Ik zoek tips. Bij mijn eerste (bijna 7 jaar geleden) had ik enorme lekkage, wel twee maanden lang en lekte ik bijna overal doorheen. Uiteindelijk wel goede gevonden (weet het merk niet meer), maar dat was niet een gangbaar merk en zie ik nergens meer. Wel zie ik soortgelijke compressen van jippies en avent, dus vroeg me af wat jullie ervaring is? Door wasbare (die had ik als milieubewust persoon uiteraard aangeschaft) lekte ik zo snel doorheen, dat was geen doen, maar door die van natusan lekte ik ook snel doorheen bijv. Het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat ik deze keer weer zoveel ga lekken, maar ik ben het liefst voorbereid en wil graag starten met goed absorberende...
Ik verlies niet extreem veel zoals jij beschrijft maar ik vind de zoogcompressen van de hema erg fijn. Worden ook niet hard als er melk inzit zoals bv kruidvat. Succes met je zoektocht!
Ik heb op ebay wasbare gekocht, doe daar een wegwerp in en zo kom ik de dag goed door. Voor de nacht is het vaak net niey genoeg, afhankelijk hoelang babylief tussen de voedingen doet. Het zijn best wel dikke voorgevormde dingen.
Ik had flink last van overproductie, dat heeft een behoorlijke tijd geduurd. Tot een 8 maanden heb ik dagelijks Natusan wegwerpcompressen gebruikt. Dat waren de enige die ik prettig vond zitten en genoeg opnamen. Af en toe zijn ze in de aanbieding, dan kocht ik flink in. Andere (hema, etos) vond ik prikken. De combinatie gevoelige huid + overproductie was een lastige. ('s Nachts lekte ik helaas toch nog af en toe door, wanneer het compres verschoven was bijvoorbeeld. Een tip hier op het forum was om er een doorgeknipte halve luier in te doen. Die nemen nog meer op.)
Bedankt voor de tips zover. LoveShineALight, bij mij zijn de uitwasbare dus veel te snel doorweekt, ik heb er nog wel liggen van avent, dus mocht ik ditmaal minder lekken, kan ik die gebruiken. Micera, bij mij absorbeerden de natusan niet voldoende, maar misschien zijn ze wel verbeterd de afgelopen jaren , wat ik me ervan kan herinneren waren die wel heerlijk zacht, maar pluisden ze wel als het te vochtig werd. CenturyChild, ik ga in ieder geval een doosje aanschaffen van de hema, als ze niet voldoende absorberen leg ik ze gewoon weg totdat ik niet meer zoveel lek. Alle andere tips zijn welkom, ik schaf gewoon overal wat van aan, degene die niet voldoende absorberen kan ik altijd later nog opmaken. Ik ga er even vanuit dat het voeden goed gaat en ik wederom lang zal voeden (positieve instelling is de eerste stap toch, ik heb mijn zoon 20 maanden gevoed) en anders kan ik vast iemand anders er blij mee maken.
Pluizende compressen heb ik geen last van gehad bij Natusan. Ik weet niet of ze verbeterd zijn Overdag lekte ik overigens niet door. Indien nodig kon ik de compressen tussendoor verwisselen, dan was ik er op tijd bij. Alleen 's nachts was het een probleem. De eerder genoemde luier-tip ga ik onthouden voor een 2e zwangerschap Ervaring heb ik zelf daarmee niet. Een aantal varianten uitproberen lijkt me ook een goed idee. Wegwerpcompressen nemen in principe meer op dan de wasbare.
Wel wat ervaring met overdag doorlekken maar dit was vooral in het begin. Had die vab het kruidvat maar die worden soms inderdaad wel hard. Vond die van de etos ook heel fijn. Verder gebruikte ik s nachts de doorgeknipte luier. Goedkoop merk van de plus (bumblies ofzo) vond ik fijner dan pampers aangezien deze minder gelkorreltjes bevatten. Deze nam wel goed het vocht op. S nachts lekte ik namelijk zoveel dat een hydrofiele luier uitgeknepen kon worden.
Er zijn ook wasbare bamboe zoogcompressen te koop. Bij van Little Lamb. Bamboe neemt erg veel vocht op.
Ik vind die van AH eigen merk het prettigst. Zijn net wat dikker dan etos of kv. Staan wel verstopt in de winkels ( hier in de omgeving dan ;, een verdomhoekje naast de luiers....
Ik slaap 's nachts op een dikke grote handdoek, leek me niet zo prettig voor mn tepels om 24 uur tegen deels vochtig compres te zitten... Geloof ook niet dat compres dat zwembad 's nachts had kunnen houden. Ook door 6 lagen handdoek ging ik soms heen, maar dan heb ik nog waterdichte molton van ikea Inmiddels lek ik minder en red ik overdag wel met kruidvat of wasbare, zolang ik maar aan de andere kant tegendruk geef met voeden.
Ik ken het Altijd charmant als je net ergens bent en je compres het blijkbaar niet houdt Vooral nu het wat warmer wordt en je eigenlijk een topje ofzo wil aandoen Dan is het de keuze tussen, ofwel raar gevormde borsten ( compres is altijd zichtbaar) ofwel lekkende tieten Borstvoeding geven, zalig hoor :-D maar de bijhorende ongewilde spuitsessies tussendoor
Natusan vind ik het fijnste. Voor de nachten had ik speciale nachtzoogcompressen, gevonden in duitsland, van het merk NUK zo uit mn hoofd gezegt. Die waren stuk groter waardoor ze meer opnamen. Verschil maandverband en kraamverband zeg maar
Die van nuk ga ik zeker bestellen (heb ze al gevonden ), ik ga dan toch ook weer een pakje natusan proberen, want misschien absorberen ze nu beter dan 7 jaar geleden... G83, maakt dat echt zoveel verschil, die van bamboe? Mijn tepels werden bij de wasbare van avent ook niet erg gelukkig van dat ze zo in de nattigheid zaten, dat vond ik wel een voordeel van de wegwerp, dan blijft het laagje bij je tepels in ieder geval relatief droog totdat ze het niet meer aankunnen. Maar misschien is dat bij de bamboevariant wel anders? Ook alle andere tips neem ik mee, ik koop/bestel van elke tip gewoon een doos, kan ik meteen even vooruit terwijl ik een vergelijkend warenonderzoek doe. Ik denk er overigens inmiddels achter te zijn dat de jippies die ik in mijn eerste bericht noemde dezelfde blijken te zijn als die ik bij mijn eerste gebruikte. Op de doos staat blijkbaar ook de merknaam pigeon en dat klinkt toch wel bekend. Als ze idd hetzelfde zijn, absorberen die dus heel erg goed .