Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    helemaal met je eens. hier net zo, global meetings van kleine groepen voor werkoverleg, van ca. 5-10 mensen met veel interactie en iedereen de mogelijkheid om wat in te brengen of te zeggen tot hele presentaties van de CEO voor >200 mensen tegelijk waarbij ook via chat functie vragen gesteld kunnen worden, geen enkel probleem juist super fijn dat de mogelijkheid er is.
    Dus een groep met ouders informeren lijkt mij prima mogelijk met de huidige communicatie middelen online

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, ik draai daar m'n hand niet voor om. Inmiddels met lesgeven al gemerkt hoe je dat het handigst aanpakt. Twee schermen, één voor het presenteren en één voor de chat. We zijn bij die presentatie ook nog eens met z'n tweeën, dus is dat helemaal makkelijk. Eén vertelt, ander houdt de chat in de gaten.

Ik heb liever een ruimte met live publiek hoor, dan zie je beter hoe dingen vallen, vooral als je een grapje maakt tussendoor. Maar qua techniek en het presenteren op zich, vind ik dat geen probleem. Ik vind het nu vooral belangrijk om een manier te kiezen die voor zo veel mogelijk mensen bereikbaar is.

NiekeKris en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    dan lijkt t me duidelijk toch. als je alle dingen digital kan doen...eventueel met als opmerking erbij dat mensen altijd achteraf nog contact op kunnen nemen bij vragen die ze niet hebben kunnen stellen. dan is het denk ik het meest toegankelijk, en veilig in deze tijd!

NiekeKris en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou het zelf ook wel fijn vinden om andere ouders te zien. En hoe fijn alle digitale mogelijkheden zijn, vind ik het toch ook wel fijn weer om de zoveel tijd weer in de kerk te zijn. Ook een bijeenkomst met in ons geval ruim 100 man.

tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Iedereen heeft zn eigen voorkeuren. Ik vind live 100x fijner. Op het moment dat je afstand bewaard gebeurd er helemaal niets qua besmetting. De haarden die geweest zijn daar was geen 1,5 meter.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gaat hier om kinderen die vorig jaar (en de jaren ervoor) ook al bij elkaar in de klas zaten. Hecht je er dan ook veel belang aan om de andere ouders te zien?

We moeten dit nog op school gaan bespreken hoor. Maar ik neem jullie input graag mee. Dan kijk je toch weer wat breder.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tupp, wij gaan elke presentatie 2x geven.
    Elke avond 2 tijdblokken. Van elke leerling mag er één ouder komen. Ouders kunnen geen voorkeur aangeven. Zo hebben we maximaal 33 ouders in de aula of gymzaal.
    Alleen onze 4e klas (Examenjaar) leerlingen mogen samen met één ouder komen.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als het over de toekomst van mijn kind gaat wil ik graag wel een feeling hebben met iemand. Ik heb ook in mijn werk meetings gehad met mensen op verschillende continenten, culturen en waarden. Als het over werk gaat is dat nogal wat anders dan een gesprek met de persoon die mijn kind een groot deel van de tijd onder haar of zijn hoede is. Dat is persoonlijk. Een werkbespreking over Webex of Teams is dat niet. En niet dat ik er als een helicopter boven hang, verre van zelfs maar ik vind het wel belangrijk om toch even face to face te spreken.

Natuurlijk kan het digitaal, en als dat de enige manier is dan moet het maar,maar liever niet en mijn grote voorkeur gaat naar live menselijk contact. Omdat je daar beter een gevoel bij kan vormen.

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik denk dat het onmogelijk is om het iedereen naar hun zin te maken. Of live de presentatie op school virtueel kunnen laten bijwonen door ouders die het bijwonen niet prettig vinden (of klachten hebben waardoor ze niet naar de bijeenkomst kunnen).
    @Strijkkraal Natuurlijk is mijn kind veel belangrijker dan een werkbespreking, maar voor mij is virtueel een prima alternatief. Ik heb die behoefte van face 2 face niet zo, maar dat is persoonlijk.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik zou het niet nodig vinden. Mijn zoon gaat naar brugklas, dan misschien of wanneer je nieuwe kleuters hebt, maar voor kinderen die al jaren bij elkaar zitten, vind ik digitaal prima.

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Dan kun je dat waarschijnlijk alsnog aan de leraar vragen, in @tupp haar verhaal gaat het om een presenatie voor een grotere groep mensen, dat is geen persoonlijk gesprek over je eigen kind, maar een algemener verhaal, is het persoonlijke contact dan nog steeds net zo belangrijk?

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou digitaal ook oké vinden. Zeker als er een tweede persoon bij de docent is die de vragen bijhoudt.

Een andere optie die genoemd werd, nl. bijeenkomst in tweeën splitsen zou ik ook prima vinden.

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Ik zou digitaal ook prima vinden als het om kinderen gaat die al bij elkaar in de klas zaten.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja voor mij wel. Maar in mijn geval gaat het om PO en niet VO (volgens mij reageerde ik ook op posts inzake PO maat kan het mis hebben) Maar dan nog vind ik persoonlijk contact prettiger. Zeker als de leraar niet bekend is of voor het eerst op VO

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gaat bij mij om een informatieavond voor ouders van groep 8. Dus bij de start van het schooljaar uitleggen op welke manier het advies tot stand komt, wanneer de eindtoets is, wanneer en hoe ze moeten inschrijven op het VO, alvast wat info over kamp e.d.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja snap ik... Maar dan nog ben ik een voorstander van persoonlijke sessies.

Ik begrijp dat dit soort dingen in het "nieuwe normaal" moeilijker is en dat er wordt geprefereerd naar online. Maar dat veranderd mijn voorkeur natuurlijk niet.

Online is onpersoonlijk. Maar wellicht ben ik negatief gekleurd door een meer dan negatieve ervaring aan online sessies in de 13 weken thuis les. En mijn ervaring zakelijk met online meetings. En mijn wens om mensen live in de ogen te kunnen kijken.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dit dermate belangrijk dat ik graag zou zien dat voor deze groep een uitzondering gemaakt wordt.
    Buiten op het plein is wat mij betreft ook prima. Maar zoiets online vind ik heel onwenselijk.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.025
    14.679
    113
    Vrouw
    Hem, ik heb op dit moment geen groep 8er, dus voor mij niet van belang.
    Ik kan me voorstellen dat bij ouders waarvan het eerste kind in groep 8 zit dat ze het graag in real LIFE zouden willen hebben. Als je al meerdere keren een kind in groep 8 hebt gehad is die info voor een deel al bekend, dus zou wat mij betreft die info best digitaal, of over de mail mogen komen.

Ik zou dus zeggen: geef een infoavond voor ouders met een eerste keer een groep 8 leerlingen. De rest digitaal.

Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    In groepsverband vind ik prima online
    Maar bv de 10 minuten gesprekken zou ik persoonlijk liever in het echt willen houden

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    @tupp gisteren is er een kennismakingsgesprek met de juf via teams geweest. Was weer een bijzondere ervaring. Eerst viel internet uit en konden wij niet inbellen, daarna net opnieuw opgestart was zij eruit gegooid en daarna moesten wij afsluiten want het was tijd :confused: Dit is oa waarom ik een gesprek live veel prettiger vind.

Deel Deze Pagina