Hoi dames, Had al een uitgebreid topic onder het miskraam gedeelte staan, Bij 6w5 dagen te horen gekregen bij de echo dat het vruchtzakje niet groter was dan 5 weken. Er was geen vruchtje te zien. Miskraam zou op gang komen. Afijn, zeer verdrietig toen op zondag (1,5 week geleden) bij de gyn een echo gehad ook die bevestigde vruchtzak niet groter dan 5,5 week en wederom geen vruchtje te zien. Cytotec meegekregen om de miskraam op te wekken. Afgelopen zaterdag cytotec genomen er kwam van alles uit en na 2 dagen hield de bloeding op dus vandaag een controle echo. Nu komt het: op de echo was niet alleen een vruchtzak te zien, maar ook een piepklein vruchtje van (schrik niet!) 7+1 weken!!! Er was alleen nog geen hart activiteit zichtbaar. Ik ben nog steeds in shock. Volgens de gyn kan het heel goed alsnog fout gaan, maar er bestaat een kans dat deze week toch een hartje gaat kloppen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken... Vorige week zondag was het ca 5w3 dagen, wat precies klopt met vandaag 7+1! Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Moet volgende week vrijdag terug om te kijken of het gegroeid is en of het hartje klopt. Pfff ik weet het niet meer hoor...
Niet meegemaakt maar jeetje, wat een achtbaan moet dit zijn! Wens je sterkte en hopelijk heel snel een mooi kloppend hartje!
Dankjewel Kris ja achtbaan is misschien nog een understatement! Helemaal niemand die weleens iets soortgelijks heeft gehoord/meegemaakt?
Hier wel, uiteindelijk helaas alsnog mis. Het groeide nog wel verder, maar geen hartactie bij de volgende echo's Duim enorm voor je dat je bij volgende echo een mooi kloppend hartje ziet! Heel veel sterkte!
Als je echt ruim zeven weken zwanger bent, dan zou er nu wel een kloppend hartje te zien moeten zijn op een inwendige echo. Dit gaat ergens tussen de 6 en 7 weken kloppen. Vandaar dat hier in het ziekenhuis de eerste echo altijd met ruim 7 weken gedaan wordt, omdat je dan meteen zekerheid hebt wat het hartje betreft. Als je iets korter zwanger bent, zou het wel kunnen dat het hartje nog niet klopt. Ik hoop voor je dat het alsnog goed zit!
Allereerst vindt ik het van het ziekenhuis snel beslist om direct met pillen aan te komen als je nog zo kort zwanger bent. Tijdens die korte zwangerschap, kan er nog van alles gebeuren, zelfs een hartje dat kan gaan kloppen. Het hartje start normaal tussen de 5 en 6 weken. Echter is het vaak op een echo nog niet goed waarneembaar baar bij 6 weken. Mijn gyn zei pas geleden nog dat een hartje echt te zien moet zijn tussen de 7 en 8 weken. Ik had bij deze zwangerschap de 2e controle bij 6.3 weken, en toen klopte alle 2 de hartjes dus wel, maar ze zei heel duidelijk dat het nog niet noodzakelijk was, maar wel tussen de 7 en 8 weken. dus het kan nog hoor, meid !!
Omg! Wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je compleet in shock bent. Ik duim heel hard dat het toch goed komt!!
Dankjewel voor je reactie, ja was ook snel beslist maar volgens eigen berekening was ik vorige week zondag dus al 7 weken. Vandaag dus 7+1 op de echo... Dat betekent dus dat ik 1,5 week achterloop. Het zou volgens de gyn om een diapauze kunnen gaan. Dat het vruchtje eerst nog 1,5 week rondgezworven heeft voordat het nestelde. Maar ik had met 3w4 dagen eerste posi test. snap er echt niks van! Ik zit te overwegen om volgende week di of woe bij een andere echoscopiste alvast te gaan kijken. Red het echt nooit tot vrijdag!
jezus wat heftig! Ik hoop heel erg dat het vruchtje blijft zitten want cytotec is niet niks. Vind wel dat het ziekenhuis heel snel die pillen heeft gegeven. Ik heb 2 keer een ma gehad en de vk wilde echt perse 2 weken wachten totdat zeker was dat er geen groei of alsnog hartslag te zien was. En na die 2 weken wilde ze nog een week afwachten. Wel slordig dus van het ziekenhuis. Hoop dat het goed mag gaan bij je
Wat heftig maar ben het er wel mee eens wat de rest zegt, vind dat je wel erg snel die pillen gekregen hebt. Hier liep ik ook achter en geen hartactie op de eerste echo maar dan laten ze je na een week eerst nog eens terugkomen.
Phoehhhhh heftig zeg! Snap je gevoel van een achtbaan ik heb je verhaal twee keer moeten lezen,..... Idd wel heel snel de medicatie mee gekregen als je het mij vraagt maar ben geen expert. Hoop echt heel erg dat je volgende week toch een mooi kloppend hartje zult zien en alles goed is!
Meiden bedankt voor jullie reacties! Ja ik baal ook echt dat ik niet nog een keer om een echo heb gevraagd! Maar je gaat ervan uit dat de gyn en vk het wel weten toch? Wat moet ik nou toch? Als er volgende week geen hartje zichtbaar is dan zal ik toch altijd blijven denken dat de cytotec daar wat mee te maken heeft gehad (of het feit dat ik me sinds ik het wist niet meer aan de eet/drink voorschriften heb gehouden!
Uhhhh!!! Wat schrikken zeg,al helemaal omdat je cytotec gebruikt hebt...lijkt me inderdaad niet gezond! Hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje!!
Jeetje wat heftig zeg, wat een verhaal!! Bij mij was ook onzekerheid, vandaar herhaaldelijke controles bij de verloskundige en uiteindelijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Vanwege de aanhoudende klachten en het feit dat ik geen bloed of iets dergelijks verloor, vond ik het moeilijk te bevatten. Ik voelde me zo zwanger gewoon, wat een klap! Ik kreeg daarom in het Academisch ziekenhuis Maastricht een laatste echo waarbij ze een techniek toepaste waarmee je kon zien of er activiteit in het vruchtje was, aldus bloedstroming. Na die echo was ik er pas volledig op gerust (helaas) en ben ik begonnen met de eerste kuur cytotec. Ik weet niet of ieder ziekenhuis dit heeft, maar wellicht kun je hierom vragen ter zekerheid en vooral ter geruststelling van jezelf. Mij gaf dit echt een stukje rust. Hopelijk dat het bij jou een positieve rust zal brengen en dat alles gewoon in orde is. Ik duim voor je ! Good luck!!
Jeetje meis, ik heb net je topic bij miskramen gelezen. En dan nu dit zeg. Daar valt me de bek van open dus ik kan me wel voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Ik hoop en duim met alles in me dat er een wonder en een vechter in je buik zit!