7 weken zwanger en al een buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door M1riam, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M1riam

M1riam Lid

2 jan 2008
    13
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben officieel (zover wij berekenen) nu 7 weken zwanger. Maar, ik heb gewoon echt al een aardig buikje. Van nature ben ik gewoon slank en normaal postuur (1.60 en 52 kg )

Is het normaal om rond 7 weken zwangerschap al een echt buikje te hebben? Als ik rondsurf op internet lees ik dat dit meestal pas rond week 12 - 14, en sommige sites zelfs 17 weken aangeven.

Stiekem, begin ik allerlei dingen voor me te halen zoals misschien wel een keer ongesteld te zijn geweest in mijn zwangerschap, waardoor ik nu veel verder ben als dat ik denk, of stel nou, dat je een tweeling hebt zitten daar.. krijg je dan misschien een buikje bij 7 weken?

Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen...

Groetjes,

Miriam

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik kreeg ook wel een buikje rond die tijd.. maar ik kwam in gewicht toen nog niet aan.. Volgens mij kan dat buikje ontstaan doordat je darmen gaan uitzetten ofzo..
    Je kindje kan het volgens mij nog niet zijn, die zit nog lekker achter je schaambotje..

Liefs Kiss

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Toen ik ontdekt dat ik zwanger ben en 2 weken later kon ik mijn spijkerbroek niet aantrekken, kijk maar in mijm album, ik draag nu positiebroek. En het is mijn 2e zwangerschap, het schijnt dat het heel normaal is en darmen word naar boven opgeschoven geloof ik, weet het niet of ik fout heb hoor ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan heel goed, darmen he ;)

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Bij mij begon het deze keer ook heel vroeg

6. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik ben 9 weken nu en heb sinds 1-1,5 week al een bolletje, buikje is niet t goede woord maar meer beetje bolletje, en ik ben nie slank!;)

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Darmen :D Die zijn wat opgezet van de hormoontjes. Ook met een tweeling kan het even duren voordat je wat ziet. Het vruchtje is nu zo'n 1cm en nog veilig achter het schaambot! ;)

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Het zijn inderdaad je ingewanden die aan het opzetten zijn. Had het met de eerste ook al zo snel en nu ook al weer. Draag al zeker 4 weken m'n positiebroeken weer.

9. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Ik heb dat ook, Dacht ook dat het aan mij lag, ben niet de allerslankste...
    Zie de foto's in mijn album.
    Liefs

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dit is ook jouw eerste he?

Zie mijn buikje in mijn album.

11. Niet meer actief

Ik weeg ook maar 50 kilo (nu niet meer natuurlijk) en ben 1.68.

Maar bij mij zag je echt niks, bij mij kon je pas iets zien met 15 weken ongeveer.

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Is nog niet van je baarmoeder of kindje....Die zit nog achter het schaambot....

Zijn je ingewanden die onder invloed van de hormonen uitgaan zetten...

13. M1riam

M1riam Lid

2 jan 2008
    13
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reakties! Dan kan ik weer rustig slapen hehehe! Met alle liefde natuurlijk, maar een tweeling, daar moet ik nu nog even niet aan denken.

Ik zal eens in de albums kijken!

Bedankt dames!

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ook in mijn album o.a. bij 8 weken een foto van dikke buik door de opgezette darmen.
    Ik kan nu geen één normale broek meer aan.

15. M1riam

M1riam Lid

2 jan 2008
    13
    0
    0
    Hoi Natas1,

ik had jouw album toevallig gisteren avond bekeken :D

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik had met 7 weken al zo'n buik dat ik die niet meer kon verstoppen voor mijn omgeving.
    Iedereen wist dus al vroeg dat ik zwanger was.
    Ik had laatst ergens gelezen dat vrouwen die zo vroeg al een buik krijgen dat dat buikvet is.
    (en als ik nu mijn eigen buik bekijk geloof ik dat wel, moet nog heel wat vet af)

17. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    bij mij zag je het ook al bij 7 weken maar volgens mij zijn het idd gewoon de darmen die uitzetten.

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb ook flink last van opgezette darmen. Mn broeken gaan niet meer dicht. Gyn zegt dat het vaak voorkomt bij vrouwen die overstimulatie hebben gehad. Ach ik neem het allemaal maar voor lief

19. ook mijn broeken gaan maar net dicht. Ben bijna 6 weken zwanger. Ik probeer het nog even verborgen te houden door ruimere kleding aan te trekken want het is nog niet de bedoeling dat iemand het ziet. En ik weet dat als iemand me het vraag dat ik toch zeg dat het zo is end at is nog niet de bedoeling.

Maar inderdaad ik heb ook last van mn darmen.

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Overstimulatie van wat? Ik heb het ook een beetje, dus ben wel benieuwd naar of je iets kan doen om je darmen misschien weer wat minder opgezet te krijgen.

Een kleine geruststelling misschien: bij mij werd m'n buik ook al in die eerste weken iets dikker, dat is nu bij 11 en een halve week nog steeds ongeveer hetzelfde als bij 6 weken.
    Lastig hè! Ik probeer het ook nog ongeveer twee weken geheim te houden, ik hoop dat m'n buik nog heel even meewerkt. En dat ik dan daarna een mooi rond buikje krijg, want dat lijkt me ook wel heel leuk!

Deel Deze Pagina