Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Snap ik. Daarentegen hebben we ook maar 1 oudergesprek moment en dar is pas in februari na het rapport. Wil je meer dan moet je dan met redenen omkleed aanvragen. Ook geen gesprek na het laatste rapport. Dus dat kennismakingsgesprek is voor mij erg belangrijk, zeker als er nieuwe leerkrachten zijn.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben kennismakingsavonden (VO), alle ouders van al mijn mentorleerlingen worden op dezelfde avond uitgenodigd. Maar no way, dat ik de ouders van 27 leerlingen persoonlijk te woord ga staan dit jaar. Gelukkig neem ik mijn oude klas mee dit jaar, dus die kennismaking heb ik vorig jaar al gehad, maar ik zou het niet doen nu.
    Ik wil iedereen via Teams te woord staan, maar ik hoop dat ouders nog steeds niet welkom zijn in onze schoolgebouwen.

GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waar ik dan weer een naar gevoel van krijg, is dat jij en veel anderen vooral afgeven op leerkrachten en scholen die zich wèl aan het protocol houden met de richtlijnen voor scholen.
    Jij krijgt er een naar gevoel van dat scholen niet allemaal hetzelfde doen, maar richt vervolgens je pijlen op degenen die gewoon uitvoeren wat de PO-raad, vakbonden èn oudercollectieven adviseren. Ik vind dat omgekeerde wereld. Als je het allemaal zo vreemd en vervelend vindt dat scholen het verschillend aanpakken, spreek daar dan degenen op aan die zich nìet aan de afspraken houden.

Zoe123, HappyRabbits, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh hier kregen we juist bericht dat de ouderavond waarschijnlijk niet door kan gaan (vo). Snap ik overigens goed.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij beginnen pas over twee weken. Ik verwacht ook dat ze hier niet doorgaan (regio Rijnmond, code rood). Maar vooralsnog stonden ze wel in de agenda in de mail die voor d3 vakantie naar alle ouders is gestuurd. Hier gaan wel de mentoren zoveel mogelijk met hun klas mee Aankomend schooljaar. Dus (als het goed is) ken je je leerlingen en hun ouders al.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Hier een tien minuten gesprek in oktober en een in maart. Dat is het ook. Ik vind het contact ook enorm belangrijk, niet per se in een apart gesprek, maar wel zien en horen met wie je te maken hebt. Vind het geen fijn idee als ik niet weet bij wie mijn kind de hele dag verblijft.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Begrijp ik helemaal! Ik zou dat ook respecteren. VO vind ik wel anders, maar ook nu zou ik genoegen nemen met een videogesprek, juist omdat je de school niet in mag. Overigens ken ik de leerkrachten die mijn kinderen krijgen gelukkig, althans, ik weet wie ze zijn, anders was ik niet blij geweest...

8. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik werk veel bij de politie en daar lukt het ook niet altijd.
    Men is wel ‘terug gefloten’ nu de besmettingen in Nederland oplopen en moeten ze weer meer thuiswerken.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    In het ziekenhuis wordt thuiswerken lastig. ;)
    Man verwacht ik iig nog wel tot eind van het jaar voorlopig thuis. Wel heeft hij na de vakantie weer een reisje naar Berlijn staan en recent is hij in Belgie geweest. Dat soort bezoeken gaan wel weer wat opstarten.

smax vindt dit leuk.
  10. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Mijn werk kan/mag ook niet thuis, dus ik ga er ook heen.

Probeer wel zoveel mogelijk afstand te houden hoor, want wij hebben helaas van dichtbij meegemaakt wat Corona kan doen en hoe snel mensen eraan kunnen overlijden.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    #371 Amarens, 16 aug 2020
    Laatst bewerkt: 16 aug 2020
    Pardon? Het enige wat is zeg is dat ik een persoonlijk gesprek prettiger zou vinden, is puur mijn gevoel maar in het belang van mijn kind doe ik het wel via teams. En ik vind het dus raar en naar dat verschillende scholen het anders aanpakken. Hier een persoonlijke zere plek de musical. Alles afgelast om vervolgens te lezen dat er genoeg scholen waren die het met publiek en al hebben uitgevoerd. Wellicht zou het voor de acceptatie beter zijn geweest als er een lijn was geweest. Maat goed ook dat is het gevoel. Dat gevoel heb ik ondertussen opzij gezet.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh dat laatste is op zich wel handig ja. Hier gaat zoon voor het eerst naar de brugklas, dus ken nog niemand, maar dat zal vast wel komen in de loop der tijd.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn oudste gaat naar de middelbare, dus dat is wel even raar dat je helemaal niemand kent, maar de middelste krijgt de leraar die de oudste had afgelopen jaar en de jongste krijgt een lerares die ik al jaren ken en waar ik vroeger wel mee omging. Dus dat scheelt zoveel idd.

pareltje2212 en NiekeKris vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Hier geen nieuwe school of juf dus ook niet echt een probleem.

In de school van onze kinderen zal de info avond enkel doorgaan voor ouders van nieuwe leerlingen.
    Vooraf inschrijven.
    Iedereen mondmasker op.
    Het zal ofwel doorgaan in openlucht of in de grote turnzaal.

Sowieso gaan onze kinderen niet naar een reuze school, dus het aantal nieuwe leerlingen gaan vooral instappers en kleuters zijn.

Het is pas op 1 september terug school maar ik vind het wel goed dat ze nu al een plan bedacht hebben.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oprecht respect voor jou dat jij de regels zo strikt naleeft. Ik heb het vanaf maart tot eind mei geprobeerd en mij lukt het niet. En het wil niet zeggen dat ik met deze groep bij elkaar op schoot zit en iedereen kus en knuffel. Want waar mogelijk zitten we nog niet naast elkaar op de bank en houden we afstand maar als we samen in de keuken staan of toevallig wel op een wat vollere bank naast elkaar zitten doen we daar niet moeilijk over.

16. GossipGirlxoxo

Geloof me als iemand het moeilijk vind dat ik mijn ouders niet nu (juist nu) niet kan knuffelen ben ik het wel. Ik geloof alleen niet dat mijn bubbeltje er voor zorgt dat het nog langer zal gaan duren (maar dat is een persoonlijke mening). En wat mij betreft hoef je er niet over op te houden, tenminste niet in het opzicht dat ik me erop aangevallen voel.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Ik neem aan omdat je het risico niet wilt lopen dat je je ouders die al wat ouder zijn onbewust besmet? Daarom?

18. GossipGirlxoxo

Bij mijn ouders lukt me dat wel. Ik zie ze alleen in de tuin, op afstand. Kom via de garage (met eigen afstandsbediening) naar binnen. Krijg daar drinken uit een blikje flesje, die gooi ik zelf weg in de prullenbak in de garage. Ga daar niet naar binnen of naar het toilet. Zo doe ik het ook met het gezin van mijn broer en schoonvader en schoonzus. De 4 gezinnen die ik in mijn bubbel zie, daar hou ik ook zoveel mogelijk afstand van maar met hun maak ik me dus niet druk om passeren. Een keer wel naast elkaar op de bank in de tuin zitten, samen wat eten bereiden in de keuken enz. Maar we knuffelen en kussen niet en gaan als houden waar mogelijk nog steeds afstand (zoals een dagje strand dan legt iedereen handdoekjes wel uit elkaar) het is niet zo dat we met deze 4 gezinnen doen alsof corona niet bestaat maar zijn ook niet meer zo panisch als ik in het begin wel was. En dat doet me verdomt goed moet ik bekennen.

19. GossipGirlxoxo

Hier voelt dat dus heel onnatuurlijk. Telkens als ik iemand op afstand bijvoorbeeld op afstand feliciteer met een verjaardag zonder hand of zonder kus dan voel ik me elke keer opnieuw weer super onbeleefd.

20. GossipGirlxoxo

Dat gebeurt hier bij mijn ouders, schoonvader, broer en man zijn zusje dus niet. Die zien we maar op 1,5 meter afstand. Bij de 4 gezinnen die we regelmatig zien gebeurt het zoals jij omschrijft en met meer dan deze genoemde 8 gezinnen totaal is er helemaal geen contact in en rondom het huis. Ja op straat een kort praatje op afstand met buren en kennissen en ouders van school.

Deel Deze Pagina