Wat denken jullie hierover, zwanger of niet? Lees dit aub

Discussion in 'Zwangerschap' started by schaapje84, Nov 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Beste Dames/Moeders

Ben een nieuwe lezeres op dit forum en wil toch mijn verhaal hier doen, en kijken hoe en wat jullie hiervan vinden/denken.

Even uitleg (mijn Man en ik willen graag kinderen, zijn hier niet bewust mee bezig)

In augustus nam ik nog gewoon de pil, heb altijd gewoon mijn menstuatie gehad meestal in de stopweek op de 3e of 4 e dag dan 4 dagen en een kleinbeetje er na. Heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt.

De eerste week van augustus gewoon mijn regels gehad in de stopweek, op 18 augustus weer gestart met de 21 dagen pil.

Op 8 september stopweek op do 11 sept heb ik s avonds een heel klein beetje oud bruin verlies gehad de dag er na op vrijdag was alles weer weg. Ben in de maand er voor wel eens de pil vergeten, en hebben gewoon gemeenschap gehad.

Ben erg misselijk geweest, heel erg moe en veel hoofdpijn en pijn aan mijn ogen gehad, dit bracht ik in verband met veel in de auto zitten, en dat mijn lenzen niet goed waren enz. Ook was ik heel duizelig. Gewoon heel beroert. We hebben in ieder geval wel een aantal testen gedaan, die je kunt bestellen bij de wehekamp van testpoint, maar denk dat deze te vroeg zijn gedaan, waren negatief. Iets later hebben we bij de apotheek ook testen gehaald en gedaan, huismerk apotheek, ik dacht dat er een heel erg licht vaag streepje te zien was, echt heel licht wit. Eigenlijk danchten we dus dat dit niets betekende omdat je echt goed moest kijken, gingen er dan ook van uit dat we de lijn eigenlijk meer kijkend zagen.

We besloten wel helemaal te stoppen met de pil (dit hadden we eigenlijk al in mei na onze bruiloft wilen doen, maar nog even gewacht)
    In die week ik meen 2 dagen nadat ik dus niet meer aan een nieuwe strip ben begonnen heb ik bijna 2 dagen ongelooflijk stijve tepels gehad, alleen al door er na te kijken waren ze hard en dik, ook heel gevoelig, de borsten verder niet.
    verder hebben we gewoon gemeenschap gehad, niet in de vruchtbare periode deze maand.

Precies 28 dagen na de laatste menstruatie (als dat dus een menstruatie was die 1 1/2 dag) kreeg ik op donderdag 11 sept mijn regels, zag er vrij normaal uit, en ook precies op de cyclus na het stoppen van de pil.

Op 8 october dus weer precies 28 dagen verder heb ik een beetje rose verlies en wat oud bruin.
    Op 10 oct beetje oud bruin s morgens, dan iets rose en s avonds mijn regels weer zoals altijd.

In de maand die hier vooraf ging hebben we ook gemeenschap gehad.

Dus uitgerekend en van mijn cyclus uitgaande zou ik op 5 nov mijn regels weer moeten verwachten, nu zitten we op 22 november en ben ik dus 17 dagen overtijd. Wij hebben in de maand vooraf gemeenschap gehad tijdens de vruchtbare periode, alleen de 2 x gemeenschap in die maand waren erg pijnlijk en niet plezierig. ook mijn man zei tijden de laatste gemeenschap dat het anders aanvoelt van binnen.

Uiteraard hebben we weer testen gedaan, en soms denk ik dat ik wat zie en dan weer niet, meestal begint het scherm rose te worden en dan zie ik een vaag wit lijntje in het andere een paars lijntje. Als ik later dan terug kijk (mag eigenlijk niet) is het weg of je ziet nog wat vaags, ook bij alle oude testen die we al in september gedaan hebben daar zie ik dus duidelijk een lijn staan, maar dit heeft er vast mee te maken dat ze lang liggen.

Momenteel heb ik een beetje het idee dat mijn borster zijn geworden, en ik krijg echt een buikje, normaal heb ik altijd een vrij platte buik zlefs helemaal inhouden lukt niet, heb veel een opgeblazen gevoel en zeker s avonds.

Als ik nu kijk naar mijn verhaal en terug kijk naar mijn eerste dagen van de laatste menstruatie zou ik 15, 11 of 7 weken zwanger kunnen zijn.

Ik ben heel onzeker hier over vind vind het moelijk om daar de dokter te stappen omdat ik eigenlijk denk ik niet teleurgesteld wil worden, maar aan de andere kant wordt ik er ook gek van om zo onzeker te zijn of het nu wel of niet raak is. Omdat ik nu natuurlijk achter ieder kenmerk weer een verklaring zoek, dat het wel ergens anders van zal komen.

Heeft iemand een soortgelijk patroon in de regels gehad als mij? wat is jullie advies? Of wat denken jullie hiervan.

Ook heb ik gelezen dat vanaf 10 a 15 weken het zwangerschapshormoon weer afneemt omdat dan bij veel vrouwen ook de "ziek zijn"periode voorbij is.

Soms heb ik het idee dat ik gewoon heel weinig HCG in mijn urine heb dat het bijna niet aantoonbaar is.

Ik zou het heel fijn vinden als jullie hier iets op kunnen toevoegen.

Bedankt!

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Er zijn vrouwen die niet positief of laat positief testen. Maar testen blijven volgens mij gewoon de hele zwangerschap (licht) positief hoor. Hier wel in ieder geval. Dus 15 weken zou ik zeker niet denken.

Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan als ik jou was. En je 'klachten' zouden van een beginnende zwangerschap kunnen zijn, maar deze kun je ook wijten aan 101 andere dingen..

Dus even naar de dokter en je hebt zekerheid;)

X

3. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    En heb je trouwens al aan ontpillen gedacht?
    Dat kan ook hele rare dingen met je lichaam doen

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Beste Mei 2009 mama

Bedankt voor je (snelle) reactie.

Ook heb ik aan ontpillen gedacht, alleen heb ik namelijk die klachten gehad precies in de maand voordat we besloten dan toch maar helemaal te stoppen met de pil, dus de maand waarin ik maar 1 1/2 dag "menstrueerdë, kan het geen menstruatie noemen eigenlijk.

Nadat ik gestopt ben met de pil heb ik eigenlijk niet echt veel kwaaltjes gehad, wel eens hoofdpijn en wat buikpijn enzo maar niet anders veel dan normaal.

Het enigste is dus de buik, ik zal even een foto toevoegen aan ijn album.

Denk dat het maar het beste is om gewoon even langs de dokter te gaan voor alle duidelijkheid, of ik wacht nog 1 1/2 week en zie of mijn regeld dan wel komen en ik 1 x overgeslagen heb.

Bedankt voor je reactie

Gr Nadia

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ben ik het niet mee eens ik heb namelijk laaste week een testje gedaan gewoon om eens te kijke of het klopt dat je negatief teste.nou ik ben dus volgens dat ding niet eens zwanger :) :confused: loop je daar met een enorme buik en dan geeft z'n test aan dat je niet zwanger bent.

na aanleiding van het verhaal ik teste pas na 17 dagen overtijd erg licht positief.en na 22 dagen was het pas duidelijk.
    ik durfde ook niet naar de huisarts hoor maar eigenlijk wel raar.ze zijn er voor om dit soort dingen/onzekerheden voor je opte lossen toch?
    ik zou het nog even aan kijken en anders toch even de huisarts bellen hoor

liefs monique

6. tessie80

tessie80 Actief lid

Oct 26, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik weet niet zo goed wat je nu verwacht dat wij gaan zeggen... Wij zijn toch niets wijzer dan jij..
    Het enige wat je kan doen, lijkt me, is toch naar de dokter gaan. Dan kan je ook zo´n bloedtest laten doen. Er zijn volgens mij altijd wel uitzonderingen bij wie die urine tests niet goed werken, maar in je bloed moeten ze het dan wel kunnen zien.
    Dus, niet in onzekerheid blijven zitten ,maar maandag gewoon even bellen voor een afspraak.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Volgens mij is de dokter de enige die je hier zekerheid over kan bieden.

Ik wil toch een dingetje kwijt. Het zal je misshien verbazen wat je geest allemaal teweeg kan brengen in je lichaam. Als je heel erg bezig bent met zwanger worden dan zul je dat uiteindelijk op jezelf projecteren. Kijk maar eens in de NOD forums naar hoe veel meiden de ene na de andere klacht hebben, maar uit eindelijk toch ongesteld worden. Ontpillen kan rare dingen met je lichaam doen, maar het idee vast houden dat je zwanger zou kunnen zijn ook hoor.

Ik zou wat afleiding zoeken. Doe een dagje sauna, ga wandelen in het bos, lees een goed boek... even met je hoofd bij je zwangerschap vandaan en kijken hoe het gaat. als je nog steeds niet ongesteld bent geworden over een paar dagen kun je nog eens een test doen.

Als je er echt heel erg mee zit, dan zul je toch naar je arts moeten, vrees ik.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik sluit me volledig bij Libra aan.
    Er zullen vast wel uitzonderingen zijn waarbij een test negatief uitvalt, terwijl je wel zwanger bent, maar die kans is volgens mij erg klein. Zeker omdat je ook verschillende merken gebruikt hebt.

Ik vind je verhaal ook niet helemaal duidelijk...
    Want eerst zeg je dat je 11 september alleen bruinverlies hebt gehad en later zeg je dat je 11 september wel weer gewoon gebloed hebt...?
    En op 11 oktober ook een normale ongesteldheid?
    Alleen na het definitief stoppen van de pil (dat is dus na 11 oktober geweest?) ben je dus echt overtijd?

Je kunt voor de zekerheid je bloed laten testen of je nu zwanger bent of niet. Dan weet je waar je aan toe bent.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je zwanger bent, gezien alle negatieve testen en het feit dat je dus wel gebloed hebt, al is t minder geweest dan normaal.
    Dat je nu na het stoppen van de pil overtijd bent, wil helemaal niet zeggen dat je zwanger bent. Ontpillen kan erg lang duren (zelf heb ik 9 maanden op mijn eerste ongi gewacht na pilstop).

Succes!

9. Kejay

Kejay Niet meer actief

Tja, ik denk dat we met z'n allen heel lang naar jou buikje kunnen gaan kijken, maar geen van ons kan nou zeggen of je wel of niet zwanger bent.
    Naar de huisarts dus en bloed prikken.
    Je zegt dat je geen teleurstelling wilt hebben, maar heb je er ook over nagedacht dat als je zwanger bent je niet alles meer mag? Lijkt mij dus van belang dat je dit zo snel mogelijk weet! Wat dacht je van bijvoorbeeld foliumzuur? Lees namelijk niet dat je dit slikt.
    Klinkt misschien een beetje bot, maar dat jij niet teleurgesteld wilt worden gaat misschien wel ten koste van je baby!

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je zwanger bent, maar het gewoon zoooo graag wil dat je, je daar op focust.
    We zijn allemaal wel eens misselijk, moe, etc maar niet iedereen is dan zwanger;)
    Ga gewoon naar je arts en laat hem je bloed nakijken en vraag een echo aan.
    Je buik kan ook enorm opzetten door je darmen en daar kan je, je ook misselijk en duizelig van voelen.
    En een zw.test zou nu echt al lang moeten aantonen of je zwanger bent of niet.
    Maar nogmaals, ga naar een arts en aangezien je zelf al zegt dat je niet teleurgesteld wilt worden weet je denk ik het antwoord al;)

Share This Page