Wat denken jullie, horeca weer los in juni?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113

Grootouders passen hier in de omgeving op veel plekken alweer op hoor. Dit virus gaat niet weg en een vaccin is er nog lang niet. Moeten grootouders dan maanden of een jaar buiten de deur blijven? Als iedereen verder gezond is.

Malbec en Liana84 vinden dit leuk.
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    dit! Ik snak echt naar een terrasje en een borrel met bitterballen. Thuis is toch anders :p
    Maar ik zou pas gaan als het open is zoals het was maar dan zoveel mogelijk met 1,5 meter, Ik gok op half juni :)

Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben er bang voor als ik het gedrag in de stad bekijk dan denk dat het niet lang duurt dat de regels aan geschept worden. Totale chaos

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Wat zouden jullie ervan vinden als de prijzen omhoog gaan en het aantal tafeltjes omlaag? Wij gaan niet vaak uit eten, dus ik zou daar voor de keren dat we gaan niet zoveel moeite hebben.

Didi1980 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Klinkt goed!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ja liever niet. Ik ga niet heel vaak uit eten maar heb er weinig zin in om een godsvermogen voor een avondje uit te betalen.

Spectre en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij gaan meestal al in gelegenheden eten waar er best wat afstand zit tussen de tafels. De rekening is zelden lager dan 150 euro. Dus ik zou er niet heel erg gelukkig van worden wanneer we nog veel meer kwijt zijn. Uit eten in NL is al best wel duur in vergelijking met andere Europese landen. Dus ik zou als ondernemers creatief blijven. Bezorgen combineren met gasten en je er ook in rusten dat dit jaar wellicht niet de winsten gehaald worden die anders wel worden gehaald.
    Denk dat mensen wel geneigd zullen zijn wat meer fooi te geven.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Wij zijn meer van de eetcafés, lekker eten daarna borrelen aan de bar en als je echt zin had dan gezellig door naar de kroeg. Ik denk dat dat er voorlopig nog niet in zit.
    Kroegen/discotheken op bijvoorbeeld het Rembrandtplein gaan dit jaar niet meer open denk ik dat is gewoon simpelweg niet te handhaven.

Ik hoop dat we zometeen weer een wijntje op het terras mogen doen dat lijkt mij heerlijk en dan vind ik het helemaal niet erg om 1,5 meter van een ander tafeltje af te zitten.

GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Nou als we nog horeca over willen houden is het wel handig dat ze open kunnen in juni. Die tegemoetkoming in de personeelskosten is voor 3 maanden daarna dus alles uit eigen zak en dat hou je niet lang vol. En andere vaste kosten (naast de niet vergoedde personeelskosten) komen nu al uit eigen zak dus denk dat er weinig horeca en over blijft als ze deze zomer niet open mogen.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik denk van wel, wél met veel maatregelen natuurlijk. Maar het zou voor de horeca ondernemers echt top zijn als ze weer open kunnen

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    En ik geloof niet dat het hele terras omheind gaat zijn dmv plexi glas:o: gewoon de afstand regel zie ik voor me en dat er iets geregeld is dat ze niet bij je aan tafel eten/ drinken komen brengen..
    Het gaat echt beter, warm weer, hoge luchtvochtigheid.. daarmee verspreiden virussen echt minder snel. Dus denk niet dat plexi glas op het terras nodig zal zijn

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is dat wel zo? Want als je kijkt naar de eilanden in het Caribisch gebied waar je een warme vochtige lucht hebt heeft het ook flink om zich heen gegrepen. En valt het allemaal nog enigszins mee omdat de eilanden daar zo mega-snel op slot zijn gegaan.

Ik hoop dat afstand houden werkt. Het is prima. Overigens is de kans echt niet zo groot dat je besmet raakt wanneer je dicht langs elkaar een wandeling maakt. Wel als je een tijd tegenover elkaar zit en dus continue op hetzelfde oppervlakte bent waar vochtdruppeltjes kunnen blijven hangen.

In die zin zouden mondkapjes wel werken. Maar ja, dat eet zo lastig;)

amdaa, Wellesnietes en Spectre vinden dit leuk.
  13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zodra het mag zit ik op het terras met een wijntje en een bitterbal. Het liefste morgen al. Ben er zó klaar mee.

Sado, Anniek88, Luna86 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Het is al een aantal dagen aan het dalen. Ik denk zeker dat er maatregelen nodig blijven, maar de horeca zo lang dicht houden heeft grote economische gevolgen.
    Bij mij op het werk zitten we in de kantine met zo'n 15 man, wel met tafels en stoelen uit elkaar en geen enkele besmetting binnen het bedrijf gehad..
    Daarom denk ik dat het bij de horeca ook niet zo'n probleem zal zijn, en met klachten blijf je thuis. Zo simpel is het.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ook!! Alleen niet met een wijntje dan ;)

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    nouja, als je zou mogen lopen met je biertje/cocktail in plastic bekertje door de stad zonder een prent te krijgen zodat je zelf een plekkie kan zoeken waar je rustig kan zitten/staan. Dan kan je in elk geval nog een beetje wat doen. Afhaal maaltijden is maar een fractie omzet en door piepschuimbakken etc is die marge nog kleiner. De meeste marge zit op de drank.

Maar met de afdeling nixs zal dat m ook niet worden, wie zegt dat ik t om de hoek niet aan een 16 jarige geef. Kroegen etc, hebben ook een zorgplicht ten aanzien van verantwoord drankgebruik. Festivals etc, hebben wat andere positie. Dus daarvoor zullen ze heel wat regels en verordeningen moeten omgooien. Misschien een stedelijk/dorpelijk "help de horeca de corona uit 1.5meter party" maar zo ludiek is de lokale overheid vast niet.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Precies, als dat niet kan. Dan zeker nog geen horeca.

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Gisteren las ik dat de Spaanse horeca vanaf 4 mei weer los mag, met 30% capaciteit. En ik meende dat de restaurants ed in Oostenrijk vanaf half mei weer open mogen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan, en wanneer dat moment in Nederland zal zijn. Ik zie het drukker worden, maar ik zie ook dat men zich aan de 1,5m afstand houdt.

19. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Dan zouden wij nog minder gaan. Bijna 3 euro voor een glas drinken vond ik voor corona al duur.

20. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Als ik gisteren Rutte hoorde verwacht ik horeca pas per 1 juli op z’n vroegst. We zijn enorm voorzichtig in Nederland.

Deel Deze Pagina