Ik denk niet dat de school laks is. We hebben namelijk echt heel goed onderwijs gehad vanaf maart. Top communicatie en elke dag echt les van 9 tot 2 met huiswerk en toetsen. Ik heb juist veel vertrouwen in deze school. Daarom ga ik ervan uit dat het klopt. Volgens mij staat later beginnen Los van dat ze de corona maatregelen in de gaten houden.
Op de website van de VO raad zijn de brieven van Slob gezet (12 augustus). Alle scholen (VO en PO) kunnen gewoon open. Een week later beginnen vind ik nog niet zo gek. Zo kan iedereen die in een rood/oranje gebied is geweest zijn/haar week quarantaine pakken. Ik denk nl. dat heel veel mensen dat niet doen.
Voor kinderen die in quarantaine moeten! Dat is niet hetzelfde als een hele school dicht laten en àlle kinderen toegang tot onderwijs ontzeggen.
Ik vind het heel erg vreemd dat een school nu besluit om een week later open te gaan. Wat is ook de reden voor een week? Bedoel wat schiet dat nu weer op?
Ik denk dat dit de gemakkelijkste weg is. Kun/Mag je er vanuit gaan dat elke leerling, die in Corona gebied is geweest, daadwerkelijk in quarantaine gaat. Ik denk het niet.
Helemaal mee eens! Ze is er echt kapot door gegaan en een heel ander persoon geworden in sommige opzichten, zo triest....ze wil wel herl graag naar school: zinvolle tijdsbesteding en structuur in de dag. Alleen sociale contacten wil ze niet gaan leggen ( overgestapt van vwo naar havo en bovenbouw dus veel verschillende groepen ivm vakkenpakket). Hoop dat ze het allemaal gaat redden... Zoontje van 5 heeft de structuur van school ook enorm nodig, vermaakt zich prima hoor maar wil heel graag weer naar school. Daarnaast heeft man 5 maanden zonder inkomen thuis gezeten waardoor hij ook een enorme psychische klap heeft gekregen, was echt een fijne tijd dit...ik ben er heel erg aan toe dat man en kinderen weer hun normale bezigheden gaan krijgen, al zal zijn nieuwe werk veel vanuit huis moeten gebeuren helaas. Kan ik hopelijk weer ern beetje gaan ademhalen...
Hee tupp dank je wel voor je berichtje. Het ging hier om @bosi333 en de middelbare school van haar dochter. Maar onze basisschool kan inderdaad ook wat van. Thuisonderwijs hadden ze wel moeite mee om op gang te krijgen en heel veel ging ook nog gewoon op papier en niet digitaal. Maar uiteindelijk hadden ze de smaak te pakken en begon het redelijk te lopen via teams. Alleen het nakijkwerk was voor de ouders, controle daar deden ze niet veel aan. En het klopt ook wel dat wij begin maart hadden besloten om rond te gaan kijken voor een andere school. Maar je raadt het al toen kwam corona en er is niet veel meer van gekomen. Wij waren druk bezig met alle ballen in het lucht te houden en te voorkomen dat het misging met de oudste (die had veel moeite met het afsluiten van de basisschoolperiode onder corona). De oudste gaat nu naar het VO en heeft daar heel veel zin in. En wij hopen dat het niet teveel voor hem gaat worden. De jongste gaat nu naar de bovenbouw en krijgt een nieuwe jonge juf. Deze juf gaat nu haar tweede schooljaar in (dus hoop ik dat het positief uitpakt). En als laatste maar zeker niet onbelangrijkste de directie is nu na ruim 20 jaar weg. Al heb ik wat twijfels over of de nieuwe directrice het wel aankan maar wij hebben besloten om het een kans te geven. Ik ken nu een paar ouders in de MR met wie ik een band heb en ze houden mij op de hoogte van de ontwikkelingen.
Hier alleen bericht gekregen dat als je kind op de Appelhof op vakantie is geweest, je kind de eerste 2 weken niet welkom is op school en online de lessen volgt. Verder ‘gewoon’ de boeken maandag ophalen en het rooster voor de eerste week. Daarna het gewone rooster via magister volgen.
Vraag ik me toch nog steeds af welke school het is haha. Niet dezelfde als waar mijn zoon op zit want wij hebben alleen een mailtje omtrent de appelhof gekregen.
Even jullie mening, krijgen wij een nieuwsbrief van school dat ouders ten strengste verboden zijn op het schoolplein en in het gebouw. Als u de juf nodig hebt, kunt u aan uw kind een briefje meegeven met een vraag dan neemt ze contact met u op (hoe ze het gaat doen staat er niet bij). En dan denk ik het is 2020 en ik moet aan mijn kind een briefje meegeven? Is dat serieus gebruikelijk? @tupp weet je het misschien?
Je kun ze toch ook gewoon mailen, zou je denken. Hier mag je gewoon op het schoolplein en indien nodig in de school.
Dat ben ik idd ook van plan, ga echt geen briefjes schrijven die vervolgens kwijtgeraakt zijn. Deze school is erg streng in de leer, er is vrijwel niks mogelijk qua persoonlijk contact, afscheid van groep 8 vorig jaar ging niet door en het kamp gaat nu ook niet door.