Wat denken jullie, horeca weer los in juni?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee 1 juni is nog veel te vroeg.

Bellybell vindt dit leuk.
  2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Dat klopt ook. Ze willen 19 mei weer een persconferentie geven over het verdere verloop. Als er veranderingen zijn in het aantal zieken doordat de scholen weer zijn geopend begint dat op z'n vroegst pas 2 weken na de opening van de scholen (dus rond 25 mei de eerste tekenen, als dat zo zou zijn), dus daar hangt de volgende stap niet vanaf!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mocht de horeca opengaan met deze maatregelen dan blijf ik net zo lief thuis en met mij velen anderen.

Juffie26, Neuzeke, Cindy1977 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik zou wellicht wel nog op een terras gaan zitten voor een drankje in de zon of daar wat eten met afstand. Maar als ik met plexiglas en mondkapjes moet gaan zitten niet hoor. Dan haal ik liever af. Ik denk ook dat eerder restaurants open gaan dan kroegen overigens

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat denk ik ook. Maar wanneer er bijvoorbeeld nog maar een kwart van het aantal tafels er staat ik wel zou gaan.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vind bij een restaurant het makkelijker om afstand te houden dan in een kroeg natuurlijk... dus zit ook wel verschil tussen horeca..
    maar denk dat horeca een van de laatste versoepelingen zullen zijn..
    Denk dat eerst kappers etc open zullen gaan, bezoek maatregelen versoepelen, met meerdere personen bij elkaar komen in groepsverband moet nog omhoog geschroefd worden..
    zeker die laatste maatregelen zullen eerst moeten komen voordat je aan horeca kunt denken...

Cindy1977 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ik ook.. maar ergens vind ik het ook wrang dat ik dan niet bij mijn ouders mag komen maar wel naar een restaurant mag..
    Zeker als er geen leeftijd restricties zijn om naar een restaurant te mogen..

Mississippi en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik denk dat horeca nog wel even gaat duren.. hoop ik ergens ook wel. Mijn man werkt in de horeca en sinds vorige week werkt hij ook weer. Ze begonnen met ijsjes en flesjes water te verkopen en deze week is daar al soep en patat bijgekomen. Ik hoorde van mijn man dat hun na 20 mei het hotel sowieso weer open willen gooien en dat het restaurant dan voor hotelgasten wel open gaat. (Uiteraard volgens de maatregelen) maar ik betwijfel eigenlijk of dat mag.. afhalen/bezorgen mag wel.. maar alle restaurants (ook in vakantieparken) moesten dicht.. dus waarom zouden hun wel na 20 mei restaurant mogen openen voor hotel gasten?

Als ik zie hoe druk het overal is al een week en het lijkt weer steeds drukker te worden.. lijkt het mij verstandig om horeca gesloten te houden, ik denk dat toch veel mensen met dit mooie weer daarop af gaan.. en volgensmij gaan de mondkapjes sowieso eerst voor de kappers en vitale beroepen er voldoende komen.. denk niet dat er genoeg gaan zijn om alle horecamedewerkers te kunnen geven..
    en als ik zie hoe moeilijk het is om voor de winkels al afstand te houden en in de winkels.. heb ik zelf ook beetje zoiets asjeblieft houd de horeca nog dicht. Ook beetje voor mijn man.. en dat terwijl mijn man en ik echt grote lunch en uit eten liefhebbers zijn.. hebben we allebei zoiets houd de horeca als laatste versoepeling eind zomer of na zomer.. zo streng zoals in china gaan ze hier ook niet doen denk ik, temperatuur meten..mondkapjes..handen wassen.. dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien..

Financieel weet ik ook niet of het gunstig is als ze weer open mogen.. je verliest toch behoorlijk wat klanten met de 1,5 meter regel.. afhankelijk hoe groot je terras en restaurant is..

9. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Als de trend doorzet m.b.t. besmettingen en opnames, dan zou ik zeker voor opening zijn. Naar mijn inziens lopen we net zoveel kans op besmetting in de supermarkt/detailhandel, als in de horeca. En de kans dat horecaondernemers nu extra zorgvuldig zijn, is erg groot. Ik zie zoveel creatieve ideeën voorbijkomen!

En op straat is het op sommige plekken als vanouds. Mijn man werkt op het gemeentehuis van Amsterdam en daar ziet hij dagelijks fietsers en wandelaars op een kluitje staan, bijvoorbeeld om over te steken. Hij zegt dat het enorm druk is in de stad en dat Bagles & Beans zijn deuren al had geopend.

Mensen die bang zijn om besmet te raken die blijven sowieso sneller thuis, dus het zal nooit zo druk worden voor de crisis.

Met goede afspraken zou de horeca weer open kunnen, net als kappers e.d.

Malbec en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik kreeg toevallig vandaag een e-mail van Fletcher hierover, met een link naar meer uitleg. Ik dacht dat hotels ook verplicht gesloten moesten zijn, maar dat is blijkbaar niet zo. https://www.fletcher.nl/nl/maatregelen-corona?utm_campaign=zomer-top-4&utm_medium=email&utm_source=nieuwsbrief-20200426&profileid=784246&profilesource=Clang&utm_content=button

Orchid24 vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar jouw man is in loondienst? Heel erg veel horeca dat zijn kleine ondernemers en daar moet je denk ik niet aan voorbij gaan. Ook met de hulp die ze krijgen is het maar de vraag of ze overleven. :(

Het risico op besmetting is helemaal niet zo groot wanneer mensen zich aan de regels houden. Er moet wel een verplichting komen dat mensen de temperatuur opgenomen kan worden bij het betreden van de zaak.

En mondkapjes worden nu op grote schaal in NL geproduceerd. Een nederlands bedrijf dat ze in china produceerde heeft de machine naar Nederland laten vliegen. Ook auping maakt mondkapjes.

12. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Maar dan zullen toch veel horeca failliet gaan als hun deze zomer niet open kunnen?

13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ohh apart eigenlijk, maar dan zal het goed zijn inderdaad! Ben benieuwd of er ook mensen gaan boeken!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo sta ik er ook in. Ik ben niet bang voor besmetting, ik hou me aan de regels etc maar kan ook wel een beetje moe worden als mensen gaan zuchten en kreunen als ik te dicht voorbij loop in het gangpad van de supermarkt. Die 1,5 meter is namelijk niet overal haalbaar en zolang we elkaar niet raken zal het allemaal wel meevallen. Bij sommige angsthazen denk ik dan ook van blijf dan thuis en laat je boodschappen thuis bezorgen of haal een lading voor twee weken in huis zodat je niet meer tussen de mensen hoef te lopen. Hoestende mensen heb ik wel een bloedhekel aan en daar zeg ik in het vervolg ook iets over en dan bedoel ik niet een kriebelkuchje maar wel een vieze rochelhoest.
    De horeca verwacht ik dat dat nog wel even zal kunnen duren en als dat inderdaad met plexiglas en mondkapjes moet dan ga ik niet. Ik ga voor de sfeer en gezelligheid en niet op die manier.
    We gaan het zien.

Liana84, Didi1980 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt ook in een hotel wat niet aangesloten is bij een keten, maar het is denk ik per horeca gelegenheid echt zoeken naar wat mogelijk is. Nu krijgen ze nog financiële tegemoetkoming, daardoor kunnen velen denk ik ook nog blijven bestaan. Er zullen er helaas sowieso veel failliet gaan. Ik kan dat niet berekenen want ik weet niet precies alle kosten etc. Maar ik kan me ook voorstellen juist voor kleine horeca gelegenheden.. dat als de financiële tegemoetkoming vervalt wanneer ze weer open gaan (wat ik denk ik wel denk?) of ze dan nog wel genoeg verdienen voor die aantal klanten die dan nog mogen komen/willen komen om de kosten van personeel, eten en alles wat erbij komt kijken in te dekken..

Ik weet niet of er verdere versoepeling gaat komen überhaupt nu er zoveel mensen toch weer de straat op gaan en horeca is wel iets waardoor veel mensen zich weer gaan verplaatsen. En ook al die creatieve oplossingen kosten heel veel geld.. maar we gaan het zien! Als het niet uitmaakt qua besmettingen etc dan alleen maar leuk en fijn natuurlijk! Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Ik zie hier meerdere restaurants die een goede bezorgservice hebben en daar nu net hun hoofd mee boven water houden zonder overheidssteun. Het bezorgen kan naast het rustig aan open gaan blijven bestaan toch?

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat zou kunnen! Hier wordt dat nog niet echt veel gedaan.. er waren er een aantal restaurants die daarmee begonnen waren en na een week waren gestopt omdat ze het daarmee niet redde.. maar dat was wel in het begin.. Misschien dat ze dat ook wel weer aandurven.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hmm t restaurant waar wij wel eens bestellen zit vaak al in de loop van de week vol, dat we niet meer kunnen bestellen. Dus denk dat dat wel goed loopt daar, hoewel de meeste winst Volgensmij op drank wordt gemaakt. Dus rijk worden ze er vast niet van.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik hoop en denk op zijn vroegst per 1 september. Dit gezemel duurt nog wel even helaas:(

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik steun de horeca door regelmatig te bestellen en af te halen of te bezorgen.

Ik denk dat restaurants wel open zouden kunnen met goede maatregelen. Een cafe of gelegenheid waar mensen dicht bij elkaar staan is wat anders. Maar je kunt toch gewoon ruimte laten tussen de tafels, schermen ophangen etc. Winkels zijn ook open.

Deel Deze Pagina