Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Om onze bureaus is platligt geplakt op de vloer. Wij mogen tijdens de les niet over de lijn. En ik vind dat een partij moeilijk!! Stilzitten zeg maar :)
    Wij werken met IPads en ik stream mijn scherm naar het bord, dus ik hoef niet in de buurt van het bord te komen. Ook bij ons staan de deuren en de ramen open. Leerlingen mogen zich tijdens de lessen niet op de gangen begeven, dus daar heb ik geen last van. Tijdens leswissel of pauzes wordt er aan iedereen gevraagd een mondkapjes te dragen, geen verplichting. Maar er zijn er echt heel veel die het doen.
    De leerlingen blijven heel de dag in hetzelfde lokaal (behalve gym, ckv, nask etc), dus het is sowieso rustig op de gangen, de docenten verplaatsen.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja het is echt ouderwets lesgeven zo, helemaal niet zoals je het leert op de opleiding. Dus geen actieve werkvormen, geen rondjes door de klas om te zien of iedereen goed bezig is, de stof goed begrijpt of om vragen te beantwoorden. Zeker bij brugklassers zijn dat dingen die je standaard doet. Ze hebben meer en vaker die een op een begeleiding nodig. Stellen vaker vragen, zijn onzeker, komen sneller naar je bureau. En je kunt gewoon niet alles klassikaal gaan behandelen en beantwoorden want dat leidt dan weer de leerlingen af die het wel snappen. Ook als er achterin wordt gerommeld, dan loop je er normaal even heen. Nu moet je ze door de klas roepend corrigeren. En dat geeft natuurlijk weer reuring bij de rest. Nee, het is slecht werkbaar.
    Mondkapjes worden hier sowieso niet door leerlingen gedragen. Ik kijk het nog even aan maar als straks het echte snotterseizoen begint, dan ga ik misschien toch overstag. Overigens wisselen leerlingen elk uur van lokaal, dus het is altijd spits op de gangen.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    @HappyRabbits: ik weet niet welke actieve werkvormen je normaal gesproken geeft en welk vak je geeft, maar er zijn genoeg actieve werkvormen te bedenken op afstand.
    Met een device (laptop of telefoon) kan je heel veel doen. Kahoot, Socrative, Mentimeter, filmpje met vragen (lessonup), gebruik MS Teams bijvoorbeeld om tijdens de les met de student te chatten bij vragen.
    Maar ook op papier zijn er opdrachten op afstand mogelijk woordslang, memory, 30 seconds. De studenten mogen bij elkaar komen, dus jij blijft op afstand en zij bewegen. Je kunt een leerling de blaadjes uit laten delen of door laten geven ipv dat jijzelf uitdeelt. 'quizleider' kan je natuurlijk altijd op afstand zijn.

Youtan en HappyRabbits vinden dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vandaag een brief van school : Voortgezet.

Veel zieke kinderen en ook veel zieke docenten ( niet echt heel ziek maar verkouden in elk geval zodat ze niet naar school kunnen/mogen)

Kinderen krijgen wel les van de " zieke" docenten in een speciaal lokaal. Dan komt de docent online lesgeven.

Kinderen die verkouden thuis zitten kunnen de les ook digitaal volgen.

Bij onze dochter in de klas zitten veel kinderen nu thuis ( steken elkaar aan natuurlijk...altijd rond deze tijd)
    Die kunnen morgen dus ook gewoon les krijgen.

Gym natuurlijk niet.

Ik vind dit een hele goede oplossing.

Mississippi, Vitamientjuh, Athina en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina