Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Waarom je zo druk maken om iets wat ik zeg als jij toch vindt dat het de juiste beslissing is?
    Ik denk er anders over, dat mag ook toch? En je hoeft mij helaas niets over depressies of burn outs te vertellen.
    Als jij je er goed bij voelt doe je dat. Als ik er voor kies om mij wel aan de regels te houden dan doe ik dat.

WinterBird en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee ok, dat vind ik ook niet zo raar, maar dat is weer wat anders dan er bewust voor kiezen om met een hele groep geen afstand meer te gaan houden.

WinterBird, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Dat hebben wij maanden gedaan, maar op een gegeven moment liep het door omstandigheden anders. Iemand die heel dichtbij staat troosten op 1,5 meter vind ik nog steeds best een uitdaging.

Anouk2005, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat is ook zo, ik had het met name over de situaties waarin mensen bewust met groepen afspreken.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dochter is net terug van boeken ophalen. Leerkrachten hebben een scherm voor het gezicht.

Zoon is nu op school. Dat horen we vanmiddag hoe het is gegaan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Weet iemand hoe het zit met verkoudheid bij een 5 jarige die in groep 3 zit?
    In het protocol staat groep 1-2 mag met verkoudheid naar school, maar niet bij koorts.
    Vanaf groep 3 moeten ze ook thuis blijven met verkoudheidsklachten.
    Maar ik las dat ze pas testen vanaf 6 jaar. Wat is dan doorslaggevend, 6 jaar of groep 3?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Groep 3 is doorslaggevend, niet de leeftijd

ikkie97 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Groep 3, maar ook onder de 6 kun je gewoon laten testen.

ikkie97 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De groep is doorslaggevend.

ikkie97 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh dan begreep je mijn bericht verkeerd. Ik bedoelde dat ik in de horeca vandaag met vriendin A. Samen aan 1 klein tafeltje mag. Morgen met vriendin B. Overmorgen met vriendin C. Enz. Dan zie ik het verschil niet om deze vriendinnen los van elkaar in mijn tuin te zien met hun kinderen en soms met man. En ook niet om ze alle 4 samen tegelijk in de tuin te zien. Als we dan met de 5 vriendinnen samen zijn en we zitten in de tuin zitten er 2 van de 5 binnen de 1,5 meter naast elkaar op de bank en zit de rest nog steeds buiten die 1,5 meter van elkaar. Net als dat in de horeca maar 2 binnen 1,5 meter zou zijn.

11. GossipGirlxoxo

Zo denkt mijn oma er ook over, die doet ook weer haar boodschapjes en gaat de deur weer uit. Ik hou haar wel op afstand en ik en mijn kinderen knuffelen haar niet hoe graag ze dat wil. Maar ik wil gewoon niet in een situatie komen waarin ik denk wat als... Mijn ouders denken dan weer niet zo, maar dat komt omdat de maximale tijd die mijn vader nog heeft een maand of 18 is en hij die onder geen enkele omstandigheid nog korter wil zien. Ze hebben het er zwaar mee dat ze de kleinkinderen niet kunnen knuffelen maar weten wel dat dit iets is wat ze nu moeten doen.

12. GossipGirlxoxo

Maar dat doe ik ook gewoon met de mensen in mijn bubbeltje hoor die afstand houden. Ik maak me met deze mensen alleen niet zo druk als die afstand een keer niet gehouden kan worden en daar maak ik me wel druk over met mensen buiten dat bubbeltje.

suus1983 vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ik weet niet op wie je nu doelt, maar als dat op mij is dan ben je de situatie flink aan het verdraaien.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Het lastige daaraan vind ik wel dat je vaak niet weet of die mensen niet net een ander bubbeltje hebben en je bubbeltje op die manier geen bubbeltje meer is, maar een bubbel. Of misschien nog wel meer dan dat...

Ik heb ook een klein bubbeltje inmiddels, maar ik weet dat een deel van die mensen ook met andere mensen contact hebben. Indirect heb ik dus ook met meer mensen contact. Ook binnen het bubbeltje houd ik zoveel mogelijk afstand, maar dat lukt dus inderdaad wel eens niet (vaak door omstandigheden - maar dat maakt je de keer daarna toch ook minder voorzichtig, merk ik). Buiten de dat 'bubbeltje' houd ik afstand. Anderen staan helaas wel af en toe in mijn nek te hijgen...

Na de vakantie moeten de kinderen natuurlijk ook weer naar school. In het PO is afstand tussen leerkracht en kind niet altijd vanzelfsprekend. En ook als kinderen bij elkaar spelen ontstaan er meer contacten, niet alleen kinderen onderling. Indirect heb je dan dus nog meer contacten.

15. GossipGirlxoxo

Van mijn bubbeltje weet ik zeker dat we alleen elkaar zien. En dan zullen er mensen zijn die roepen dat kan je niet weten maar ik weet dat van mijn beste vriendinnen wel. We zien allen alleen elkaar met regelmaat en houden allen van anderen waaronder onze ouders en familie afstand. Toevallig werken al deze vriendinnen net als ik ook niet dus het is ook niet zo dat hun kringetje onbewust groter is door collega's enzo. 1 partner van een beste vriendin is bij ons in dienst en 1 partner werkt al maanden als zzp'ers alleen voor ons. 1 vriendin is alleenstaand, blijft er 1 partner over die elders werkt dus daarnaast via werk misschien wat extra contacten heeft buiten onze bubbel. En nou spreken we sowieso al vaker af zonder de mannen dan met de mannen erbij.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben ook zo’n ‘noodzakelijke bubbel’ - ik geloof nog volgens de regels, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Mijn tante is in de 80 en sinds ruim een jaar weduwe, ze heeft verschillende gezondheidsklachten door ouderdom en na een hersenbloeding een paar jaar geleden. Zij kán niet lang alleen binnen zitten, dan blijft er niks van haar over. Sommige familieleden weigeren gewoon al om boodschappen voor haar deur te zetten en op (ruime!) afstand buiten even een praatje met haar te maken, maar er is ook gewoon structureel meer nodig dan dat. Dus ze komt regelmatig bij ons, rijdt dat met mijn man mee (hij draagt dan een mondkapje), zit bij ons binnen en heeft soms fysiek ook hulp nodig met bv in-/uitstappen bij de auto, drempels over, uit de stoel komen etc. Dat kan niet op afstand.
    En zo hebben we nog een paar familieleden die hulp nodig hebben, het is niet ideaal, maar liever zo dan dat ze helemaal alleen binnen zitten en geen zin meer hebben om überhaupt te leven.
    Geen mensen van een jongere generatie, allemaal 70-80+. Maar ik kan me goed voorstellen dat iemand van mijn leeftijd er bv ook aan onder door kan gaan als het hele dagritme vervalt, alle regelmaat ineens weg is etc. Dus dan zou ik ook iemand opnemen in mijn ‘bubbel’, beter dat dan psychisch er aan onderdoor gaan...

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Maar dat is wel een beetje wat ik bedoel, via je eigen bubbeltje heb je dus toch meer contacten. Niet heel veel, maar ze zijn er wel. En die mensen hebben ook weer contacten, enz. Dat vind ik dus lastig, maar ik doe het zelf ook (met mijn ouders, schoonmoeder en één vriendin, met anderen houd ik altijd afstand, met die vijf mensen zoveel mogelijk).

suus1983 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee dat was niet specifiek. Als ik jou had bedoelt had ik je naam wel vermeld.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daar zou ik toch echt niet blij van worden geloof ik. Ik snap dat het allemaal anders gaat en maar helemaal niets zou echt een ding zijn hier

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet eigenlijk nog niet hoe wij de informatieavond voor de ouders van groep 8 gaan doen. Zullen we deze week wel beslissen. Ik denk maar online? We hebben 28 leerlingen x 2 ouders + 2 juffen en 1 directielid... ik kan kijken of we ze in de gymzaal kwijt kunnen. Maar hmmm... ik vind dat toch best een grote groep bij elkaar en de ventilatie is niet ideaal. Bovendien is een digibord erbij ook wel handig.
    Ik ben wel benieuwd hoe ouders in dit topic er over denken.

Deel Deze Pagina