Een slaapfeestje met 10 kinderen van rond de 9 jaar die allen bij elkaar in de klas zitten, is dat wel of niet veilig en slim in Corona-tijd? Met z’n tienen slapen in één woonkamer dus.
Ik ben niet echt bang voor Corona. Maar dat zou ik dus niet doen. Je hoeft het ook niet op te zoeken. 10 kinderen is erg veel. Ze slapen dicht op elkaar in dezelfde ruimte (binnen). Er heerst momenteel weer overal verkoudheid. Ik zou dus geen 10 verschillende kinderen in huis halen voor langere tijd. Waarbij iedereen naar hetzelfde toilet gaat etc. Mijn kinderen hebben wel gelogeerd maar dat was met 1 kind dat we goed kennen (die tot onze bubbel behoren zeg maar).
Persoonlijk zou ik het niet doen. Tenzij je van plan bent om de hele nacht meerdere ramen open te laten. Ik weet ook niet of ik m’n kind zou laten gaan. En als ik dat toch zou doen, dan omdat ik m’n kind niet wil buitensluiten. Maar ik zou niet echt blij zijn met de ouders die dit verzinnen.
Ja, waarom niet? Ze zitten tenslotte ook de hele dag samen in een klaslokaal. Daarbij zijn ze onder de 12, dus mag het gewoon en loop je geen kans op een corona boete. De enige reden waarom ik het niet zou doen, is omdat ik zelf bang ben om geen oog meer dicht te doen.
Mijn dochter heeft binnenkort ook een slaapfeestje. Gaat ze gewoon heen. Nog niet aan gedacht om ze niet te laten gaan.
Ik zou het ook niet doen, maar dat is persoonlijk. School is noodzakelijk en speelafspraken vind ik ook belangrijk voor kinderen, maar 10 kinderen samen laten slapen zou ik nu niet zo snel doen. Precies wat hierboven ook al iemand zei, misschien nog niet eens alleen vanwege Corona, maar er heersen ook nog allerlei andere virusjes en dan kunnen ze meteen weer niet naar school enz. Maar goed, er moeten natuurlijk wel gewoon leuke dingen gedaan kunnen hoor, maar zelf zou ik het niet doen nu.
Slaapfeestjes zou ik niet doen. Of het moet een grote woonkamer zijn met genoeg ruimte tussen de matrassen. Goede ventilatie.
Ik zou het wel aandurven. Mijn jongste is net terug van handbalkamp en daar liggen ze ook met 20 op een zaaltje
Ik zou het niet doen, maar dan meer omdat er weer genoeg verkoudheidsvirussen rondgaan en ik er zelf ook niet op zit te wachten om dat op te pikken. Dan kan ik weer laten testen, wachten op uitslag en dan zijn we zo weer 4 dagen verder. Nee dank je feestelijk, daar pas ik voor. En dat geldt uiteraard ook voor de kinderen, die missen dan zo weer een aantal dagen school. Bij elkaar in de klas zitten, sporten en kinderfeestjes vind ik dan toch weer anders dan opgepakt naast elkaar liggen.
Ja hoor; kinderen hoeven onderling geen afstand te houden en zitten toch bij elkaar in de klas. Hier zijn de oudste twee een week op scoutingkamp geweest, met 20–25 kinderen in een slaapzaal. Leiding sliep wel in een andere ruimte.
Mijn dochter is naar een verjaardagsfeestje geweest, en nu zijn in ieder geval 3 vd 10 kinderen ziek, en ik ken ze niet allemaal dus misschien nog wel meer. Ik denk/hoop geen Corona maar bij alleen verkouden mag je al niet meer naar school. Zeker weten dat het van het feestje komt weet ik natuurlijk niet, maar wel dat er 3 zieken in de klas zijn en dat die 3 allen op dat feestje waren.
Wij gaan het wel doen, over 2 weken. Dochter wordt 12 en heeft vorig jaar geen feestje gehad dus nu alsnog dr laatste feestje (ze zit op de middelbare). Er komen dan 4 meiden. Zie er geen probleem in, ze spreekt nu ook met die meiden af, zitten bij elkaar in de klas. Dus als er al een ziek is zijn ze waarschijnlijk toch allemaal al besmet
Ik zou het niet doen. Naar school gaan en sporten zijn belangrijk, maar dit vind ik overbodig ‘op elkaar’ zitten. Ook als gezin zou ik niet 10 kinderen mijn huis in willen halen op het moment, allemaal naar hetzelfde toilet, onder de douche, enzv. Er hoeft er maar 1 een verkoudheidje bij zich te houden en de rest mist mogelijk weer een paar dagen school, jullie kunnen niet naar je werk, enzv. Kinderfeestjes ‘horen’ wat mij betreft nu in de buitenlucht.
Nee, dit zou ik echt niet doen. Eigenlijk om alle redenen die boven al genoemd zijn. Tuurlijk gaat het leven door, maar dit valt voor mij bijna als ‘het probleem opzoeken’. Ik zou m’n kind ook niet laten gaan als ze werd uitgenodigd voor zo’n feestje.
Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar die moet dan wel flink zijn. Ik geloof niet dat ik in mijn woonkamer 10 luchtbedden kwijt kan... Ik zie het probleem niet zo. Zorg gewoon dat het lekker ventileert door ramen open te zetten. En geef naar de ouders aan dat het logisch is dat hun kind thuis blijft indien verkouden. Mijn kind zou van mij mogen gaan als het een uitnodiging krijgt. Mijn zoon van 12 heeft pas een slaapfeestje gehouden met 3 vrienden. Ze sliepen dan wel in ons tuinhuisje. Dat wel dicht kan, maar toch hier en daar wat kiertjes heeft, waardoor het best doortocht. Nou ja sliepen...ze zijn de hele nacht wakker geweest en hebben films zitten kijken Ik heb er niet eens aan gedacht of dat nu wel kon
Nee omdat je als ouder er ook tussen zit en t verkoudheidsseizoen is in volle gang. Niet zozeer vanwege angst voor corona maar omdat een simpele snotneus al zoveel gevolgen heeft tegenwoordig.
Ik zou 10 kinderen gewoon veel te veel vinden. Niet perse vanwege corona. Kinderen mogen bij elkaar. Maar omdat ik dan zelf binnen een uur of twee gillend het huis uit een Zoon heeft een paar dlaapfeestjes gehad. Dat was met maximaal 4 jongens bij elkaar. En dat mag hij zelf binnenkort ook. Wat betreft verkoudheid overdragen. Tja... Als je verkouden kinderen ook laat komen heb je natuurlijk dat risico. Maar kinderen die verkouden zijn moeten thuis blijven toch? Dat geld dan ook voor feestjes neem ik aan. Hoe vervelend ook voor dat kind.