Mijn moeder kocht voor ons ook wel eens bij Zeeman. Maar voor mijn broer knipte ze dan de labels eruit voor ze het aan hem gaf, die droeg het anders echt niet. Schaamde zich kapot. Ik weet eigenlijk niet of tegenwoordig het beeld van Zeeman nog zo negatief is. Of is Wibra net nieuwe Zeeman wat schaamte-niveau betreft? Maar ik denk dat het qua pesten nog wel zal meevallen met die mondkapjes. Als je nu de enige bent die hem op moet, kun je nog denken dat je vor schut loopt. Maar iedereen draagt ze dan. Misschien moeten de tieners die niet zo cool zijn even wegblijven van de mondkapjes met dino's of andere kinderachtige plaatjes erop. Verder denk ik dat je qua mondkapjes weinig fout kan doen, als het om populariteit gaat. Verder zijn kinderen over het algemeen flexibel. En bovendien zijn kinderen het wel gewend dat ze dingen moeten. Huiswerk maken, op tijd naar bed, tanden poetsen, je kleren IN de wasmand gooien en niet ernaast, gordel om in de auto... allemaal van die onzin die volwassenen aan kinderen opleggen. Daar kunnen die mondkapjes dan ook nog wel bij.
Hier willen ze het startgesprek online gaan doen, van de zotte gewoon en ik sla dit jaar dus ook over. Ik ga niet via een schermpje naar de nieuwe Juffen van mijn dochter zitten zwaaien. Dan maar geen startgesprek. Ik weet toch al wie de nieuwe leerkrachten zijn en zij weten wie ik ben
Oh ja hier ook hoor via teams want geen ouders in het gebouw he. Je zou je als ouder zijnde bijna een paria voelen. En het gaat niet eens om alle ouders hoor, in onze groep zijn er maar 9 die starten dus dat zou haast te regelen moeten zijn maar helaas. Ik doe het wel in belang van mijn kind hoor want ik ken zijn nieuwe juf nog niet zo goed.
Ik ken de juf van m'n oudste niet En maandag moet ik hem zo de klas insturen Ik heb daar best wel een beetje moeite mee Nog niks van z'n nieuwe juf gehoord Alleen een algemeen bericht van de directie over beleid
Als jullie tijdens het startgesprek alleen maar naar elkaar zwaaien, zou ik sowieso niet gaan, ook niet als het live is. Bij ons worden tijdens het eerste gesprek doelen gesteld voor de eerste periode en afspraken gemaakt over hoe dat te bereiken. Ik weet nog niet wat wij doen, live of via Teams. Maar ik zie geen reden waarom dit niet digitaal zou kunnen in deze situatie. Als moeder zou ik het zelfs wel relaxed vinden. Je hoeft er de deur niet voor uit.
Nou, ik ken scholen die de zondagmiddag voor de start van het schooljaar de school open gooien, zodat alle ouders en leerlingen vast even langs kunnen komen. Dan hebben ze het lokaal en de juf vast gezien. Ik heb daar een mening over.
Idd, zo kan mijn man bv gewoon vanaf zijn werk meedoen aan het gesprek ipv naar huis te moeten komen etc. Ik vind het super praktisch juist. En ik heb een sociale angststoornis, een hekel aan bellen en moest ook echt die videobel-drempel wel over - maar de ‘gesprek-op-school’-drempel was voor mij even groot.
Ah ja, dat is hier totaal niet gangbaar. Mijn beide dochters krijgen nieuwe juffen (ook nieuw op school, dus ik heb ze ook niet al eens gespot op het plein ofzo), ik hoor van dochters wel hoe de juffen zijn
Ja wat mij betreft is straks na corona de mogelijkheid om te videobellen wel een blijvertje hoor. Nu is het even zo, maar als corona weg is zou ik het er in ieder geval als optie inhouden, dat ouders zelf kiezen of ze langs komen of videobellen. Geen oppas meer nodig voor jongere kinderen. Gewoon kunnen koken, want die gesprekken zijn altijd van die rottijden Nu kun je koken, vuur even 10 minuten laag en meteen aan tafel.
Bij ons kan je tijdens het proefdraaien je even voorstellen enzo Stelt niet zoveel voor maar dan heb ik een beetje een idee bij wie hij komt
Ik ga er graag de deur voor uit. Contacten met de school in de Corona tijd waren al bijzonder summier en dan heeft een online gesprek geen enkele meerwaarde met een WiFi die er op school iedere keer uit knalt. Ik zou ook werkelijk niet weten waarom je als ouder niet op school zou mogen komen voor een start gesprek. Ze hebben immers ook 30 kinderen in de klas en een vader/ moeder die op ruime afstand zit zal echt geen gevaar met zich mee brengen.
Omdat ik een normaal contact belangrijk vind. In real life en niet achter een schermpje waar je 10x moet vragen wat ze zeggen omdat de verbinding slecht is en buiten dat vind ik het ook nergens op slaan dat je als ouder niet een school in mag komen voor een startgesprek. Als ze dit zo blijven voortzetten zal ik de leerkrachten van mijn kind het hele schooljaar niet ontmoeten. Ik ben overigens niet de enige ouder die er zo over denkt. Het afgelopen schooljaar was er al geen enkel contact, geen belletje, kaartje of wat dan ook. Het contact tussen leerkrachten en leerlingen wordt steeds anoniemer en dat vind ik een slechte zaak.
Je gaat dan wel het aantal contacten dat een leerkracht heeft verdrievoudigen. Ik vind dat nogal wat.
Dat laatste ligt dan echt aan de school. Hier gaat alles ook online, via mail of telefonisch. En ook geen ouders in de school. Als alle ouders een gesprek op school zouden hebben, dan zit je toch op 500x 1 of 2 ouders. Is toch weer een risico, hoe klein ook. Hier doet de school juist heel veel om het contact goed te onderhouden. Ook in de lockdown tijd ging dat goed. Ik vond het soms zelfs veel ten opzichte van normaal. Ineens had ik elke week een weekgesprek met de juf, dat had ik anders ook nooit. Dus wat ik al zei, het ligt volgens mij ook heel erg aan de school hoe ze dit ingeregeld hebben.
Zonder klachten en op afstand kan dat prima. Een arts ziet toch ook weet ik het hoeveel verschillende mensen. Dan zeggen we toch ook niet van u mag niet meer komen want ik zit over mijn toegestane aantal personen. Ik zie en spreek de hele dag door op mijn werk allerlei personen. Dat zullen er een stuk meer zijn als die een leerkracht verspreid over een aantal dagen ziet in een ruim klaslokaal. Het is natuurlijk ook wel heel erg makkelijk om je daar altijd maar achter te verschuilen.