Wat denken jullie? Gaan de scholen gewoon weer open?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gymgirl, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Mijn zoon vindt het super spannend. Als het aan hem ligt gaan ze niet open (alleen omdat hij er tegen op ziet). Dinsdag beginnen ze en de hele week is een introductieweek.

Amarens vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik onderschat dat zeker niet maar ik vind het wel jammer dat er zo laat werkelijk actie wordt ondernomen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een nieuwe school is altijd spannend. Zal vast wel goed komen.
    Ik kan me zelfs mijn eigen eerste schooldag op het VO nog herinneren. Ik ging wel met meerdere vriendinnen en nog vond ik het enorm spannend.
    Wel weer een leuke periode.
    Mijn oudste gaat ook starten met een nieuwe opleiding. Hij begint per 2 september maar zelfs hij vindt het spannend met zijn 16 jaar.
    Ik ben benieuwd of die daar weer jongens tegen gaat komen waarmee die op de basisschool heeft gezeten.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter gaat naar 3 VWO en wordt in december 15 jaar. Zeggen ze dan in december van harte gefeliciteerd met je 15de verjaardag maar je bent nu van het een op het andere moment een besmettingsbron dus tot nader order blijf je thuis ;)
    Ze weten het zelf allemaal ook niet zo goed meer.

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    voorlopig zijn de regels nog tot en met 18 jaar geen 1,5 meter onderling en alleen tot volwassenen.. wij hebben een 17 jarige in huis, maar die hou ik nu niet thuis. Ze liggen vaak met z’n allen op het strand.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Die van mij is net 14 geworden en gaat naar de 4e. Dan heeft ze waarschijnlijk privéles, alle andere klasgenoten zijn waarschijnlijk al 15. Wordt leuk dan

smax vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als er maatregelen worden ingevoerd in het onderwijs, gaat het op jaargroep en niet op leeftijd.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. Venelientje

En daar zou ik van balen dus gezien haar leeftijd
    Maar snap dat ze een uitzondering is, ze heeft school alleen zo bitter hard nodig momenteel....

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ik denk alle pubers. Ik hoop daarom ook echt dat thuis lesgeven de allerlaatste oplossing wordt.

Venelientje en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja zou helemaal mooi worden haha

Venelientje vindt dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben een brief van de middelbare school gehad. Dat ze omtrent corona nog wel iets gaan verwachten. Onze dochter hoeft in plaats van de 17e nu pas de 24e te beginnen

12. Venelientje

Klopt hoor, ze hebben het allemaal heel hard nodig. Alleen heeft mijn dochter oa een angsstoornis ontwikkeld tijdens de quarantaine en durft ze dus eigenlijk niet meer bij anderen te zijn (ze was vorige week op kamp en dat was hierdoor heel erg zwaar voor haar terwijl ze hier ieder jaar naar toe gaat) dus zij moet echt heel nodig terug naar een normaal leven:(

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Pff lekker dan

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Sterkte! :( Hopelijk kan ze gauw naar school!

Venelientje vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

En dit zijn dus de dingen waar ik mij Corona gerelateerd ernstige zorgen over maak. Al dat cijfertjes geneuk terwijl dit de reeële problemen zijn.
    Hier onder nog een artikel.
    En ja dit zal ook wel onder de onpopulaire meningen vallen dat ik het cijfertjesgeneuk noem, maar ik meen het wel echt.
    Ik vind dat de cijfers heel weinig grond geven voor bepaalde maatregelen en ik denk dat we meer stuk gaan maken dan dat we levens redden.
    https://jeugdjournaal.nl/artikel/2343803-daan-11-kreeg-anorexia-in-corona-tijd.html

@Venelientje heel veel sterkte, ik hoop dat ze er weer goed uitkomt.

Anouk2005, Amarens en Venelientje vinden dit leuk.
  16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat is best vreemd natuurlijk. Zouden ze de roosters nog niet op orde hebben of juist gaan aanpassen om toch les te kunnen geven op 1.5 m afstand.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Maar er zijn meer gevallen. Ik schrok laatst van een bericht dat een nederlandse talentvolle judoka in juni zelfmoord heeft gepleegd. Dat meisje had adhd en school en judo was alles voor haar en dat alles is opeens weggevallen. Alleen dat soort berichten worden niet breed gepubliceerd, ik kwam dit tegen omdat mijn kinderen ook op judo zitten en het zacht uitgedrukt niet leuk vinden dat ze in juni hun examens niet konden afleggen. Je hebt een doel waar je keihard naar toe werkt en opeens valt het weg.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Huh? Raar! Denkt die school dat de leerplicht niet meer telt ofzo? Zijn gemeente, leerplicht en onderwijsinspectie hiermee akkoord? Je kunt niet zomaar je school een week langer dicht houden. :confused:

Zo kun je net zo goed helemaal niet meer open gaan, volgens hun belachelijke redenatie. Het blijft nog maanden onzeker wat de toekomst brengt. Maar dat neemt niet weg dat een school het NU moet doen met de richtlijnen die NU gelden. En daarnaast nadenken over mogelijkheden mbt thuisonderwijs of halve klassen, als dat toch (weer) wordt ingevoerd.

Serieus... die roosters horen nu (in concept) gewoon al af te zijn. Hoe is het mogelijk dat een school zó laks is.

Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    huhhh, dat is echt wel bijzonder. Prima als ze nog iets verwachten, maar om daarom de start al uit te stellen? Waarom niet communiceren dat ze gewoon de 17de starten ténzij er natuurlijk maatregelen komen nog.

Dit zijn van die besluiten waar ik altijd op zou reageren, aangeven dat je het er niet mee eens bent, dat je gaat kijken of dit überhaupt wel mág etc, zodat school niet gewoon lekker nog een weekje de boel gewoon gaat aankijken. Oh en gewoon ook doorspelen naar de leerplichtambtenaar, onderwijsinspectie bv, ik vind het zo’n bizar besluit dat ik niet eens zou wachten tot school zelf reageert op je klachten/vragen.
    Vanuit de overheid is bepaald dat het VO na de zomervakantie volledig open moet, dan lijkt het me niet dat scholen de woensdag ervoor nog even een week erbij kunnen plakken. En als de overheid weer besluit dat er iets anders moet gebeuren, prima, dan moet een school dán handelen... niet nú al.

Bah, kan me hier gewoon boos over maken zeg, dit soort besluiten is precies hoe het níet moet in mijn ogen... zo slecht voor die scholieren ook!

suus1983 vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Amarens ik zit me gewoon plaatsvervangend boos te maken. Dit is die school die in die weken voor de vakantie ook al amper les gaf, toch? Hadden ze het thuisonderwijs wel enigszins op orde, of dat ook niet?

Ik zeg dit niet gauw, zo zonder een school te kennen. Maar als je alternatieve scholen in de omgeving hebt, zou ik eens kijken hoe het daar geregeld is. Want op deze school gaat het niet meer goedkomen, schat ik. Die willen gewoon niet.

Deel Deze Pagina