Mijn dochter heeft praatjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MIss X, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo Allemaal

Ik heb een dochter van 2 en ze heeft verschrikkelijke praatjes ;)
    Het eerste wat ze zegt als ik binnen komt is 'Mama zitten, jas uit, schoenen uit'.
    Ze pakt ook zelf haar bord en beker, brood en hageslag en zegt: Eten.

Af en toe roept ze vanuit haar bed: Mama Slapen doen!

Ze denkt dat ze moeder is ;)

Ze is gek op tekenen en moet opassen dat straks niet de hele kamer vol is gekrast. Of de muren vol zit met krijt.

Als ze heeft gepoept pakt ze een luier, zalf, en doekjes en zegt ze: Mama verschonen..

Mama ik douchen!
    Mama in bad.
    Mama zitten (als ik even druk ben)
    Mama slapen, als ik even gaapt.
    Mama eten.. Als ik een keer vergeten ben om te ontbijten.

Ook zegt ze Mama auuww, en vraagt ze of papa of oma haar willen dragen. ZE is ontzettend zwaar en ja ik heb last daardoor van mijn rug. Maar frappant dat ze dat weet. Heb haar dat nooit laten blijken.

Daarnaast zingt en danst ze de hele dag..
    Op een feestje staat zij in de spotlight en geeft een show weg. Nadeel alleen is dat ze dan naar Mama loopt, mijn hand pakt en ik daar dus ook moet gaan staan:p (mama is een beetje verlegen)

Ze is zo verschrikkelijk tegenovergesteld dan ik, Ik heb het gevoel dat ik meer leer van haar dan zij van mij.

Als wij in bed liggen en een boekje zitten te lezen moet ik gaan raden wat er in het boekje staat ipv andersom.
    Als haar kamer een klein beetje rommelig is, commandeert ze dat ik het moet opruimen anders gaat ze niet slapen..

Ze drinkt ook zo super veel. Nadat ze een glas appelsap heb gekregen zag ik haar alweer met een glas drinken zitten (gekregen van Oma)
    Ik zeg: Ben je nou alweer aan het drinken je heb al twee glazen achterelkaar op.. Waarop zij antwoord: Nee hoor mama, Water!
    Ieder kind dat huilt of jammert die we op straat zien, roept ze BABY...
    Ze voelt zich heel verantwoordelijk voor de katten die ze tevergeefs eten probeert te geven waardoor de hele keuken onder de brokken zitten. Wel lief bedoelt.
    En ze is heel netjes. Pak een doekie, slabbertje zelf. Veeg kruimels af of als ze gemorst heeft met eten.
    Sinds kort wilt ze heel graag stofzuigen en ze doet het aardig goed ;)
    Als de auto een mankement heeft dan weet ze dat vaak al van tevoren en zegt ze, auto is kapot omdat ze een rammeltje hoort..

Zucht en ze heeft bijna nog altijd gelijk ook hihi.

Herkennen jullie dit?

2. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi,

Wat een heerlijk kind heb jij zeg, moest gewoon lachen toen ik je tekst las.

onze dochter is nog iets jonger maar stofzuigt ook, ook loopt ze met schoonmaakdoekjes rond, en haalt de droger of wasmachine leeg, ze aapt mamma heerlijk na.
    Ze houdt mamma voor de gek, als ze in bed ligt en ik heb haar een kus gegeven en weltrusten gewenst, zegt ze "mamma" en maakt dan kus bewegingen met haar mond, ik zeg dan okay nog 1 kus, en als ik bij haar ben knijpt ze in mijn neus en zegt "tut tut"!

Ze kletst me de oren van de kop en maakt hierbij hele driftige armbewegingen en ogen zo groot als schoteltjes.

als ik zeg we gaan douchen rent ze naar de badkamer en begint zichzelf uit te kleden, niet dat dit lukt natuurlijk!

maar zondag was het toppunt, het was heerlijk weer dus we waren met z'n drietjes buiten, zij ging naar binnen trok de deur dicht en deed de klink omlaag (kunstof kozijnen) dus deur zat op slot, maar ze kon hem niet weer open krijgen, dus zij binnen wij buiten, alle andere deuren zaten op slot (omdat ze die ook open doet).
    Dus.......... daar zaten we dom te kijken, in het begin vondt ze het nogal grappig maar later niet meer, dus ik mijn moeder maar gebeld, die heeft een reserve sleutel.
    maar het duurde maar even toen ik tegen haar zei, maak de kamer deur maar open, dat ze dit deed :$ en toen ik zei maak de voordeur maar open deed ze dat ook :$!
    Achteraf konden we er om lachen, maar op dat moment........!

maar kortom heerlijk he de ontwikkelingen van je kind!
    zucht... ze worden snel groot!

jette

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jahoor heel herkenbaar nog ff en je hoort jezelf praten dan lig ik altijd helemaal dubbel. ons meisje is nu 3,5 en dat is helemaal erg dan haaha. word dus alleen maar meer hihi leuk he.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

he tis net alsof ik over anne lees ja

"mama bord leeg!" (dat heeft ze niet van ons.. want wij verplichten dr nooit dr bord leeg te eten... ze eet altijd zo goed dat als ze een dagje niet eet dat geen probleem is)

en gister heb ik half uur lang alle little people poppetjes kusjes moeten geven want die waren gevallen.

ze weet ook precies wat wij doen.. en sinds dr verjaardag afgelopen vrijdag is het net zo'n papegaai
    ze praatte al best goed.. maar ze praat nu ook letterlijk alles na
    (dat ging wat mis toen papa zei "ik ga dood van de honger" en anne aapte: "papa gaat dood" *oeps*)
    en de "cr*&^ckh(*&r" die papa weleens slaakt in de auto staat nu op zn zachtst gzegd een verbod op :D

ik vond al dat ie niet moest vloeken.. (doet hij ook eigenlijk alleen in de auto) maar nu is dat eh.. ook bij de papa wel duidelijk :)

heerlijk dat wijsneusen hoor
    maar soms denk ik.. ik weet niet wie dr dat geleerd heeft.. maar ik vind dat toch minder fijn om te horen :)

"slapen NU!" hoor ik bijv. liever niet :)
    of "mama bord leeg NU!"
    dat dwingende... en weet wel waar het vandaan komt...
    maarja.. je doet er weinig aan.

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Geweldig herkenbaar!
    Ik heb dan een zoontje, maar die is ook heel erg netjes. Wil alles altijd opruimen, en schoonmaken. Wij zijn ook wel netjes, en papa ook.. dus niet zo gek dat hij dat overneemt.

praten doet hij ook prima..lange zinnen begint hij nu mee, kan dr echt van genieten. Iedere dag weer nieuwe zinnen! Heerlijk!
    Niet echt zo commanderend, maar meer vertellen wat hij heeft gedaan of wat hij gaat doen. En liedjes zingen, hihi..

Kan hier zooo van genieten, en net als wat mama suus zegt:
    Het wordt alleen maar leuker! Heerlijk toch?!

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    hahaha..prachtig toch!
    Hier ook zo'n bijdehand geval, al is ze dan wel al 3,5.
    Maar ook echt vanaf t begin een wijsneus.

Als manlief er weer eens een woord uit gooit wat niet zo netjes is, dan hoor je; papa, dat mag je niet zeggen! Dat is niet netjes.
    Of met eten, ze is niet zon goeie eter en ik verdeel dan vaak wat er ligt in 2e en dan moet ze dus een helft eten.
    Nu doet ze t al zelf; mama, dit eet ik op en dat laat ik liggen, goed?!?

Ook Eva is een echt rebbel en praat tegen en met iedereen.
    Vreemd of bekend.
    Het is dan ook echt een kopie van dr vader, heel sociaal en is graag onder de mensen.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat doet Alyna ook! :D
    Ik heb de indruk dat ze heel veel begrijpt bijvoorbeeld dingen als
    'We gaan in bad.' (loopt ze dus naar de badkamer)
    'Ga je mama helpen met de was?'(dan loopt ze naar de keuken en probeert de machine open te doen)
    'Geef de afstandsbediening eens.' (doet ze gewoon)
    'Ga maar drinken pakken.' (dan gaat ze de ijskast open doen)
    'Mama gaat stofzuigen' (dan gaat ze de stofzuiger pakken)

En ze kent heel veel dierengeluiden en voorwerpen enzo bij naam.
    Zal wel normaal zijn voor haar leeftijd, maar ik voel me altijd supertrots!:D

8. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    ik ook ik vindt het geweldig hoor!!!

weet je wat ik ook leuk vindt als ik met haar in de auto zit, en ik rijd iets te hard over een slechtere weg zegt ze "he mamma!!!!" met andere woorden rijd es een beetje voorzichtiger, geweldig gewoon!!!

of als pappa een boertje laat (wat hij niet mag van mij) zegt ze PAPPA!@!!!!! heel beschuldigend, ik kan mijn lachen dan niet in houden!!!

jette

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hahaha leuk Jette!
    Hoe oud is jouw dochtertje?

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Die van mij gisteren:

Ze zat op de systeemkast van de pc. Ik al een paar keer gezegd, Jelina kom daar van af. Op een gegeven moment zei ik het weer. Ze draait zich om, pakt haar deken van de grond, slaat deze om zich heen en zegt:

Ik ben de koning.... Hokus pokus pilates pas, ik wou dat mama weg was.

Nou, je kon me opvegen, hoe komt ze erbij...

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Geweldig die kids!
    Mijn dochter is net twee, mij benieuwen als ze vier is ;)

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hahahaha
    wat herkenbaar!!!
    alsof ze de baas zijn:) zo lief:) En idd.. .ze hebben vaak nog gelijk ook..

13. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook een bijdehand klein vrouwtje :) Verbeterd mij constant , praat me met alles na ( ook als er af en toe een scheldwoordje valt :) ) doet me alles voor en wil alles zelf doen ... laatst zat ik bij mijn moeder en toen zei ze uit het niets , Sara heeft pijn , dus mijn moeder vroeg waar ; aan mijn handje , zei ze . Dus mijn moeder vroeg : hoe kan dat , nou mama heeft me geslagen :$:$:$ Heb dr nog nooit met een vinger aangeraakt en dan krijg je zoiets , ben blij dat het mijn moeder was die het vroeg , en die lag natuurlijk dubbel onder de tafel ....

Hier word ook mee gepoetst , de was word door haar in de machine gedaan enz ..

Gisteren reed ik met haar naar huis en was een parkeerplaats aan het zoeken , had er eentje gevonden rijd zo'n stomme vent voor mn neus erin , dus ik noemde hem een asociaal kereltje ! dus wij lopen even later naar binnen naar de flat , gaan in de lift staan bij die vent , kijkt ze hem smerig aan en zegt ze : ASO ... :):)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Whahahaha!
    Echt, ik lig dubbel!:D

Hoe komen ze erop?!:D

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Haha, geweldig!
    Van de week stond er een beetje irritant mens achter ons in de rij dat vanalles vroeg aan ons/haar en keihard praatte. Vervolgens zei mijn dochtertje 'ga weg jij' tegen die vrouw en maakte er ook zo'n handgebaar bij van 'wegwezen'. Ik heb er niets van gezegd, want wat zij zei, waren mijn gedachten.
    Ik ben nu echt op mijn taalgebruik gaan letten. Volgens mij moeder is het al stukken verbeterd, dus ik ben op de goede weg. Want ik heb haar al wel 'f#ck' enzo horen zeggen als iets niet lukt :).

Vorige week had Robin de wandelwagen met mijn zoontje erin omgetrokken. Ik was me helemaal rotgeschrokken, gelukkig mankeerde hij niets, maar ik had haar al zo vaak gezegd niet aan de wagen te hangen, dus ik heb haar naar de gang gestuurd.
    Loop ik door de kamer, trap ik per ongeluk tegen een fopspeentje, wat dus ook uit de wagen was gevallen en op de grond lag. Hoor ik opeens uit de gang 'ohohoooh, mama mag niet tegen speentje schoppen, Robin boos'! Pfff, ik heb het maar genegeerd.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik herken het hele verhaal. Justin is precies zo, alleen probeer ik hem wel bij te sturen als hij zegt jij moet deze openmaken. Dan zeg ik, ga het eerst maar eens netjes vragen.. Justin bemoeit zich óveral mee haha. Laatst was hij buiten aan het spelen, hoorde de buurmeisjes praten en wilde ook 'meepraten'. Op een gegeven ogenblik hoor ik 'pardòn??' haha er zijn megaveel voorbeelden de laatste tijd, maar zo laat op de avond kan ik ze even niet bedenken. Sja als ik ga plassen zegt ie 'goed zo mama, keurig!':)

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier nog zo eentje...
    Ben s`avonds werkelijk kapot!
    Kletsen,kletsen en nog eens kletsen.
    Laatst was ik niet zo blij,ze had mijn roestvrij stalen keuken gepoetst met een babydoekje met olie.
    Zij was heel trots,mama wat minder....

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Daar schijnt je RVS nochtans heel mooi van te gaan blinken. :D

Alyna liep daarstraks express tegen de muur, pakte naar haar voorhoofd en zei heel droog 'Au!' :D

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@Nicole zo had onze dochter laatst een grote bult op haar voorhoofd en een tand door haar lip.
    Toen manlief vroeg wat er was gebeurd zei ze "Anouk duwen! Anouka stom!"
    en dat is dus de kdvjuf.....

Bleek (gelukkig) later dat het was gebeurd waar de juf bij stond maar dat ze aan het stoeien was met een jongetje dat een kop groter was...
    Nogal een ander verhaal :)
    vader van het jongetje was er toevallig ook net dus jochie kreeg dubbel op zijn kop
    maar.... Ben toch blij dat we er nu wel uit zijn wamt verder is het anne dr favoriete juf en dat hou ik graag zo :)

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Geweldig topic!

Hier echt een papagaai. Als ik naar de wc ben geweest en Joris staat voor de deur te wachten dan word ik zoooo beloond als ik van de wc af kom. Dan staat hij te springen, te klappen en hoera te roepen... Tja, hoezo een papagaai!

Met aankleden, als hij iets niet aanwilt; Maamaaa, Joris veel te groot voor! En meen dan ook maar niet dat ik het aan mag doen :D

Deel Deze Pagina