijn. Deze cyclus heb ik dat kraakheldere nog niet gehad maar wel een paar dagen duidelijk watery en na dat watery kwam rekbaar, maar niet kraakhelder. Ook dit ging gepaard met buikpijn, rugpijn en bloedverlies. Nu exact een week na die vermoedelijke eisprong kreeg ik opnieuw bloedverlies bij afvegen en steken in mijn buik. En ik heb enorm veel slijm, niet normaal. Het is echt heel troebel en wit. Maar als ik mijn vingers spreid dan rekt het wel 4cm mee zover als ik de vingers kan spreiden. En ik heb vernomen dat vruchtbaar slijm rekt en ander slijm niet.
Huisarts wil pas serieus actie ondernemen of doorsturen als we 1 jaar bezig zijn. Dat ovulatietestjes altijd streepjes geven, temperaturen geen inzicht geeft, mijn cyclussen zo onregelmatig zijn en dergelijke maakt voor de huisarts niet uit. Sterker nog de huisarts vind dat ik geen testjes moet gebruiken, niet moet temperaturen en het gewoon een jaar op zijn beloop laten en pas als het dan niet lukt dan aan de bel trekken. Maar goed het is gewoon lastig. Je gaat het serieus proberen als je er aan toe bent en tja als je iets echt wil dan wil je ook duidelijkheid. Ik vind het niet erg om het een jaar te proberen, liever zelf doen dan de mmm in. Maar op deze manier heb ik geen idee waar ik aan toe ben..
Ik vrees dat het weer een lange cyclus wordt. Mijn temperatuur is op onverklaarbare wijze dagenlang echt laag geweest voor mijn doen maar heb wel betrouwbaar getemperatuurd. Ik heb zelfs gedacht dat lde thermometer kapot was maar overdag gaf ie een andere temperatuur weer. Donderdagochtend is de temp ineens gigantisch gestegen en gister was dit ook zo. Beide betrouwbaar getemperatuurd. Helaas nu niet een goede nacht gehad. 5:45 temperatuur 36.47, daarna naar de wc en direct ingeslapen. 7.30 temperatuur 36.73, wakker van een geluidje, direct ingeslapen ben niet uit bed geweest. 8.30 temperatuur 36.99. Die laatste is op de normale tijd genomen en de temperatuur zou overeenkomen met de stijging van de afgelopen dagen. Maar is die betrouwbaar genoeg? Ik hoop eigenlijk niet dat ik de eisprong nu heb want heb dan te laat geklust Mijn buikpijn klachten zijn echter over en ik heb ineens geen slijm meer. Maar goed dat zegt niet zoveel want dan heb ik eerder gehad deze ronde en toen was ie ook niet gesprongen. Ik heb in FF de 36.99 ingevoerd, en dan geeft ie aan dat ik de eisprong heb gehad.
Duidelijke eisprong gehad op dag 29, het zou jammer zijn als je niet op de juiste dagen hebt geklust zoals jij zegt
Ik ben dus niet zeker over de temperatuur van vandaag. Ik ben 2 keer wakker geweest voor ik 36.99 had. En een uur daarvoor was het nog 36.73. Dus ik twijfel of ik wel echt mijn eisprong had op woensdag. Want vanmiddag had ik weer enorm veel vruchtbaar slijm, zeker 6cm rekbaar, nadat het 2 dagen is weggeweest.. Dus dat is wel raar en dan lijkt het alsof het weer van voren af aan begint.. Temperatuur morgen maar weer afwachten..
Vanochtend om 6:45 was mijn temperatuur 36.40. Ik ben er niet uit geweest ben erg snel weer in slaap gevallen. Net om 8:15 was mijn temperatuur 36.61. De verhoging van die 2 of misschien 3 dagen is er dus alweer uit..
Ik kijk even alleen naar je kaartje... eisprong is dan duidelijk op dag 29. Je vruchtbare slijm op zaterdag klopt daar dan weer niet bij. Maar hopelijk is het dan toch gelukt!