Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zou niet willen komen. Te veel mensen in een ruimte. Waarom zou zo’n voorlichtingsavond niet gestreamd kunnen worden? Via Teams. Vragen in de chat, eenzijdig en dan kunnen jullie ze beantwoorden.

Ik maak voor aankomend schooljaar een Instagram(school) account aan met allemaal korte voorlichtingsfilmpjes van verschillende opleidingen van de verschillende MBO’s in de omgeving. Alle MBO’s die ik hierom heb gevraagd reageren heel enthousiast. Op deze site kan ik ook de andere belangrijke info delen.
    Zoals open dagen, inschrijfdata etc.

Misschien kunnen jullie alle VO’s aanschrijven en een leuke samenwerking aangaan?

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    Ik zou niet komen.

Voor nieuwe leerlingen of leerlingen die moeten besproken worden vind ik wel dat er iets moet voorzien worden.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Het is natuurlijk niet helemaal niets want het komt op papier te staan. Maar ik heb persoonlijk liever dit dat een digitale bijeenkomst waarop alle ouders moesten inbellen ofzo.

Youtan en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Gelukkig! En zo had ik je namelijk ook ingeschat, want ben dat van je gewend maar begon in dit geval te twijfelen.

suus1983 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als de ruimte groot genoeg is dat geen probleem toch? Stellen kunnen bij elkaar zitten. Wij zitten in de kerk ook met zo n 100 man, gaat prima op afstand. Het is niet dat die mensen door elkaar gaan lopen. Zolang iedereen zit, kun je dit prima verantwoord doen.

GossipGirlxoxo en sillies vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch vind ik het wel een belangrijk signaal als mensen aangeven dat ze liever niet zouden komen. Digitaal is in principe voor iedereen mogelijk. (Op onze school in ieder geval! Alle kinderen zaten vorig schooljaar in Teams en hebben dat daadwerkelijk gebruikt. Dus kunnen ouders er via dat account ook in.)
    Maar fysiek is voor een aantal mensen kennelijk toch een barrière.

We kunnen bijeenkomsten in Teams ook opnemen, dus ouders kunnen dat zelfs nog terugkijken later.

Dubbelgeluk en Youtan vinden dit leuk.
  7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier wordt het door middelbare scholen georganiseerd en ik ben benieuwd hoe ze dit plus open dagen dit jaar gaan doen. Het is iig erg massaal dan vallen die 28 kinderen nog reuze mee ;) Ik zou de algemene info online aanbieden en bij vragen een mogelijkheid geven om deze te stellen via teams of zo. Via een chat zou ik het niks vinden. Mijn ervaring is overigens dat lang niet iedereen komt opdagen tijdens die infoavond.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Inderdaad, als de ruimte groot genoeg is, kan het prima. Ervoor zorgen dat ouders gaan zitten en geen groepjes bij elkaar gaan vormen. Eventuele presentatie van te voren toesturen, zodat ouders die op eigen telefoon mee kunnen kijken. Ik zou wel komen.
    En anders een digitale avond via teams, zoom, etc.

Hier krijgen we een filmpje toegestuurd van de juf, maar ik vind het wel een gemis dat er dus geen interactie is, geen mogelijkheid om vragen te stellen.

GossipGirlxoxo en sillies vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dat zou ik heel fijn vinden! En ik ben wel van persoonlijke afspraken maar zn bijeenkomst is toch zo massaal dat het mij dan niet zou uitmaken als het online is.

nelta vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Heel eerlijk hoop ik dat wij als ouders van groep 8 wel op school mogen komen. Ik vind het belangrijke info en online vind ik veel onrustiger en meer energie kosten.
    Ik hoop echt dat ze daar iets op verzinnen bij ons.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dan doe je toch beide. Gewoon bijeenkomst en streamen voor de mensen die dat willen.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    zeker online, kun je een presentatie gewoon streamen, vragen kunnen ze stellen in een chat functie. is voor iedereen veel rustiger geen zorgen om besmettingen, en in deze tijd ook heel normaal.

Youtan vindt dit leuk.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee sorry, geen haar op mijn hoofd die dit gaat doen als het niet nodig is. Op school zal ik al met veel mensen tegelijk in een gebouw zijn, maar nooit meer dan (normaal) 30 in een ruimte.
    Ook bij belangrijke grotere vergaderingen (zoals bij de eindexamens) zijn wij met max 25 (volwassenen) in de gymzaal, allemaal een eigen tafel op afstand. Het is niet nodig. Buiten op het plein zou ik het prima vinden.

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Dat ligt vaak aan het niveau (op het VO) en waar de school is. Toen ik in centrum Rotterdam of Den Haag (VSO en BK) werkte zag ik inderdaad minder ouders. Nu ik in een kleiner stadje (groot dorp) werk, zie ik vrijwel alle ouders op dit soort avonden.
    Ouders worden bij ons op school ook veel betrokken bij de school, nieuwsbrieven, de site, veel mailcontact, leuke avondjes zoals de kerstviering op PWS presentatie avonden. Wij organiseren echt leuke dingen. Maarja... nu dus even niet.

Amarens vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Ik zou dan al voorstellen ipv 2 ouders max 1 ouder per kind te laten komen (tenzij gescheiden ouders die niet met elkaar willen comminiceren) dan halveer je de groep al bijna.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Als ouder zou ik zeggen, doe maar digitaal. Eventueel van te voren al een filmpje opnemen en dan ouders vragen laten mailen en tijdens de info avond digitaal deze vragen beantwoorden.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Mijn dochter gaat ook naar groep 8. Ik zou een online bijeenkomst prima vinden, zeker als die ook nog wordt opgenomen. Vragen kunnen inderdaad via de chat (en kun je dan mondeling toelichten als dat nodig is). Het gaat toch om heel algemene informatie. Om eerlijk te zijn heb ik op een algemene informatieavond nog nooit iets bijzonders gehoord, alles had ook online gekund, heel vaak zelfs dmv een video door het gebrek aan interactie.

Als ik persoonlijke vragen heb, dan heb ik wel graag een afspraak met de leerkracht (en dat kan op zich meestal ook telefonisch of online - al zou ik het bij een onbekende leerkracht wel fijn vinden om die persoon eens ‘in het echt’ te zien).

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik begrijp niet zo goed wat het bezwaar is tegen een digitale bijeenkomst. Het is toch heel fijn dat dat kan? Ik zou mij ontzettend ongemakkelijk voelen in 1 ruimte met zoveel mensen en ik zou dan niet gaan. Alle besmettingshaarden vinden plaats in een dergelijke samenstelling. Ik draai virtueel hele projecten met collega’s over de hele wereld (letterlijk 3 werelddelen tegelijk), verschillende culturen, verschillende native talen, maar interactie is geen probleem. Zo’n introductie lijkt mij eenvoudiger als ik eerlijk ben.

HappyRabbits en mamameer vinden dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is technisch gezien niet mogelijk. We hebben geen internet in de gymzaal. Tragisch, il weet het. Dus het is echt òf òf.

Hmmm, dat is een optie maar daar zou ik als ouder zelf niet blij mee zijn denk ik. Onze ervaring is dat bij de informatieavond in groep 8 van vrijwel alle gezinnen beide ouders komen. Zeker die gezinnen die voor het eerst een kind in groep 8 hebben.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja das lastig dan. Voor allebei is wat te zeggen.

Deel Deze Pagina