niet zwanger mogen worden in de ronde met hsg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lauwie, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi,

volgende ronde krijg ik hsg onderzoek. in het foldertje dat ik kreeg van het ziekenhuis las ik dat je die ronde niet zwanger mag worden, maar dat heb ik verder nog nooit gehoord. (folder is uit 2003)
    dit onderzoek gebeurt toch juist voor de eisprong om te voorkomen dat het schadelijk zou kunnen zijn?

wie weet hoe dit zit?

ik heb namelijk meer moeite met het idee van een maand niet proberen dan het vooruitzicht dat het nog wel maanden kan duren voor het een keer lukt.

liefs, lauwie

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wij mochten wel gewoon vrijen die cyclus.
    dus zal wel per ziekenhuis schelen.

succes alvast!

3. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    nee, wij mochten ook niet klussen voor de hsg.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, voor de HSG is iets anders, je mag niet 'per ongeluk' zwanger zijn als je de HSG krijgt.

Bij ons is er niets over gezegd, volgens mij mag je erna wel gewoon klussen. Wij hebben dat dus gedaan en 10 dagen na de HSG had ik een eisprong en raakte zwanger! En alles ziet er tot nu toe goed uit, dus ik maak me daar geen zorgen over.

Liefs,
    Snoopy

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb 2 weken geleden hsg gehad en wij mogen deze maand ook gewoon zwanger raken. Hoop dat het ook gaat gebeuren ;)

gr vruchtje

6. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    ja, daarna mag je wel zwanger worden maar daarvoor niet.

7. Niet meer actief

wij mochten idd niet klussen voor de hsg
    maar de hsg is bij ons voor een eisprong gedaan...
    en daarna mochten we gewoon klussen ;)

8. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Onze gyn wenste ons veel plezier na de hsg, wij mochten gewoon lekker door klussen!

Helaas niet raak, nu terug naar de gyn voor iui!

Succes voor een ieder die zwanger wil worden.

9. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    de HSG werd bij ons voor de eisprong gedaan. 10 dagen na begin menstruatie en een week na de HSG hadden we onze 5e IUI!
    succes

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij mochten ook gewoon zwanger worden na het HSG-onderzoek. Ik heb toen ook nagevraagd of het kwaad kon als je zwanger raakte daarna, maar dat was niet het geval. En na een HSG schijn je zelfs wat vruchtbaarder te zijn, omdat alles mooi open gemaakt is.

Succes met het onderzoek & veel plezier voor daarna! ;)

Groetjes,
    Jippie

11. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ik heb vorige week de Hsg gehad en mocht van te voren inderdaad niet zwanger zijn. Nadien twee dagen geen sex (of met condoom) om kans op infectie tegen te gaan, omdat je baarmoedermond toch geïrriteerd kan raken van de klem die erop gezet wordt. Maar daarna is alles weer toegestaan :)

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hey meiden,

In de folder staat:

'Het is belangrijk dat u in de cyclus waarin de baarmoederfoto gemaakt wordt, niet zwanger wordt. Daarom mag u geen onbeschermde gemeenschap hebben in de maand dat de baarmoederfoto gemaakt wordt.'

Er staat trouwens ook dat de foto in het midden van de cyclus gemaakt wordt en er in ieder geval geen bloedverlies mag zijn. Maar er zit (bij mij)toch wel ruim een week tussen ongi en eisprong.

Toch nog maar eens navragen volgende week (hebben we de samenlevingstest). Als ik jullie zo hoor, kan het best (mits hsg ruim voor eisprong).

Bedankt meiden!
    Liefs, Lauwie

13. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Zodra mijn eerste menstruatiedag aanbreekt moet ik het zh bellen voor een HSG afspraak. Dit gebeurt dan de eerstvolgende maandagmiddag zodat het ruim voor mijn eisprong gebeurt. Dit om zeker te weten dat je nog niet zwanger bent. Ik vind het trouwens wel loeispannend. Die 'klemmen op je baarmoedermond' klinken helemaal niet zo aantrekkelijk! :confused:

Deel Deze Pagina